Първата крачка назад вече е направена. GM решиха да затворят услугата си за споделяне на автомобили Maven, която стартира през 2016 година. И по-любопитното е, че вирусът е вторичнна причина тук - проблемите на Maven започнаха много преди да се разпространи пандемията (въпреки че огнището на Covid-19, разбира се, е чудесно извинение).
В пика на своето развитие Maven беше наличен в 17 града в Северна Америка, но наскоро остана достъпен само в Детройт, Лос Анджелис, Вашингтон и Торонто. Още по-интересното е, че не само GM има проблеми с споделянето на автомобили. Например, наскоро бе обявено, че ShareNow прекратява своите операции в САЩ и Великобритания. А ShareNow има доста мощни инвеститори (това са BMW и Daimler).
И всичко това на фона на непрекъснато поевтиняващия бензин, който нанася сериозен удар по електромобилите. А е добре известно, че въпросните фирми за споделено шофиране разчитат основно на коли, задвижвани само от електричество. Така че е логичен въпроси от рода на: Завръща ли се страстта по личните автомобили? и: Идва ли краят и на електромобилите, и на споделените коли?
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 няма как
Коментиран от #24, #33, #35
09:59 23.04.2020
2 .........
09:59 23.04.2020
3 куку руку ку
А сега си представете какво "пазене" ще бъде, още повече, че и пари се дават за ползването... И не започвайте с мантрата за съвестните западняци, такива палачори като тях няма.
Коментиран от #5
10:38 23.04.2020
4 Румбо
10:41 23.04.2020
5 Бъркаш
До коментар #3 от "куку руку ку":
Разсипническия манталитет е присъщ единствено на Ганьо.Преди години карах самосвал внесен от Швейцария на който брояча на изминатите километри показваше 450000 а всичко му работеше безупречно и състоянието му беше перфектно дори като външен вид.Веднъж под седалката намерих стара тахо-шайба която беше с дата няколко месеца преди камиона да дойде тук на която километрите бяха 910000.Реално камиона беше милионник с върнат километраж но начина по които беше стопанисван не показваше следи от астрономическия пробег.10:51 23.04.2020
6 ЕЛЕКТРОМОБИЛ=СТАР ДИЗЕЛ²
Стъклените бутилки 1 000 000 години! Найлоновите торбички се разграждат за 400 години. Капачките от пластмасовите бутилки разграждане 450 и 1000 години. Пластмасовите бутилки се разграждат за 450 години. Фасовете се разграждат12 години
Коментиран от #9
11:01 23.04.2020
7 Край
ЗА ТОВА колите с ДВГ постепенно ще бъдат забранени а ел. колите ще са скъпи. ел кола Нта употреба няма ел. кола за 300 долара не може да се движи. Ел колите връщат нещата в 50те години на миналия век - баровеца с кола а бедния с колело влак и рикша.
В този смисъл те са много екологични.
11:34 23.04.2020
8 Гост
12:29 23.04.2020
9 Гост
До коментар #6 от "ЕЛЕКТРОМОБИЛ=СТАР ДИЗЕЛ²":
Ама пластмасата се рециклира и я ползваш наново, а батерията само се разделя на компоненти и всеки отива към друг отрасъл, но не и за направата на нова батерия.Коментиран от #22
12:31 23.04.2020
10 агент08
12:42 23.04.2020
11 тариката
Коментиран от #20
13:43 23.04.2020
12 Гражданинът X
14:26 23.04.2020
13 Сибирски анадолец
14:30 23.04.2020
14 СИТ
Никога не съм управлявал хибрид или Тесла например и не зная качествата на този род двигател,но като фен на старата школа-когато замирише на бензин и горещи гуми,кръвта във вените кипва. Страст и адреналин е да натиснеш газта,без да рискуваш да убиеш някого на пътя и усетиш как двигателя работи заедно със сърцето ти. След 50 години може бензиновите двигатели да са като "динозаври" , но дотогава има още време.
Коментиран от #16
15:28 23.04.2020
15 ДИЗЕЛ² = ЕЛЕКТРОМОБИЛ
15:34 23.04.2020
16 бензинов ДВГ
До коментар #14 от "СИТ":
Споделям напълно. Сегашната ми кола е бензинов Хюндай Соната и не бих я сменил и за най новия дизелов модел на Мерцедес.Колите не са това,което,бяха преди 2008-2010г.
15:52 23.04.2020
17 Selo
16:00 23.04.2020
18 Зелено човече
16:44 23.04.2020
19 Петролът
Незнам в България ще усетим ли нещо но в Щатите няма акциз и ДДС върхе горивата и може и без пари да го пуснат. Ще сложат някакви производствени разхо де.
17:01 23.04.2020
20 Невъзвръщенец
До коментар #11 от "тариката":
И за това има решение! В багажника на Теслата си караш един агрегат за променлив ток и една туба с 10 литра бензин! Палиш агрегата и след час си готов! Поне за 200 километра имаш пробег!17:52 23.04.2020
21 Хммм
Коментиран от #23, #31
18:02 23.04.2020
22 Хохохо
До коментар #9 от "Гост":
Наистина отива в друг отрасъл, в отрасъла на отпадъците и после към България и други страни от третия свят.18:30 23.04.2020
23 Мъхъ
До коментар #21 от "Хммм":
А електромобила като стане на 3х160000 колко ще струва поддръжката и дойде време за смяна на батерия ?Защото бензиновата ми на тези километри по поддръжката са под 150 лв на година.
Коментиран от #25
19:21 23.04.2020
24 Жоро
До коментар #1 от "няма как":
Прав си. Няма как, времето на ревящия бензин и мъркащия дизел изтича, но носталгията ще остане. Все пак вече почти 30 години ДВГ ми бучи в главатва.19:54 23.04.2020
25 Гост
До коментар #23 от "Мъхъ":
Ясно колко караш - то само масло и филтри на моята бензинова са над 200 лева за 20 000 км които навъртам за по-малко от годинаКоментиран от #26
21:49 23.04.2020
26 Мъхъ
До коментар #25 от "Гост":
Нищо не ти е ясно. 4 литра масло 35 лева. 8 лева филтър. Два пъти в годината, през 15 хиляди километра, 84 лева. Стана ли ти ясно ?22:27 23.04.2020
27 Moderator
Доста грешки и в стилистиката и в правописа - изключително слаба медия!
07:27 24.04.2020
28 Ха ха
11:51 24.04.2020
29 Съдията Дред
13:08 24.04.2020
30 123
Значи ще си купя бензинова кола с цел 10 години да я карам с евтин бензин. И след 3 месеца пак ще е 2.40 бензина. Тъпаци.
Коментиран от #34
13:21 24.04.2020
31 dsсса
До коментар #21 от "Хммм":
Да преценим, колко е издръжката на ел. автомобила не на 160 000 км, а на 170 000, когато ще трябва да се смени батерията.14:45 24.04.2020
32 ШОФЬОР
Така че, батериите трябва да се ориентират на принципа на кондензаторите, т- да се произвежда графен с нанотехнология, което е космически скъпа процедура. Така че, бъдещето на електроавтомобилите остава неясно, докато не се измислят нови начини за комулиране на ел. енергия и респективно нейното по-лесно добиване т.е термоядрения синтез.
Така че, в близките 50г. нещата ще се променят бавно, но в полза на двегателя с вътрешно горене и атомните централи.
Или с две думи ще трябва петрол и нови технологии, които още не сме достигнали, нали...
20:16 24.04.2020
33 ежко
До коментар #1 от "няма как":
Всъщност дали времето им е изтекло или не,трябва решат потребителите, по възможност без намеса на лобисти и политически натиск,ако може:)Идея си нямаш колко изобретения са са реализирали на по-късен етап, защото когато са се появили или са били безумно скъпи, или хората тогава не са имали нужда от тях.И колко изобщо не са се реализирали поради настоящата им безполезност, но съм 100% сигурен,че някой от тях ще се върнат един ден...
21:02 24.04.2020
34 Някакви цифри
До коментар #30 от "123":
Значи да си купя кола и да чакам и след 10 години като станат масови тока пак да е евтин. Това е за тъпаци.23:43 24.04.2020
35 Гената
До коментар #1 от "няма как":
А някой от вас сети ли се че съществуват още видове горива? Например газта, по-високо в Менделеевата таблица следователно по-високо октаново число-повече мощност следователно нисък разход. А и да не забравяме екологично чисто гориво. А и по малък данък но не и в България. Да не забравяме и Брауновия газ-чиста вода. Кой се заема с разработката-никои. Защото правителствата на мощните индустриални държави не се интересуват от екология а от икономика. Да не забравяме и зелените енергии, сленчевия панел. Ще мине много време докато загърбим личния финансов интерес и се обърнем към общото благо и усвояването на не изчерпаемите ресурси на планетата.12:39 25.04.2020
36 Гената
12:53 25.04.2020
37 Батко Владко
Електромобилите не стават. Колкото и да се мъчат левите еко идиоти
17:38 25.04.2020
38 Като
18:03 25.04.2020