Volkswagen се готви за радикална промяна в своята архитектурно известна „Прозрачна фабрика“ в Дрезден, която ще преустанови производството на изцяло електрическия ID.3 по-късно този месец. Това решение ще остави завода с прозорци от пода до тавана без сглобяваща линия за първи път от откриването му, което ще сложи край на ролята му като производствена база за ID.3, e-Golf и Phaeton.
Въпреки спирането на производството, VW предприема мерки за смекчаване на въздействието върху работната си сила, като се ангажира да запази 155 служители – увеличение спрямо първоначалната прогноза от 135 позиции – от настоящия персонал от 250 души. За тези, чиито производствени роли приключват, VW предлага значителен стимул за преместване, бонус от 30 000 евро за служители, които са готови да се преместят в главния офис във Волфсбург, разположен на около 300 километра. Според информациите обаче, тази оферта е била посрещната с явно недоволство от страна на работниците, което подчертава сложността на такива кадрови промени. Работниците, които остават в Дрезден, имат предимството на гарантирана сигурност на работното място до 2030 година и ще бъдат включени в колективния трудов договор на VW от началото на 2026 година, което обещава по-добри заплати и условия на заетост.
Бъдещето на емблематичната сграда е свързано с високотехнологичните изследвания. Съоръжението ще бъде превърнато в нов иновационен кампус, създаден чрез стратегическо партньорство с Техническия университет в Дрезден (TU Dresden). Според управляващия директор на VW Saxony Томас Едиг, тази трансформация има за цел да превърне обекта в „Станфорд на Изтока“. Кампусът ще се фокусира върху авангардни области, които са от съществено значение за бъдещето на индустрията, включително изкуствен интелект, микроелектроника, проектиране на чипове, роботика и технологии за кръгова икономика. TU Dresden ще наеме почти половината от огромната стъклена структура, а VW ще предостави подкрепа чрез договори за научни изследвания, затвърждавайки превръщането на фабриката от демонстрационен център за сглобяване в център за цифрови иновации.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Зевс
10:34 08.12.2025
2 Варна 3
Коментиран от #11, #20
10:35 08.12.2025
3 Ъъъъ
10:35 08.12.2025
4 Верно ли
10:39 08.12.2025
5 провинциалист
Коментиран от #15
10:39 08.12.2025
6 1488
а у рускотурския кл0зет и да бачкаш не ти плащат
Коментиран от #8
10:39 08.12.2025
7 корабът потъва
10:40 08.12.2025
8 ха ха ха ....
До коментар #6 от "1488":
То щото ти лежиш по гръб цял ден на запад , вместо да миеш чинии , нали ??!10:41 08.12.2025
9 Дрън, дрън,
10:42 08.12.2025
10 хъхъ
10:43 08.12.2025
11 Дано
До коментар #2 от "Варна 3":
Има беше страхотен камион.Още ги карат.Вартбург също беше добър автомобил
Карай държите б
Беемвета и ги плащай двойно в части.
10:47 08.12.2025
12 Хо хо хо
10:48 08.12.2025
13 те така е
Производството в заводите на Volkswagen в Цвикау и Дрезден е спряно..
Audi затвори своя завод в Брюксел.
Nissan и Mercedes затварят съвместната си фабрика...
10:49 08.12.2025
14 как вървят санкциите
Рено от производител номер едно с 11 милиона автомобила , падва на 1.3 милиона ...
Коментиран от #17
10:52 08.12.2025
15 Диктор
До коментар #5 от "провинциалист":
И то за какво ни е Фолксваген, най-трошливата европейска кола за европейския народ?Коментиран от #18
11:07 08.12.2025
16 Немските уреди днес са некачествени
11:09 08.12.2025
17 таксиджия 🚖
До коментар #14 от "как вървят санкциите":
Не е заради санкциите към рашата, а заради Еко нормите. Вече не предлагат прости, надеждни коли със 4 цилиндъра бензин/дизел и ръчна трансмисия. Рено Клио хибрид 49к лв...11:15 08.12.2025
18 провинциалист
До коментар #15 от "Диктор":
Необходим ни е, за да се вържем на популистката пропаганда, че в еврозоната ще станем магнит за инвестиции и ще има забогатяване без рискове, а конкретния повод за коментара е статията "Volkswagen започва производство в Узбекистан" от 14 Юни, 2025 12:00 наред със статията "Skoda планира да открие завод в Узбекистан" от 31 Октомври, 2025 14:37.Коментиран от #19
11:16 08.12.2025
19 Тъпгалош
До коментар #18 от "провинциалист":
За да продават колите си на Русия....11:25 08.12.2025
20 Тошо
До коментар #2 от "Варна 3":
Аз нямам нищо против там да се правят Вартбурзи, имам слабост към марката и още си карам един 41г. екземпляр, разбира се като ретро кола.11:27 08.12.2025