Новото Audi A3 Sportback се явява колата с най-висок статут, произвеждана на платформата MQB Evo. Планираната публична премиера трябваше да се състои през март в Женева, но заради Covid 19 автомобилното изложение в Швейцария беше отменено. Първите динамични тестове, на които трябваше да присъства екип на mobile.bg, бяха насрочени за края на март, но също бяха отложени. Все пак автомобилът беше представен онлайн, а сега вече е и физически на родна земя. Именно тук направихме първите динамични изпитания на новото Audi A3 Sportback (8Y). Ето и впечатленията ни.
Екстериор
Подобна на случая с родствениците Golf VIII, Skoda Octavia и Seat Leon и новото А3 се прави само във вариант с пет врати. Версия с три врати повече няма да се произвежда. Компания на варианта Sportback, впоследствие ще започне да прави А3 sedan. Но да се върнем към хечбека и да разберем какви са основните екстериорни промени.
Дизайнерите са се придържали към максимата "минимални експерименти, максимална разпознаваемост" и именно поради тази причина новото A3 Sportback в много отношения напомня на предшественика си. Различията обаче не са малко, като най-основните са в щамповането на страничните панели и вратите, новите диодни фарове, различна радиаторна решетка и променени задни светлини.
Отзад A3 Sportback изглежда представително дори в най-обикновеното си изпълнение. Като цяло външният вид е въпрос на вкус. Нашето мнение е, че екстериорът не е фантастичен, но дизайнерите са успели да постигнат модерна визия, запазвайки фирмената идентичност.
Интериор
Попадайки за първи път в салона на новото A3 Sportback всеки би разбрал, че за разлика от външния вид, тук стилистите въобще не са се ограничавали. Оформлението на салона е толкова авангардно и стилно, че дори навява асоциации със салони на Lamborghini. Кокпитът е ориентиран към водача дори повече отколкото този на BMW първа серия.
10.1-инчовият широкоекранен мултимедиен сензорен екран се намира в центъра на предния панел на най-удобното за водача място. Освен това качеството на сглобката на A3 и функционалността на приборите са забележимо по-високи от тези на по-ниско позиционираните родственици. А що се отнася до самите материали в купето, те са доста по-добри и от тези на по-малкото Audi A1, и от тези на Octavia и Leon.
За разлика от осмата генерация на Golf, новото А3 не е обект на всеобщата мания за сензори. Да, някои от модулите за управление са в духа на новия Golf, но в същото време климатът се регулира с помощта на обичайните физически бутони. Всички уреди са удобни и същевременно функционални, като единствено чувствителната на допир шайба за регулиране на силата на звука до селектора на предавките изисква известно време за свикване.
Двигател и ходови характеристики
Новият хечбек запазва същата колесна база и височина на купето: A3 Sportback е нараснал само по дължина и широчина. Промените в габаритите са достатъчни , за да се увеличи леко капацитета на багажника в сравнение с предшественика (от 365-1100 литра до 380-1200 литра) и да осигури завидно място на задните пасажери. Дори човек с височина от 185 см се чувства комфортно на задната седалка. Предните кресла са оптимално големи, разполагат с подчертано изразена странична опора, твърди са, но същевременно са ергономични.
Един от вариантите е версията 35 TDI. Не питайте какво означават тези числа и не се притеснявайте. Само не забравяйте: това е името на най-мощната дизелова хечбек версия в момента. Тя разполага с двулитров турбо двигател с мощност от 150 конски сили и 360 Нм максимален въртящ момент. Този агрегат работи съвместно със седемстепенна автоматична трансмисия. Между другото, всички A3 Sportback 35 TDI, които се произвеждат в момента, са оборудвани изключително с тази роботизирана трансмисия. Все още не са предвидени алтернативи с механични скорости, с които се оборудват по-слабите агрегати.
Огромният цифров инструментален клъстер (срещу доплащане от 800 евро) винаги е пред очите ви. Той показва, наред с други неща, бордови компютърни съвети, които помагат да се спести гориво. Например, че приближаващият светофар ще бъде зелен още 26 секунди. Или препоръка да запазите скоростта от 50 км/ч, за да останете на „зелената вълна“. За целта обаче автомобилът трябва да разполага с пакета за навигация и инфотейнмънт за свързване на Audi и помощника за разпознаване на пътните знаци, а системата да се поддържа в дадената държава.
Това ще рече, че светофарите във вашия град трябва да бъдат свързани с разширен контролен център, който споделя актуална информация за работата си с автомобилите чрез интернет. В Германия те се срещат само в Инголщат и Дюселдорф, в САЩ вече има около 10 000 такива, а у нас, както се досещате - нито един.
Напускаме града, където всъщност колата се държи съвсем прилично и дизеловият двигател чак сега ни показва на какво е способен. Предварителният избор на предавки е почти безупречен. Роботът неусетно сменя скоростите. Колата е стабилна в завои, моторът е безшумен, а динамиката - повече от приятна. И всичко това при разход на гориво от малко над пет литра на сто километра.
Ако все пак искате нещо повече, определено трябва да поръчате A3 с няколко допълнителни опции. Говорим за адаптивно окачване с Audi drive select (от 910 до 1130 евро) и електромеханично прогресивно управление (250 евро). И при двете, характерът на A3 Sportback може да бъде променен до неузнаваемост чрез персонализиране на настройките. Като цяло новото A3 е изключително приятно за каране.
Цена
Най-достъпният бензин 35 TFSI ще струва най-малко 55 532 лв. По-маломощната дизелова версия 30 TDI е на цена 56 000 лв, а без да навлизаме в подробности, ще кажем, че цената на най-оборудвания вариант на A3 Sportback 35 TDI S-tronic започва от 63 000 лв.
Обща оценка: 9/10
Новият A3 Sportback е най-добрата алтернатива на BMW 1 серия, която някога е правена. И това е може би е най-важното нещо, което трябва да запомните от този тест. Субективно, А3 надминава „Бавареца” по функционалност, организация на пространството и усещане за простор в кабината. Има обаче нещо, което обединява тези две коли. И в двата случая, ако искате да получите наистина интересна и приятна кола, можете да я конфигурирате за себе си - списъкът с опции позволява това.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Марио
Коментиран от #21
15:15 20.08.2020
2 Караиванов
15:17 20.08.2020
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 Сектант
Ще се радвам да видя и ревю на Дачия сандеро степауей 2021год. или Дъстър 2021 г.
Коментиран от #24, #31
15:20 20.08.2020
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 Lambrev
15:21 20.08.2020
7 евро цени
15:25 20.08.2020
8 Karaorman
15:28 20.08.2020
9 Винету
15:38 20.08.2020
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 В е л и к и я
15:57 20.08.2020
12 евро цени
Дори да събере пари и да купи , после подръжката е скъпа и на всичкото отгоре , след 5 години е с поне 50 % надолу
Аз преди време нали купувах нова кола , то не беше скъпо каско , то не бяха условия ...чудо .На втората година реших да я върна и да взема новия модел , оцениха ми я с 55 % по малко и се отказах
Коментиран от #13, #17
16:31 20.08.2020
13 123
До коментар #12 от "евро цени":
Интересна оценка, със 55% надолу. Би ли споделил брандо и модела? Макар че, това едва ли е от значение, защото сигурно със всички е така!Коментиран от #18
17:04 20.08.2020
14 МаКаТа
18:54 20.08.2020
15 Този коментар е премахнат от модератор.
16 АВЕ ЛАДАТА СИ Е
19:53 20.08.2020
17 Диамантената ръка
До коментар #12 от "евро цени":
После й слагат 30 процента отгоре и пак я продават20:33 20.08.2020
18 един от стадото
До коментар #13 от "123":
казал съм отдавна, кола за 20се бона върви по- добре от ново Сандеро за същите пари, че и отгоре, и кола на лизинг за 60-70 бона, а даже де факто не е и твояКоментиран от #22
21:17 20.08.2020
19 Матрицата на ВАГ в действие
Коментиран от #20
21:47 20.08.2020
20 123
До коментар #19 от "Матрицата на ВАГ в действие":
Колега, ако Ауди е ПДЧ, то поне 95% от останалите са мукава! Да не кажа 99%, защото интериора е ....Коментиран от #42
22:14 20.08.2020
21 Алфа Пор
До коментар #1 от "Марио":
Лулсозен Гоуф клас звучи като блиндиран талашит.22:19 20.08.2020
22 123
До коментар #18 от "един от стадото":
Е да де, ама тази 'не твоя кола' за 5 години е в гаранция, и ти дреме, образно казано! Тази за 20 е твоя, и какво? Какво има повече от еквивалентната, ама нова? Технически новата е по добре, интериорно също, поддражката е близка, остава само цената! А когато говорим за пари, то спора е безмислен!Коментиран от #27
22:25 20.08.2020
23 Петър
Коментиран от #25
23:20 20.08.2020
24 Компетентен
До коментар #4 от "Сектант":
Моята Дачия Сандеро с чип ще обърне огледалата на това Ауди03:41 21.08.2020
25 Алфа Чакал
До коментар #23 от "Петър":
96 година,но Е класа05:07 21.08.2020
26 Асмилан
08:09 21.08.2020
27 Асмилан
До коментар #22 от "123":
На тя тази гаранция та връща в първи клас а като изтече майкоо мила08:11 21.08.2020
28 Зевс
12:34 21.08.2020
29 101
Коментиран от #40
12:40 21.08.2020
30 101
12:44 21.08.2020
31 ДГД
До коментар #4 от "Сектант":
За твое съжаление тук показват ревюта на коли, дачиите са в раздел "Селско стопанство", там ги търси!!!13:43 21.08.2020
32 Този коментар е премахнат от модератор.
33 Този коментар е премахнат от модератор.
34 ники
15:11 21.08.2020
35 obs 106
15:53 21.08.2020
36 Този коментар е премахнат от модератор.
37 jsb
Коментиран от #38, #48
17:30 21.08.2020
38 123
До коментар #37 от "jsb":
Ееее, леко се лъжеш, ама нищо, все пак сме любители!Коментиран от #49
23:20 21.08.2020
39 непознат
Коментиран от #43
23:23 21.08.2020
40 непознат
До коментар #29 от "101":
Абсолютно си прав.Боже, колко неизкореними могат да бъдат предразсъдъците. Особено при автомобилите, където клишетата сякаш са се набили в главите ни. Mercedes-итe возят меко, ВМW-тата спринтират добре, Mazda са вечни. А пък Fiat-итe постоянно се повреждат. Това е положението! Но идва моментът, в който предразсъдъкът се разпада като къщичка от карти.Коментиран от #41
23:27 21.08.2020
41 123
До коментар #40 от "непознат":
Амиии, всъщност е точно така! За клишетата, имам предвид! А на теб като ти е кисело гроздето си замълчи, не си интересен! Дай да караме Дачия и Лада, щото най малко се вътриме! Абе лудница някаква, щуротия тотална....Коментиран от #44
23:40 21.08.2020
42 Матрицата на ВАГ в действие
До коментар #20 от "123":
Нямам претенции към качеството на интериорите на марката, а към ръбатия стил с насечени плоскости като скован от ПДЧ. По правилно щеше да е ако бях написал "скован от качествено облицовано ПДЧ". Такива са и на Шкода и на Фолка. Но в крайна сметка всичко е въпрос на вкус, от германците плавните форми на Мерцедес ми допадат повече. А извън немците има доста по-красиви интериори от този на Ауди...23:44 21.08.2020
43 123
До коментар #39 от "непознат":
Нали все пак прочете,.нали,.говорим за нова кола! Иначе за алтернативата си прав! По евтина е със 10 000 и носи обозначението MK8! Останалото е емблема...23:44 21.08.2020
44 непознат
До коментар #41 от "123":
Дечко ,я си купи билетче за транспорта и мълчи.Кисело било гроздето,кое грозде ,твоето ли?Където се редиш във Лидъл за евтин салам.Само мерцедец,бмв,и мазда се коли,я отивай да си лягаш и си вземи лексотанче.23:53 21.08.2020
45 джоджен
00:22 22.08.2020
46 Алфа Ромео
01:46 22.08.2020
47 ГоЩо
Коментиран от #53
08:30 22.08.2020
48 jsb
До коментар #37 от "jsb":
Да извинявай,обърках се! 120d 2004г -163к.с.!09:49 22.08.2020
49 jsb
До коментар #38 от "123":
Извинявай,обърках се!120d-2004г.-163к.с!09:56 22.08.2020
50 Коментатор
Коментиран от #51
09:59 22.08.2020
51 123
До коментар #50 от "Коментатор":
Ееее, не, днес ти взимаш жълтата фланелка! Колега, това трябва да влезе в wikipedia, определено!12:45 22.08.2020
52 www
14:04 22.08.2020
53 321
До коментар #47 от "ГоЩо":
Те за това Audi продават по- малко,защото са по-хубави от BMW и Mercedes, а са от един клас и конкуренти16:55 22.08.2020
54 незнайко
11:12 23.08.2020