Първата крачка назад вече е направена. GM решиха да затворят услугата си за споделяне на автомобили Maven, която стартира през 2016 година. И по-любопитното е, че вирусът е вторичнна причина тук - проблемите на Maven започнаха много преди да се разпространи пандемията (въпреки че огнището на Covid-19, разбира се, е чудесно извинение).
В пика на своето развитие Maven беше наличен в 17 града в Северна Америка, но наскоро остана достъпен само в Детройт, Лос Анджелис, Вашингтон и Торонто. Още по-интересното е, че не само GM има проблеми с споделянето на автомобили. Например, наскоро бе обявено, че ShareNow прекратява своите операции в САЩ и Великобритания. А ShareNow има доста мощни инвеститори (това са BMW и Daimler).
И всичко това на фона на непрекъснато поевтиняващия бензин, който нанася сериозен удар по електромобилите. А е добре известно, че въпросните фирми за споделено шофиране разчитат основно на коли, задвижвани само от електричество. Така че е логичен въпроси от рода на: Завръща ли се страстта по личните автомобили? и: Идва ли краят и на електромобилите, и на споделените коли?