Отидете към основна версия

2 478 71

Автоконцерните продължават да изостават от климатичните цели на ЕС

  • co2-
  • климатични цели-
  • ес-
  • въглероден двуокис-
  • регулации

През 2019-а средната стойност на емисиите на въглероден двуокис на Стария континент е била 122,4 грама на километър

Емисиите на въглероден двуокис, емитирани от нови автомобили в Европа, се повишиха за трета година през 2019-а, показват временни данни на Европейската агенция за околна среда (ЕАОС) в петък. По този начин автоконцерните продължават да изостават от предстоящите климатични цели на блока. Това предаде Reuters.

Европейската комисия заяви, че автопроизводителите трябва значително да намалят емисиите си или рискуват да не са в съответствие с по-строгите регулации на ЕС, които влизат в сила през тази година.

„Автоконцерните трябва да оптимизират разхода на гориво на моделите си и да ускорят въвеждането на въглеродно неутрални превозни средства“, обяснява ЕК. 

През 2019-а средната стойност на емисиите на въглероден двуокис, регистрирани в 27-те държави-членки на ЕС плюс Великобритания, Исландия и Норвегия, е била 122,4 грама на километър, което представлява ръст от 1,6 грама в сравнение с 2018-а, съобщи Европейската агенция за околна среда. Този резултат е под целта на блока за миналата година - 130 грама CO2 на километър, но далеч над по-строгите регулации, които влизат в сила тази година.

За да се справят с тях и да избегнат плащането на големи глоби, автопроизводителите ще трябва да намалят емисиите на новите си коли с 22%, в сравнение с 2019-а. Целта на ЕС за 2020-а е ограничаването на средната им стойност до 95 грама на километър. 

Емисиите обаче продължават да се повишават, тъй като пазарът на SUV-та на Стария континент става все по-голям. През 2019-а 38% от продажбите на нови автомобили са били кросоувъри.

Освен това, за втора поредна година са се увеличили и средните емисии на CO2 на микробуси.

През 2019-а електромобилите и хибридите пък представляват само 3,5% от доставките на нови коли. Въпреки това, електрическата мобилност става все по-популярна в Европа и ярък пример за това е Норвегия, където 56% от продажбите през миналата година са били именно електрифицирани превозни средства.

Тази година доставките на коли в ЕС отбелязаха огромен спад заради коронавирусната пандемия. ЕК призова държавите-членки да въведат схеми за стимулиране на продажбите на "зелени" коли, както и да инвестират в изграждането на инфраструктура за зареждане на електрически превозни средства, за да помогнат на автоконцерните да се справят с целите за вредни емисии.

Франция и Германия вече представиха подобни модели като част от своите пакети за икономическо възстановяване.

Поставете оценка:
Оценка 4 от 4 гласа.

Свързани новини