ФАКТИ.БГ

Тествахме иновативното хибридно Renault Captur

Публикувана: 23 Септември, 2020 09:48
23 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 6046
Тествахме иновативното хибридно Renault Captur
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 4.8 от 16 гласа.

Французите от Renault проведоха първите международни тестове на хибридните версии на двата си бестселъра на родна земя, а екипът ни беше на мястото на събитието. Опитахме се да разберем дали по-високата цена на хибридите може да бъде оправдана с по-добро пътно поведение и по-нисък разход. Ето и впечатленията ни. Започваме с Renault Captur E-Tech

Renault Captur остава един от най-добрите автомобили в своя клас, но тази хибридна версия е доста по-скъпа от вариантите с обикновени бензинови и дизелови мотори. Освен цената обаче този plug-in хибрид предлага отлично оборудване и силов тракт, който средно харчи дори по-малко от дизел.

Тествахме иновативното хибридно Renault Captur

Предвид хибридната си схема Renault отвежда Captur E-Tech по различен път до много съперници в класа на компактните кросоувъри - от такива със стандартни ДВГ с 48-волтова ел.система до изцяло електрически, като Peugeot e-2008 и Hyundai Kona Electric. Всъщност обаче най-близкият конкурент за Captur идва от Kia: Niro PHEV съществува от известно време и предлага много сходни ТТ данни.

Що се отнася до техническата част на новия френски хибрид, с изключение на батерията, той споделя голяма част от силовия си агрегат с Clio Hybrid . За "горивната" страна на нещата се грижи 1.6-литров бензинов двигател, но има и два електрически мотора. Единият задвижва предните колела в режим EV и може да предложи въртящ момент до 205 Нм. Другият е по-компактен и работи като част от стартер/генераторната система, позволявайки на бензиновия двигател да се задейства почти незабавно, когато е необходимо.

Тествахме иновативното хибридно Renault Captur

Той също така има задача да генерира спирачна енергия за зареждане на батерията. Самият акумулаторен блок представлява устройство с капацитет 9.8 кВтч, което позволява до 50 километра изцяло електрическо шофиране. И този пробег е напълно реален - изпробвахме го лично. Според нас е и достатъчен за движение в града само на ток с еженощно зареждане у дома.

Интерес представлява и скоростната кутия на Captur E-Tech. Безсъединителният агрегат задвижва бензиновия двигател посредством четири предавки, а електродвигателят с други две. Сложната на пръв поглед трансмисия се справя с движението на хибридното Renault доста ефективно. В пълен EV режим електрическият мотор има повече от достатъчно тяга и той е перфектно използваем без помощта на бензиновия двигател и без проблеми достига до максимална скорост от 135 км/ч с нулеви емисии.

Тествахме иновативното хибридно Renault Captur

Колата по подразбиране е в режим EV, тъй като в батерията има достатъчно заряд. С изтощен акумулатор или ако натиснете селектора за смяна на режимите на Sport, бензиновият двигател ще се събуди веднага. 1.6-литровият агрегат е атмосферен, но е по-плавен и същевременно малко по-динамичен, отколкото този на прекия конкурент Niro PHEV. Макар че не е толкова динамичен, колкото е същия агрегат при Clio Hybrid, който, като оставим настрана батерията, е почти идентичен в оформлението си.

Пътното поведение на колата е по-скоро адекватно, отколкото впечатляващо. В града с Captur E-Tech е достатъчно "весел", но при приближаването до националното ограничение за скорост на магистрала ускорението значително намалява. Част от тази лека тромавост несъмнено идва и от допълнителната маса на батериите. Със своите 1564 кг, PHEV версията е с над 237 кг по-тежка от дизеловия Captur и с почти 400 кг по-тежка от най-лекия бензин.

Тествахме иновативното хибридно Renault Captur

Повечето килограми обаче имат и положителна страна. Докато останалата част от гамата Captur има склонност да се накренява малко повече в завои, хибридната версия не е такава. Заради по-ниския център на тежестта, идващ от ниско разположената батерия, колата е по-стабилна в завои с висока скорост. Самото управление се усеща още по-плавно, особено сравнено с това на стандартните кросоувъри от други марки. Воланът остава прецизен и силно информативен.

Малко, но доста ефектно дозирани промени, различават Captur E-Tech от останалата част от гамата на Captur по отношение на външния вид. Като оставим настрана фините лога, единствената очевидна промяна идва от допълнителния капак за зареждане на хибрида с електричество. Вътре Captur остава един от най-добрите в класа си. Качеството на изработка е отлично, дизайнът е интелигентен, а технологията в автомобила е модерна.

Тествахме иновативното хибридно Renault Captur

Всички хибридни модели получават най-добрите технологии, които гамата на Captur може да предложи. Това означава, че 10-инчовият дисплей пред водача и цветният 9.3-инчов екран на инфоразвлекателната система са стандарт. Останалата част от салона е също толкова просторна като стандартния Captur. Единствено, заради батерията, 379-литровият багажник на Captur E-Tech отстъпва на този при дизеловите (388 литра) и бензиновите модели (404 литра).

Цените за Captur Plug-in Hybrid започват от 58 990 лева. За сравнение Intens вариантът от модификациите с ДВГ с най-високо ниво на оборудване е по-евтин с около 20 000 лева, което е основната и единствена, според нас, причина тази кола да бъде по-трудно продаваема у нас.

Тествахме иновативното хибридно Renault Captur

Поставете оценка на статията:
Оценка 4.8 от 16 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
сектант
1 Отговор
това е един страхотен високотехнологичен и висок клас автомобил

Оценка:
-15 +53

Тествайте
2 Отговор
нещо на 15 години от Горубляне или Дупница в България стандарта е,, висок''. Никой не се вълнува от нов хибрид

Оценка:
-18 +31

Марио
3 Отговор
Отлична кола, но както казва и авторът - скъпичка.

Оценка:
-5 +42

Радо
4 Отговор
Това хибридите са голяма глупост!!!...."нуждае се от еженощно зареждане у дома"....и как ще се зарежда всяка вечер в града - опъваш удължителя долу пред входа ли???...ако си в къща става....и 50км. градско са малко за големите градове, много хора навъртат по над 100км градско всеки ден.

Коментиран от #5, #9, #12, #23


Оценка:
-18 +24

ами
5 Отговор

До коментар #4 от "Радо":


Трябва да свикнем, че не всички са равни. Едните ще имате къща, другите гараж. И едните и другите ще зареждат хибридите си, а онези третите, които и сега паркират в пепелината, която преди е била градинка, ще продължават да си паркират дизелите, докато не дойде момента, в който няма да имат алтернатива. И ще трябва да се качат на градския транспорт.

Коментиран от #13


Оценка:
-9 +35

jap
6 Отговор
Цената е прекалено висока предвид факта,че техническата база е Клио.

Коментиран от #11


Оценка:
-9 +18

NikNay
7 Отговор
Всичко произведено след 1995 е еднодневка на стероиди банани с електроника и безсмислени "екстри" на неоправдано високи цени!

Коментиран от #8, #10


Оценка:
-22 +15

Прав си
8 Отговор

До коментар #7 от "NikNay":


много по добре си е да има 3 копчета на таблото а като ти стане топло да навиеш "чакръците" но много важно е и да дръпнеш "смукача" преди палене защото ако се "задави" става лошо.Иначе двигателите са вечни защото при работен обем 2.0 литра и мощност 74к.с(Мерцедес W124 200D) и да искаш не можеш да ги счупиш.

Оценка:
-7 +20

гост
9 Отговор

До коментар #4 от "Радо":


Само plug-in хибридите се зареждат от мрежата, другите хибриди не!

Оценка:
-1 +16

гост
10 Отговор

До коментар #7 от "NikNay":


Така е, но такъв е живота всичко се променя!

Оценка:
-4 +0

PlimP
11 Отговор

До коментар #6 от "jap":


и кво от това, искаш здрава и комфортна кола или ти е зор на чия платформа е направена

Коментиран от #16


Оценка:
-4 +7

Ами те
12 Отговор

До коментар #4 от "Радо":


са два ел. двигателя,като единия е стартер/генератор,който генерира спирачната енергия за зареждане на батерията или с други думи помага за възстановяване на част от енергията в батерията.А,що се отнася до тези изминаващи по 100 км. в градски условия,ами слагат зарядното при всяко спиране и така ще минат и над 100 км.

Оценка:
-4 +1

Колко мъка има по този свят
13 Отговор

До коментар #5 от "ами":


Верно ли бре,Ганьоооо тръгнал си да “ръсиш акъл”,а той липсва

Оценка:
-3 +6

Гост
14 Отговор
Отвратителен интериор! Все едно са монтирали един таблет в центъра и един пред шофьора...Малко поне да ги интегрират тези телевизори,да не са така поставени като след “афтърмаркет” в таксиметрова кола...Адски е грозно!

Оценка:
-9 +9

Случаен
15 Отговор
Рено Коптор
или
Рено КупТор

Оценка:
-15 +7

jap
16 Отговор

До коментар #11 от "PlimP":


Клио-то струва почти на половината от цената на този "SUV" при положение,че техниката е еднаква.Не е честно само заради няколко сантиметра повдигнато окачване и малко по висок таван да слагат такава надценка.

Оценка:
-2 +13

Караиванов
17 Отговор
Страхотна е колата, а снимките ги правиха на Юндола, бях там и ги видях :) Иначе цената е височка, но пък ако ги имаш тези пари си заслужава

Оценка:
-4 +13

Емил
18 Отговор
Публикувано във факти.бг: Renault Captur остава един от най-добрите автомобили в своя клас

Това класът на тротинетките ли е или на ел. велосипедите?

Оценка:
-8 +5

Уиоу
19 Отговор
Тъпптия

Оценка:
-3 +2

Гост
20 Отговор
Симпатична количка, но тези "рога" на фаровете и задните светлини са отврат... Пък и Рено на такива цени...? Никакъв шанс !!!

Оценка:
-0 +2

Готин
21 Отговор
Добра статия. Информативна и откровена.

Оценка:
-0 +2

Христо
22 Отговор
Това на практика е малка градска кола, понеже заради батериите, почти няма багажник - погледнете снимката на багажника!
Купувате Рено Клио да 59 хил.лв.
Причината е, че това е автомобил, проектиран за ДВГ, който са преоборудвали като хибриден. Ако беше мислен като хибриден още на чертожната дъска, батериите щяха да са накъде по средата - под седалките, между тях...
След 10 години 80% от новите автомобили ще са хибридни, а 10% електрически, 10% малолитражни до 100 к.с. Натам върви света.

Оценка:
-0 +0

23
Този коментар е премахнат от модератор.
ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.


АПИ: актуална пътна обстановка
ТОП 5