Last news in Fakti

23 Април, 2020 09:55 47 588 38

Личните автомобили на бензин се завръщат. Идва ли краят и на електромобилите, и на споделените коли?

  • електромобили-
  • каршеринг-
  • бензин-
  • лични коли
Личните автомобили на бензин се завръщат. Идва ли краят и на електромобилите, и на споделените коли? - 1

Първата крачка назад вече е направена. GM решиха да затворят услугата си за споделяне на автомобили Maven, която стартира през 2016 година. И по-любопитното е, че вирусът е вторичнна причина тук - проблемите на Maven започнаха много преди да се разпространи пандемията (въпреки че огнището на Covid-19, разбира се, е чудесно извинение).

В пика на своето развитие Maven беше наличен в 17 града в Северна Америка, но наскоро остана достъпен само в Детройт, Лос Анджелис, Вашингтон и Торонто. Още по-интересното е, че не само GM има проблеми с споделянето на автомобили. Например, наскоро бе обявено, че ShareNow прекратява своите операции в САЩ и Великобритания. А ShareNow има доста мощни инвеститори (това са BMW и Daimler).

И всичко това на фона на непрекъснато поевтиняващия бензин, който нанася сериозен удар по електромобилите. А е добре известно, че въпросните фирми за споделено шофиране разчитат основно на коли, задвижвани само от електричество. Така че е логичен въпроси от рода на: Завръща ли се страстта по личните автомобили? и: Идва ли краят и на електромобилите, и на споделените коли?


Поставете оценка:
Оценка 3.8 от 89 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 няма как

    73 202 Отговор
    Няма как ! Историята не върви отпред назад. Не ,че ДВГ са лоши - напротив ,но просто - времето им изтече .

    Коментиран от #24, #33, #35

  • 2 .........

    136 16 Отговор
    Ами ние не усетихме началото, но е ясно че краят идва..
  • 3 куку руку ку

    114 7 Отговор
    Някой да е забравил за груповата безотговорност. Работя на място, където всяка машина се кара от много водачи, става въпрос за над 50 тежки машини. Тогава, когато водачът е и екипаж на машината (грижи се и за ремонтите и поддръжката), тогава се пази. Яхне ли обаче чужда машина... стой та гледай изцеждане. А с това си изкарват и хляба.
    А сега си представете какво "пазене" ще бъде, още повече, че и пари се дават за ползването... И не започвайте с мантрата за съвестните западняци, такива палачори като тях няма.

    Коментиран от #5

  • 4 Румбо

    43 7 Отговор
    Ами вижте кой притежава нефтените компании и дали в момента не е на власт в САЩ.
  • 5 Бъркаш

    34 33 Отговор

    До коментар #3 от "куку руку ку":

    Разсипническия манталитет е присъщ единствено на Ганьо.Преди години карах самосвал внесен от Швейцария на който брояча на изминатите километри показваше 450000 а всичко му работеше безупречно и състоянието му беше перфектно дори като външен вид.Веднъж под седалката намерих стара тахо-шайба която беше с дата няколко месеца преди камиона да дойде тук на която километрите бяха 910000.Реално камиона беше милионник с върнат километраж но начина по които беше стопанисван не показваше следи от астрономическия пробег.
  • 6 ЕЛЕКТРОМОБИЛ=СТАР ДИЗЕЛ²

    49 22 Отговор
    ЕЛЕКТРОМОБИЛА ОТДЕЛЯ ЕДНАКЪВ НА ДИЗЕЛОВ ДВИГАТЕЛ ВЪГЛЕРОД +НЕ РАЗГРАЖДАЩИ БАТЕРИИ. Разграждане на БАТЕРИИ НАД100години.
    Стъклените бутилки 1 000 000 години! Найлоновите торбички се разграждат за 400 години. Капачките от пластмасовите бутилки разграждане 450 и 1000 години. Пластмасовите бутилки се разграждат за 450 години. Фасовете се разграждат12 години

    Коментиран от #9

  • 7 Край

    51 30 Отговор
    На света има над 7 млрд човечета и всяко иска да има кола и вече почти всяко може да си купи кола с ДВГ /има седма употреба и по 200 долара/. Обонго от Найроби и Асан от Факултета също вече си купиха коли. Това планетата не може да го понесе без да заприлича на София
    ЗА ТОВА колите с ДВГ постепенно ще бъдат забранени а ел. колите ще са скъпи. ел кола Нта употреба няма ел. кола за 300 долара не може да се движи. Ел колите връщат нещата в 50те години на миналия век - баровеца с кола а бедния с колело влак и рикша.
    В този смисъл те са много екологични.
  • 8 Гост

    49 4 Отговор
    Бързо! Дайде чаша вода на гост и на оня, другия, че пребледняха като прочетоха статията. Край, отидоха им и двете акции в Тесла.
  • 9 Гост

    28 8 Отговор

    До коментар #6 от "ЕЛЕКТРОМОБИЛ=СТАР ДИЗЕЛ²":

    Ама пластмасата се рециклира и я ползваш наново, а батерията само се разделя на компоненти и всеки отива към друг отрасъл, но не и за направата на нова батерия.

    Коментиран от #22

  • 10 агент08

    76 11 Отговор
    Електромобилите- голямата заблуда!
  • 11 тариката

    55 6 Отговор
    плъг-ин хибридите ми се виждат най удачни засега, екологични са и са независими, ко прайм ако теслата спре насред пътя. да речем плевен видин, къде ще заредим ? кой ще дойде да отстрани повредата ???мъртва отвсякъде !!!

    Коментиран от #20

  • 12 Гражданинът X

    15 20 Отговор
    Пръднали по темата - n брой. Карали кола второ поколение и имащи преки впечатления - 0. Нищо ново
  • 13 Сибирски анадолец

    13 11 Отговор
    Фалит за петролните държави и "спасителите" на Бай Ганю, пустият му Московец. Това е резултата от всички събития досега, вкл.и т.н. Електрическа мобилност... Голяма геополитика
  • 14 СИТ

    50 3 Отговор
    Харесвам бензиновите двигатели. Неслучайно всичките ми лични автомобили са били с такива мотори. Не отричам дългия живот и на дизелите,но просто не са за мен.
    Никога не съм управлявал хибрид или Тесла например и не зная качествата на този род двигател,но като фен на старата школа-когато замирише на бензин и горещи гуми,кръвта във вените кипва. Страст и адреналин е да натиснеш газта,без да рискуваш да убиеш някого на пътя и усетиш как двигателя работи заедно със сърцето ти. След 50 години може бензиновите двигатели да са като "динозаври" , но дотогава има още време.

    Коментиран от #16

  • 15 ДИЗЕЛ² = ЕЛЕКТРОМОБИЛ

    19 7 Отговор
    ЕЛЕКТРОМОБИЛА ОТДЕЛЯ ЕДНАКЪВ НА ДИЗЕЛОВ ДВИГАТЕЛ ВЪГЛЕРОД +НЕ РАЗГРАЖДАЩИ БАТЕРИИ. Разграждане на БАТЕРИИ НАД 100години. ЗА СРАВНЕНИЕ Стъклените бутилки 1 000 000 години! Найлоновите торбички се разграждат за 400 години. Капачките от пластмасовите бутилки разграждане 450 и 1000 години. Пластмасовите бутилки се разграждат за 450 години. Фасовете се разграждат12 години
  • 16 бензинов ДВГ

    28 9 Отговор

    До коментар #14 от "СИТ":

    Споделям напълно. Сегашната ми кола е бензинов Хюндай Соната и не бих я сменил и за най новия дизелов модел на Мерцедес.
    Колите не са това,което,бяха преди 2008-2010г.
  • 17 Selo

    23 8 Отговор
    И аз така думам от тридесет години, от бензино, по-хубаво нема
  • 18 Зелено човече

    47 1 Отговор
    Аз не знам бензиновите автомобили да са изчезвали, че да се завръщат.
  • 19 Петролът

    23 2 Отговор
    Всичко зависи кога ще се възстанови цената на петрола. Сега го подаряват. Просто той петролът си извира и те го даряват на всеки , който иска. Само да не се разлива навсякъде. Това ще продължи докато се започне със сериозната консумация. Сега тя е мн по-малка от добива. Нямат вече място в нито един склад , а той си извира.
    Незнам в България ще усетим ли нещо но в Щатите няма акциз и ДДС върхе горивата и може и без пари да го пуснат. Ще сложат някакви производствени разхо де.
  • 20 Невъзвръщенец

    12 21 Отговор

    До коментар #11 от "тариката":

    И за това има решение! В багажника на Теслата си караш един агрегат за променлив ток и една туба с 10 литра бензин! Палиш агрегата и след час си готов! Поне за 200 километра имаш пробег!
  • 21 Хммм

    15 24 Отговор
    В електромобила има 5000 части в двигател с вътрешно горене 32 хиляди части, разходите по поддръжката на ел.автомобил на 160 хиляди километра е 750 лв, Вие преценете кое е по-изгодно

    Коментиран от #23, #31

  • 22 Хохохо

    13 6 Отговор

    До коментар #9 от "Гост":

    Наистина отива в друг отрасъл, в отрасъла на отпадъците и после към България и други страни от третия свят.
  • 23 Мъхъ

    30 6 Отговор

    До коментар #21 от "Хммм":

    А електромобила като стане на 3х160000 колко ще струва поддръжката и дойде време за смяна на батерия ?
    Защото бензиновата ми на тези километри по поддръжката са под 150 лв на година.

    Коментиран от #25

  • 24 Жоро

    10 21 Отговор

    До коментар #1 от "няма как":

    Прав си. Няма как, времето на ревящия бензин и мъркащия дизел изтича, но носталгията ще остане. Все пак вече почти 30 години ДВГ ми бучи в главатва.
  • 25 Гост

    10 10 Отговор

    До коментар #23 от "Мъхъ":

    Ясно колко караш - то само масло и филтри на моята бензинова са над 200 лева за 20 000 км които навъртам за по-малко от година

    Коментиран от #26

  • 26 Мъхъ

    19 4 Отговор

    До коментар #25 от "Гост":

    Нищо не ти е ясно. 4 литра масло 35 лева. 8 лева филтър. Два пъти в годината, през 15 хиляди километра, 84 лева. Стана ли ти ясно ?
  • 27 Moderator

    10 3 Отговор
    Все едно, да се твърди, че хората ще спрат да ползват интернет и мобилни телефони....
    Доста грешки и в стилистиката и в правописа - изключително слаба медия!
  • 28 Ха ха

    10 5 Отговор
    Много куковци мислят че бензиновия двигател не нужен след като си купят електромобил ще им трябва една бензинова да ги тегли като им свърши барерията
  • 29 Съдията Дред

    10 0 Отговор
    Подвеждащо заглавие, завръщат се и дизелите, колкото и да плюят върху им.
  • 30 123

    8 8 Отговор
    Евтин е бензина, за 2-3 месеца, после пак ще е 2.40 .....
    Значи ще си купя бензинова кола с цел 10 години да я карам с евтин бензин. И след 3 месеца пак ще е 2.40 бензина. Тъпаци.

    Коментиран от #34

  • 31 dsсса

    5 2 Отговор

    До коментар #21 от "Хммм":

    Да преценим, колко е издръжката на ел. автомобила не на 160 000 км, а на 170 000, когато ще трябва да се смени батерията.
  • 32 ШОФЬОР

    11 2 Отговор
    Акомулаторите искат литий, а той е твърде ограничен, добивът му е скъп и труден. Рециклирането му още повече.
    Така че, батериите трябва да се ориентират на принципа на кондензаторите, т- да се произвежда графен с нанотехнология, което е космически скъпа процедура. Така че, бъдещето на електроавтомобилите остава неясно, докато не се измислят нови начини за комулиране на ел. енергия и респективно нейното по-лесно добиване т.е термоядрения синтез.
    Така че, в близките 50г. нещата ще се променят бавно, но в полза на двегателя с вътрешно горене и атомните централи.
    Или с две думи ще трябва петрол и нови технологии, които още не сме достигнали, нали...
  • 33 ежко

    3 0 Отговор

    До коментар #1 от "няма как":

    Всъщност дали времето им е изтекло или не,трябва решат потребителите, по възможност без намеса на лобисти и политически натиск,ако може:)
    Идея си нямаш колко изобретения са са реализирали на по-късен етап, защото когато са се появили или са били безумно скъпи, или хората тогава не са имали нужда от тях.И колко изобщо не са се реализирали поради настоящата им безполезност, но съм 100% сигурен,че някой от тях ще се върнат един ден...
  • 34 Някакви цифри

    2 0 Отговор

    До коментар #30 от "123":

    Значи да си купя кола и да чакам и след 10 години като станат масови тока пак да е евтин. Това е за тъпаци.
  • 35 Гената

    2 0 Отговор

    До коментар #1 от "няма как":

    А някой от вас сети ли се че съществуват още видове горива? Например газта, по-високо в Менделеевата таблица следователно по-високо октаново число-повече мощност следователно нисък разход. А и да не забравяме екологично чисто гориво. А и по малък данък но не и в България. Да не забравяме и Брауновия газ-чиста вода. Кой се заема с разработката-никои. Защото правителствата на мощните индустриални държави не се интересуват от екология а от икономика. Да не забравяме и зелените енергии, сленчевия панел. Ще мине много време докато загърбим личния финансов интерес и се обърнем към общото благо и усвояването на не изчерпаемите ресурси на планетата.
  • 36 Гената

    6 0 Отговор
    Искам да поздравя шофьор и ежко, интелигентни и мислещи хора които не държът туба с бензин и генератор в багажника на теслата. Хора мислете какво ви трябва, от какво имате нужда а не каквото ви предлагат и натарисват.
  • 37 Батко Владко

    4 1 Отговор
    Насила не става.
    Електромобилите не стават. Колкото и да се мъчат левите еко идиоти
  • 38 Като

    1 1 Отговор
    Навлезнат Ел колите още ще падне бензина и дизела споко.