ФАКТИ.БГ

Личните автомобили на бензин се завръщат. Идва ли краят и на електромобилите, и на споделените коли?

Публикувана: 23 Април, 2020 09:55
38 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 45834
Личните автомобили на бензин се завръщат. Идва ли краят и на електромобилите, и на споделените коли?
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 3.8 от 89 гласа.

Първата крачка назад вече е направена. GM решиха да затворят услугата си за споделяне на автомобили Maven, която стартира през 2016 година. И по-любопитното е, че вирусът е вторичнна причина тук - проблемите на Maven започнаха много преди да се разпространи пандемията (въпреки че огнището на Covid-19, разбира се, е чудесно извинение).

В пика на своето развитие Maven беше наличен в 17 града в Северна Америка, но наскоро остана достъпен само в Детройт, Лос Анджелис, Вашингтон и Торонто. Още по-интересното е, че не само GM има проблеми с споделянето на автомобили. Например, наскоро бе обявено, че ShareNow прекратява своите операции в САЩ и Великобритания. А ShareNow има доста мощни инвеститори (това са BMW и Daimler).

И всичко това на фона на непрекъснато поевтиняващия бензин, който нанася сериозен удар по електромобилите. А е добре известно, че въпросните фирми за споделено шофиране разчитат основно на коли, задвижвани само от електричество. Така че е логичен въпроси от рода на: Завръща ли се страстта по личните автомобили? и: Идва ли краят и на електромобилите, и на споделените коли?

Поставете оценка на статията:
Оценка 3.8 от 89 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
няма как
1 Отговор
Няма как ! Историята не върви отпред назад. Не ,че ДВГ са лоши - напротив ,но просто - времето им изтече .

Коментиран от #24, #33, #35


Оценка:
-202 +73

.........
2 Отговор
Ами ние не усетихме началото, но е ясно че краят идва..

Оценка:
-16 +136

куку руку ку
3 Отговор
Някой да е забравил за груповата безотговорност. Работя на място, където всяка машина се кара от много водачи, става въпрос за над 50 тежки машини. Тогава, когато водачът е и екипаж на машината (грижи се и за ремонтите и поддръжката), тогава се пази. Яхне ли обаче чужда машина... стой та гледай изцеждане. А с това си изкарват и хляба.
А сега си представете какво "пазене" ще бъде, още повече, че и пари се дават за ползването... И не започвайте с мантрата за съвестните западняци, такива палачори като тях няма.

Коментиран от #5


Оценка:
-7 +114

Румбо
4 Отговор
Ами вижте кой притежава нефтените компании и дали в момента не е на власт в САЩ.

Оценка:
-7 +43

Бъркаш
5 Отговор

До коментар #3 от "куку руку ку":


Разсипническия манталитет е присъщ единствено на Ганьо.Преди години карах самосвал внесен от Швейцария на който брояча на изминатите километри показваше 450000 а всичко му работеше безупречно и състоянието му беше перфектно дори като външен вид.Веднъж под седалката намерих стара тахо-шайба която беше с дата няколко месеца преди камиона да дойде тук на която километрите бяха 910000.Реално камиона беше милионник с върнат километраж но начина по които беше стопанисван не показваше следи от астрономическия пробег.

Оценка:
-33 +34

ЕЛЕКТРОМОБИЛ=СТАР ДИЗЕЛ²
6 Отговор
ЕЛЕКТРОМОБИЛА ОТДЕЛЯ ЕДНАКЪВ НА ДИЗЕЛОВ ДВИГАТЕЛ ВЪГЛЕРОД +НЕ РАЗГРАЖДАЩИ БАТЕРИИ. Разграждане на БАТЕРИИ НАД100години.
Стъклените бутилки 1 000 000 години! Найлоновите торбички се разграждат за 400 години. Капачките от пластмасовите бутилки разграждане 450 и 1000 години. Пластмасовите бутилки се разграждат за 450 години. Фасовете се разграждат12 години

Коментиран от #9


Оценка:
-22 +49

Край
7 Отговор
На света има над 7 млрд човечета и всяко иска да има кола и вече почти всяко може да си купи кола с ДВГ /има седма употреба и по 200 долара/. Обонго от Найроби и Асан от Факултета също вече си купиха коли. Това планетата не може да го понесе без да заприлича на София
ЗА ТОВА колите с ДВГ постепенно ще бъдат забранени а ел. колите ще са скъпи. ел кола Нта употреба няма ел. кола за 300 долара не може да се движи. Ел колите връщат нещата в 50те години на миналия век - баровеца с кола а бедния с колело влак и рикша.
В този смисъл те са много екологични.

Оценка:
-30 +51

Гост
8 Отговор
Бързо! Дайде чаша вода на гост и на оня, другия, че пребледняха като прочетоха статията. Край, отидоха им и двете акции в Тесла.

Оценка:
-4 +49

Гост
9 Отговор

До коментар #6 от "ЕЛЕКТРОМОБИЛ=СТАР ДИЗЕЛ²":


Ама пластмасата се рециклира и я ползваш наново, а батерията само се разделя на компоненти и всеки отива към друг отрасъл, но не и за направата на нова батерия.

Коментиран от #22


Оценка:
-8 +28

агент08
10 Отговор
Електромобилите- голямата заблуда!

Оценка:
-11 +75

тариката
11 Отговор
плъг-ин хибридите ми се виждат най удачни засега, екологични са и са независими, ко прайм ако теслата спре насред пътя. да речем плевен видин, къде ще заредим ? кой ще дойде да отстрани повредата ???мъртва отвсякъде !!!

Коментиран от #20


Оценка:
-6 +55

Гражданинът X
12 Отговор
Пръднали по темата - n брой. Карали кола второ поколение и имащи преки впечатления - 0. Нищо ново

Оценка:
-20 +15

Сибирски анадолец
13 Отговор
Фалит за петролните държави и "спасителите" на Бай Ганю, пустият му Московец. Това е резултата от всички събития досега, вкл.и т.н. Електрическа мобилност... Голяма геополитика

Оценка:
-11 +13

СИТ
14 Отговор
Харесвам бензиновите двигатели. Неслучайно всичките ми лични автомобили са били с такива мотори. Не отричам дългия живот и на дизелите,но просто не са за мен.
Никога не съм управлявал хибрид или Тесла например и не зная качествата на този род двигател,но като фен на старата школа-когато замирише на бензин и горещи гуми,кръвта във вените кипва. Страст и адреналин е да натиснеш газта,без да рискуваш да убиеш някого на пътя и усетиш как двигателя работи заедно със сърцето ти. След 50 години може бензиновите двигатели да са като "динозаври" , но дотогава има още време.

Коментиран от #16


Оценка:
-3 +49

ДИЗЕЛ² = ЕЛЕКТРОМОБИЛ
15 Отговор
ЕЛЕКТРОМОБИЛА ОТДЕЛЯ ЕДНАКЪВ НА ДИЗЕЛОВ ДВИГАТЕЛ ВЪГЛЕРОД +НЕ РАЗГРАЖДАЩИ БАТЕРИИ. Разграждане на БАТЕРИИ НАД 100години. ЗА СРАВНЕНИЕ Стъклените бутилки 1 000 000 години! Найлоновите торбички се разграждат за 400 години. Капачките от пластмасовите бутилки разграждане 450 и 1000 години. Пластмасовите бутилки се разграждат за 450 години. Фасовете се разграждат12 години

Оценка:
-7 +19

бензинов ДВГ
16 Отговор

До коментар #14 от "СИТ":


Споделям напълно. Сегашната ми кола е бензинов Хюндай Соната и не бих я сменил и за най новия дизелов модел на Мерцедес.
Колите не са това,което,бяха преди 2008-2010г.

Оценка:
-9 +28

Selo
17 Отговор
И аз така думам от тридесет години, от бензино, по-хубаво нема

Оценка:
-8 +23

Зелено човече
18 Отговор
Аз не знам бензиновите автомобили да са изчезвали, че да се завръщат.

Оценка:
-1 +47

Петролът
19 Отговор
Всичко зависи кога ще се възстанови цената на петрола. Сега го подаряват. Просто той петролът си извира и те го даряват на всеки , който иска. Само да не се разлива навсякъде. Това ще продължи докато се започне със сериозната консумация. Сега тя е мн по-малка от добива. Нямат вече място в нито един склад , а той си извира.
Незнам в България ще усетим ли нещо но в Щатите няма акциз и ДДС върхе горивата и може и без пари да го пуснат. Ще сложат някакви производствени разхо де.

Оценка:
-2 +23

Невъзвръщенец
20 Отговор

До коментар #11 от "тариката":


И за това има решение! В багажника на Теслата си караш един агрегат за променлив ток и една туба с 10 литра бензин! Палиш агрегата и след час си готов! Поне за 200 километра имаш пробег!

Оценка:
-21 +12

Хммм
21 Отговор
В електромобила има 5000 части в двигател с вътрешно горене 32 хиляди части, разходите по поддръжката на ел.автомобил на 160 хиляди километра е 750 лв, Вие преценете кое е по-изгодно

Коментиран от #23, #31


Оценка:
-24 +15

Хохохо
22 Отговор

До коментар #9 от "Гост":


Наистина отива в друг отрасъл, в отрасъла на отпадъците и после към България и други страни от третия свят.

Оценка:
-6 +13

Мъхъ
23 Отговор

До коментар #21 от "Хммм":


А електромобила като стане на 3х160000 колко ще струва поддръжката и дойде време за смяна на батерия ?
Защото бензиновата ми на тези километри по поддръжката са под 150 лв на година.

Коментиран от #25


Оценка:
-6 +30

Жоро
24 Отговор

До коментар #1 от "няма как":


Прав си. Няма как, времето на ревящия бензин и мъркащия дизел изтича, но носталгията ще остане. Все пак вече почти 30 години ДВГ ми бучи в главатва.

Оценка:
-21 +10

Гост
25 Отговор

До коментар #23 от "Мъхъ":


Ясно колко караш - то само масло и филтри на моята бензинова са над 200 лева за 20 000 км които навъртам за по-малко от година

Коментиран от #26


Оценка:
-10 +10

Мъхъ
26 Отговор

До коментар #25 от "Гост":


Нищо не ти е ясно. 4 литра масло 35 лева. 8 лева филтър. Два пъти в годината, през 15 хиляди километра, 84 лева. Стана ли ти ясно ?

Оценка:
-4 +19

Moderator
27 Отговор
Все едно, да се твърди, че хората ще спрат да ползват интернет и мобилни телефони....
Доста грешки и в стилистиката и в правописа - изключително слаба медия!

Оценка:
-3 +10

Ха ха
28 Отговор
Много куковци мислят че бензиновия двигател не нужен след като си купят електромобил ще им трябва една бензинова да ги тегли като им свърши барерията

Оценка:
-5 +9

Съдията Дред
29 Отговор
Подвеждащо заглавие, завръщат се и дизелите, колкото и да плюят върху им.

Оценка:
-0 +10

123
30 Отговор
Евтин е бензина, за 2-3 месеца, после пак ще е 2.40 .....
Значи ще си купя бензинова кола с цел 10 години да я карам с евтин бензин. И след 3 месеца пак ще е 2.40 бензина. Тъпаци.

Коментиран от #34


Оценка:
-8 +8

dsсса
31 Отговор

До коментар #21 от "Хммм":


Да преценим, колко е издръжката на ел. автомобила не на 160 000 км, а на 170 000, когато ще трябва да се смени батерията.

Оценка:
-2 +5

ШОФЬОР
32 Отговор
Акомулаторите искат литий, а той е твърде ограничен, добивът му е скъп и труден. Рециклирането му още повече.
Така че, батериите трябва да се ориентират на принципа на кондензаторите, т- да се произвежда графен с нанотехнология, което е космически скъпа процедура. Така че, бъдещето на електроавтомобилите остава неясно, докато не се измислят нови начини за комулиране на ел. енергия и респективно нейното по-лесно добиване т.е термоядрения синтез.
Така че, в близките 50г. нещата ще се променят бавно, но в полза на двегателя с вътрешно горене и атомните централи.
Или с две думи ще трябва петрол и нови технологии, които още не сме достигнали, нали...

Оценка:
-2 +10

ежко
33 Отговор

До коментар #1 от "няма как":


Всъщност дали времето им е изтекло или не,трябва решат потребителите, по възможност без намеса на лобисти и политически натиск,ако може:)
Идея си нямаш колко изобретения са са реализирали на по-късен етап, защото когато са се появили или са били безумно скъпи, или хората тогава не са имали нужда от тях.И колко изобщо не са се реализирали поради настоящата им безполезност, но съм 100% сигурен,че някой от тях ще се върнат един ден...

Оценка:
-0 +3

Някакви цифри
34 Отговор

До коментар #30 от "123":


Значи да си купя кола и да чакам и след 10 години като станат масови тока пак да е евтин. Това е за тъпаци.

Оценка:
-0 +2

Гената
35 Отговор

До коментар #1 от "няма как":


А някой от вас сети ли се че съществуват още видове горива? Например газта, по-високо в Менделеевата таблица следователно по-високо октаново число-повече мощност следователно нисък разход. А и да не забравяме екологично чисто гориво. А и по малък данък но не и в България. Да не забравяме и Брауновия газ-чиста вода. Кой се заема с разработката-никои. Защото правителствата на мощните индустриални държави не се интересуват от екология а от икономика. Да не забравяме и зелените енергии, сленчевия панел. Ще мине много време докато загърбим личния финансов интерес и се обърнем към общото благо и усвояването на не изчерпаемите ресурси на планетата.

Оценка:
-0 +2

Гената
36 Отговор
Искам да поздравя шофьор и ежко, интелигентни и мислещи хора които не държът туба с бензин и генератор в багажника на теслата. Хора мислете какво ви трябва, от какво имате нужда а не каквото ви предлагат и натарисват.

Оценка:
-0 +6

Батко Владко
37 Отговор
Насила не става.
Електромобилите не стават. Колкото и да се мъчат левите еко идиоти

Оценка:
-1 +4

Като
38 Отговор
Навлезнат Ел колите още ще падне бензина и дизела споко.

Оценка:
-1 +1

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.


АПИ: актуална пътна обстановка
Ловци на бисери
Николас Мадуро
Президентът на Венецуела в реч по националната телевизия
Тръмп, ти си Хитлер"

Още бисери
ТОП 5