Отидете към основна версия

21 Август, 2020 12:32, обновена 21 Август, 2020 12:32 16 857 54

Тествахме новото Audi A3 Sportback (и е по-добро от BMW 1er)

  • audi-
  • a3-
  • sportback-
  • y8-
  • тест

След Golf VIII, Skoda Octavia и Seat Leon се появи и премиум автомобилът от модулната субкомпактна платформа на VW

Новото Audi A3 Sportback се явява колата с най-висок статут, произвеждана на платформата MQB Evo. Планираната публична премиера трябваше да се състои през март в Женева, но заради Covid 19 автомобилното изложение в Швейцария беше отменено. Първите динамични тестове, на които трябваше да присъства екип на mobile.bg, бяха насрочени за края на март, но също бяха отложени. Все пак автомобилът беше представен онлайн, а сега вече е и физически на родна земя. Именно тук направихме първите динамични изпитания на новото Audi A3 Sportback (8Y). Ето и впечатленията ни.

Екстериор

Подобна на случая с родствениците Golf VIII, Skoda Octavia и Seat Leon и новото А3 се прави само във вариант с пет врати. Версия с три врати повече няма да се произвежда. Компания на варианта Sportback, впоследствие ще започне да прави А3 sedan. Но да се върнем към хечбека и да разберем какви са основните екстериорни промени.

Дизайнерите са се придържали към максимата "минимални експерименти, максимална разпознаваемост" и именно поради тази причина новото A3 Sportback в много отношения напомня на предшественика си. Различията обаче не са малко, като най-основните са в щамповането на страничните панели и вратите, новите диодни фарове, различна радиаторна решетка и променени задни светлини.

Отзад A3 Sportback изглежда представително дори в най-обикновеното си изпълнение. Като цяло външният вид е въпрос на вкус. Нашето мнение е, че екстериорът не е фантастичен, но дизайнерите са успели да постигнат модерна визия, запазвайки фирмената идентичност.

Интериор

Попадайки за първи път в салона на новото A3 Sportback всеки би разбрал, че за разлика от външния вид, тук стилистите въобще не са се ограничавали. Оформлението на салона е толкова авангардно и стилно, че дори навява асоциации със салони на Lamborghini. Кокпитът е ориентиран към водача дори повече отколкото този на BMW първа серия.

10.1-инчовият широкоекранен мултимедиен сензорен екран се намира в центъра на предния панел на най-удобното за водача място. Освен това качеството на сглобката на A3 и функционалността на приборите са забележимо по-високи от тези на по-ниско позиционираните родственици. А що се отнася до самите материали в купето, те са доста по-добри и от тези на по-малкото Audi A1, и от тези на Octavia и Leon.

За разлика от осмата генерация на Golf, новото А3 не е обект на всеобщата мания за сензори. Да, някои от модулите за управление са в духа на новия Golf, но в същото време климатът се регулира с помощта на обичайните физически бутони. Всички уреди са удобни и същевременно функционални, като единствено чувствителната на допир шайба за регулиране на силата на звука до селектора на предавките изисква известно време за свикване.

Двигател и ходови характеристики

Новият хечбек запазва същата колесна база и височина на купето: A3 Sportback е нараснал само по дължина и широчина. Промените в габаритите са достатъчни , за да се увеличи леко капацитета на багажника в сравнение с предшественика (от 365-1100 литра до 380-1200 литра) и да осигури завидно място на задните пасажери. Дори човек с височина от 185 см се чувства комфортно на задната седалка. Предните кресла са оптимално големи, разполагат с подчертано изразена странична опора, твърди са, но същевременно са ергономични.

Един от вариантите е версията 35 TDI. Не питайте какво означават тези числа и не се притеснявайте. Само не забравяйте: това е името на най-мощната дизелова хечбек версия в момента. Тя разполага с двулитров турбо двигател с мощност от 150 конски сили и 360 Нм максимален въртящ момент. Този агрегат работи съвместно със седемстепенна автоматична трансмисия. Между другото, всички A3 Sportback 35 TDI, които се произвеждат в момента, са оборудвани изключително с тази роботизирана трансмисия. Все още не са предвидени алтернативи с механични скорости, с които се оборудват по-слабите агрегати.

Огромният цифров инструментален клъстер (срещу доплащане от 800 евро) винаги е пред очите ви. Той показва, наред с други неща, бордови компютърни съвети, които помагат да се спести гориво. Например, че приближаващият светофар ще бъде зелен още 26 секунди. Или препоръка да запазите скоростта от 50 км/ч, за да останете на „зелената вълна“. За целта обаче автомобилът трябва да разполага с пакета за навигация и инфотейнмънт за свързване на Audi и помощника за разпознаване на пътните знаци, а системата да се поддържа в дадената държава.

Това ще рече, че светофарите във вашия град трябва да бъдат свързани с разширен контролен център, който споделя актуална информация за работата си с автомобилите чрез интернет. В Германия те се срещат само в Инголщат и Дюселдорф, в САЩ вече има около 10 000 такива, а у нас, както се досещате - нито един.

Напускаме града, където всъщност колата се държи съвсем прилично и дизеловият двигател чак сега ни показва на какво е способен. Предварителният избор на предавки е почти безупречен. Роботът неусетно сменя скоростите. Колата е стабилна в завои, моторът е безшумен, а динамиката - повече от приятна. И всичко това при разход на гориво от малко над пет литра на сто километра.

Ако все пак искате нещо повече, определено трябва да поръчате A3 с няколко допълнителни опции. Говорим за адаптивно окачване с Audi drive select (от 910 до 1130 евро) и електромеханично прогресивно управление (250 евро). И при двете, характерът на A3 Sportback може да бъде променен до неузнаваемост чрез персонализиране на настройките. Като цяло новото A3 е изключително приятно за каране.

Цена

Най-достъпният бензин 35 TFSI ще струва най-малко 55 532 лв. По-маломощната дизелова версия 30 TDI е на цена 56 000 лв, а без да навлизаме в подробности, ще кажем, че цената на най-оборудвания вариант на A3 Sportback 35 TDI S-tronic започва от 63 000 лв.

Обща оценка: 9/10

Новият A3 Sportback е най-добрата алтернатива на BMW 1 серия, която някога е правена. И това е може би е най-важното нещо, което трябва да запомните от този тест. Субективно, А3 надминава „Бавареца” по функционалност, организация на пространството и усещане за простор в кабината. Има обаче нещо, което обединява тези две коли. И в двата случая, ако искате да получите наистина интересна и приятна кола, можете да я конфигурирате за себе си - списъкът с опции позволява това.

Поставете оценка:
Оценка 3.1 от 25 гласа.

Свързани новини