Не е тайна, че заводските данни за разхода на гориво не винаги (меко казано) съвпадат с реалния разход на бензин или дизел. Това важи дори и сега, когато новите условия за тестване съгласно WLTP регламента са в сила.
Предлагаме ви резултатите от тестове, проведени в реални условия. Не бива да се пренебрегва факта, че разходът много зависи от стила и уменията на водача, а и трябва да признаем честно, че не всеки ще хареса рекордно икономичния стил на каране за икономия на гориво.
Британското издание на WhatCar? тества няколко десетки автомобила, използвайки собствената си система за отчитане на разход на гориво и така прави класация на най-икономичните модели за шофиране в градски условия.
В какво се състои тестът?
Автомобилите карат по реални маршрути в града, както и по специална "бягаща пътека" на тренировъчна площадка в Милбрук. Тестовите автомобили стартират със студен (след нощ) двигател, налягането в гумите е точно толкова, колкото препоръчва производителят, кара се с постоянно темпо, като се спазват всички ограничения на скоростта, но без специални „трикове“ за спестяване на гориво.
Ако колата е с климатроник, тогава температурата е настроена на 21° C, а ако е с климатик, то той е в средно положение. Фарове, стерео уредба и отопление на седалките са изключени, работят само дневни светлини. След това се обобщават резултатите от двата теста и се получава показател за средния разход на гориво.
Често той се различава с до 25% от данните на производителя. Ето петимата финалисти, според версията на WhatCar?, като единствената разлика е, че сме премахнали от този списък автомобили, които не се продават в България. Тяхното място заемат следващите модели в рейтинга.
Преобразувахме и мили на галон в литри на 100 километра и ви показваме победителите. Прави впечатление, че челните места са за Toyota, а в петицата няма нито една германска кола. Болшинството автомобили са хибриди, но на техния фон изпъква дизеловият мотор на Режията, който е пословично икономичен.
ТОП 5 най-икономични коли за градско шофиране