VW предлага бонус от 30 хил. евро за служители, които напускат завода в Дрезден

8 Декември, 2025 10:32 756 20

  • vw-
  • завод-
  • дрезден-
  • volkswagen-
  • бонус

Условието е, те да се преместят във фабриката в Волфсбург

VW предлага бонус от 30 хил. евро за служители, които напускат завода в Дрезден - 1

Volkswagen се готви за радикална промяна в своята архитектурно известна „Прозрачна фабрика“ в Дрезден, която ще преустанови производството на изцяло електрическия ID.3 по-късно този месец. Това решение ще остави завода с прозорци от пода до тавана без сглобяваща линия за първи път от откриването му, което ще сложи край на ролята му като производствена база за ID.3, e-Golf и Phaeton.

Въпреки спирането на производството, VW предприема мерки за смекчаване на въздействието върху работната си сила, като се ангажира да запази 155 служители – увеличение спрямо първоначалната прогноза от 135 позиции – от настоящия персонал от 250 души. За тези, чиито производствени роли приключват, VW предлага значителен стимул за преместване, бонус от 30 000 евро за служители, които са готови да се преместят в главния офис във Волфсбург, разположен на около 300 километра. Според информациите обаче, тази оферта е била посрещната с явно недоволство от страна на работниците, което подчертава сложността на такива кадрови промени. Работниците, които остават в Дрезден, имат предимството на гарантирана сигурност на работното място до 2030 година и ще бъдат включени в колективния трудов договор на VW от началото на 2026 година, което обещава по-добри заплати и условия на заетост.

VW предлага бонус от 30 хил. евро за служители, които напускат завода в Дрезден

Бъдещето на емблематичната сграда е свързано с високотехнологичните изследвания. Съоръжението ще бъде превърнато в нов иновационен кампус, създаден чрез стратегическо партньорство с Техническия университет в Дрезден (TU Dresden). Според управляващия директор на VW Saxony Томас Едиг, тази трансформация има за цел да превърне обекта в „Станфорд на Изтока“. Кампусът ще се фокусира върху авангардни области, които са от съществено значение за бъдещето на индустрията, включително изкуствен интелект, микроелектроника, проектиране на чипове, роботика и технологии за кръгова икономика. TU Dresden ще наеме почти половината от огромната стъклена структура, а VW ще предостави подкрепа чрез договори за научни изследвания, затвърждавайки превръщането на фабриката от демонстрационен център за сглобяване в център за цифрови иновации.


Поставете оценка:
Оценка 1 от 4 гласа.


Подобни новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Зевс

    12 2 Отговор
    Санкциите работят ;)
  • 2 Варна 3

    12 1 Отговор
    И какво? В Дрезден ще произвеждат отново Вартбурги? 😆😆😆 Или ИФА?

    Коментиран от #11, #20

  • 3 Ъъъъ

    12 1 Отговор
    Аз не работя там, но отивам да напускам от там! Къде мога да си взема бонуса?
  • 4 Верно ли

    12 1 Отговор
    Да благодарят на урсулианците!
  • 5 провинциалист

    8 2 Отговор
    При нас такива проблеми няма. Напр. Кирил Петков няма да предлага бонуси за преместване, защото така и не построи автозавод до Ловеч. П.П. Не забравяйте да подкрепите новите протести на ПП-ДБ!

    Коментиран от #15

  • 6 1488

    3 11 Отговор
    у развития запад вече ти плащат да не работиш
    а у рускотурския кл0зет и да бачкаш не ти плащат

    Коментиран от #8

  • 7 корабът потъва

    9 2 Отговор
    Другаре и другаке......
  • 8 ха ха ха ....

    8 1 Отговор

    До коментар #6 от "1488":

    То щото ти лежиш по гръб цял ден на запад , вместо да миеш чинии , нали ??!
  • 9 Дрън, дрън,

    3 0 Отговор
    и накрая от кон, на магаре.
  • 10 хъхъ

    4 1 Отговор
    Трудът ще ви направи свободни...
  • 11 Дано

    3 0 Отговор

    До коментар #2 от "Варна 3":

    Има беше страхотен камион.Още ги карат.
    Вартбург също беше добър автомобил
    Карай държите б
    Беемвета и ги плащай двойно в части.
  • 12 Хо хо хо

    1 0 Отговор
    Кпувам веднага Вагена секва с 30х. евро в жабката.
  • 13 те така е

    5 0 Отговор
    Vоlkѕwаgеn зaтвapя cвoя зaвoд в Haнджинг, Изтoчeн Kитaй, cлeд 17 гoдини дeйнocт.

    Производството в заводите на Volkswagen в Цвикау и Дрезден е спряно..

    Audi затвори своя завод в Брюксел.

    Nissan и Mercedes затварят съвместната си фабрика...
  • 14 как вървят санкциите

    4 0 Отговор
    Фолксваген от производител номер едно с 11 милиона автомобила , падна на 3.3 милиона...

    Рено от производител номер едно с 11 милиона автомобила , падва на 1.3 милиона ...

    Коментиран от #17

  • 15 Диктор

    2 1 Отговор

    До коментар #5 от "провинциалист":

    И то за какво ни е Фолксваген, най-трошливата европейска кола за европейския народ?

    Коментиран от #18

  • 16 Немските уреди днес са некачествени

    0 1 Отговор
    И френските боклуци също ...не си хвърляйте парите, работят по 6 месеца и се развалят, независимо за какъв уред става въпрос - за дома, кола, за градината ...
  • 17 таксиджия 🚖

    1 0 Отговор

    До коментар #14 от "как вървят санкциите":

    Не е заради санкциите към рашата, а заради Еко нормите. Вече не предлагат прости, надеждни коли със 4 цилиндъра бензин/дизел и ръчна трансмисия. Рено Клио хибрид 49к лв...
  • 18 провинциалист

    1 0 Отговор

    До коментар #15 от "Диктор":

    Необходим ни е, за да се вържем на популистката пропаганда, че в еврозоната ще станем магнит за инвестиции и ще има забогатяване без рискове, а конкретния повод за коментара е статията "Volkswagen започва производство в Узбекистан" от 14 Юни, 2025 12:00 наред със статията "Skoda планира да открие завод в Узбекистан" от 31 Октомври, 2025 14:37.

    Коментиран от #19

  • 19 Тъпгалош

    1 0 Отговор

    До коментар #18 от "провинциалист":

    За да продават колите си на Русия....
  • 20 Тошо

    0 0 Отговор

    До коментар #2 от "Варна 3":

    Аз нямам нищо против там да се правят Вартбурзи, имам слабост към марката и още си карам един 41г. екземпляр, разбира се като ретро кола.