Отидете към основна версия

16 807 28

Тествахме новата Kuga на Ford

  • ford-
  • kuga-
  • форд-
  • куга-
  • тест

Третото поколение на модела е с визия близка до Focus и разполага, както с PHEV модификация, така и със стандартни ДВГ

Казват, че за да разберете къде отивате, трябва да знаете откъде сте дошли, но по отношение на новата Kuga контрастът е толкова ярък, че дори не могат да бъдат открити гените на модела между това трето поколение на Ford Kuga и първото SUV на "Синия овал" - разработеният съвместно с Nissan Maverick модел от 1993 година. Дизайнерските решения при иновацията са достойни за магистърска дисертация в кросоувър еволюцията. Третата генерация на моделът е вече у нас, а екипът ни направи обстоен тест на някои от модификациите ѝ. Ето впечатленията ни.

Екстериор

Всъщност новата Kuga е и много различна от непосредствения ѝ осемгодишен предшественик. Що се отнася до пропорциите то, третата генерация е пораснала в някои отношения. Тя е с 89 мм по-дълъга, 44 мм по-широка, 6 мм по-ниска, а общото ѝ тегло е намалено с 80 килограма. Както при двете предишни генерации на Kuga, и Mk3 споделя своите компоненти от платформата със съвременния Focus , но този път стилът е много по-близък до хечбека. Може би твърде много. Автомобилът изглежда по-мек, по-малко агресивен в долната линия на прозореца и капака от преди, създавайки впечатлението, че това е разновидност на Focus, който е леко разпънат вертикално.

Интериор

Вътрешността на новата Kuga е по-модерна, но в същото време е типична за Ford. Пространството в салона е по-голямо от това на Focus, но в сравнение с някои от конкурентите, може да ви се стори малко. Материалите са качествени, а от сглобката има още какво да се желае, но тя в никакъв случай не е лоша. Паразитни шумове няма. Що се отнася до арматурното табло, то не е от най-вълнуващите, но пък е функционално, високотехнологично и изцяло дигитално. Системите за връзка на телефона с мултимедията, USB точките и опционалният трипинов контакт за домашен щепсел са само част от богатото оборудване на модела. Трябва да отбележим и комфортът, който Kuga предлага в задната част на салона. И докато предните кресла, които не са големи, са типично за марката ергономични, то отзад подобрението е осезаемо. Регулируемата задна седалка може и да се дели в съотношение 60:40, което допълва добрият комфорт на пасажерите отзад.

Ходови характеристики

И докато визията може да не се хареса на онези, които са почитатели на по-суровото офроуд излъчване, то смело можем да кажем, че новата Kuga разполага с доста по-добро задвижване и окачване от много от преките си конкуренти, както и от донора си - хечбекът Focus. Основните разлики спрямо повечето модификации на Focus се откриват в задното окачване. Докато Focus се задоволява с по-малко усъвършенстваната торсионна система, всички нови кросоувъри Kuga се възползват от многоточково независимо окачване. Именно това е и основната причина новата Kuga да се чувства превъзходно композирана, когато се справя с поредица от завои на планински път. Този ефект се подсилва и от по-доброто кормилно управление, като само по-силния крен в завои може да ви подскаже, че не се намирате в лек автомобил. Качеството на возене е другият бенефициент на окачването, въпреки че то е леко компрометирано от по-твърдата амортисьорна схема на моделите ST-Line с техните спортни настройки. И все пак, с високопрофилните стандартни гуми остротата на повечето несъвършенства на пътната настилка се компенсират. Минус е 4х4 системата, която е налична в някои от версиите. Тя отстъпва на доста от конкурентите, но все пак е идеална за заснежени настилки. По-малкият клиренс също може да се окаже проблем, така че ако обмисляте да използвате Kuga основно, където асфалтът свършва, то това не е точният автомобил.

Двигатели

Хубавото при новата Kuga е, че позната богата комбинация от бензинови EcoBoost агрегати и дизелови двигатели EcoBlue е налична и тук и изборът е голям. Важно е също, че Ford най-накрая започна да обръща внимание и на електрификацията. Налични са дизелов EcoBlue с 48-волтова система, както plug-in хибридна версия. За разлика от PHEV предложенията на конкурентите, при които се използва малък турбобензинов мотор, Ford се спира на 2.5-литров четирицилиндров агрегат, работещ по по-ефективния за хибриди цикъл на Аткинсън. И вместо компонентите на електрическото задвижване просто да се добавят към двигателя, тук двата агрегата работят в пакет - електрическата енергия се използва, за да компенсира липсата на принудителна индукционна система при по-ниските обороти. На нас обаче най-много ни допадна класическият двулитров дизел, който притежава оптимални мощност и въртящ момент и превръща Kuga в доста динамичен и наред с това икономичен автомобил. В тази си версия, съчетана с 4х4 система, разходът на гориво не надвишава шест литра нафта на сто километра пробег, което е доста добър показател, предвид динамиката, която предлага новата Kuga.

Цена

Като цяло можем да кажем, че новата Kuga осигурява по-голяма безопасност по пътищата, което се дължи и на различните системи за подпомагане на водача, допринесли за петзвездния рейтинг от Euro NCAP за Kuga, повечето версии са добре оборудвани, качеството на изработка е на прилично ниво, а новият дизайн си остава въпрос на вкус. Иначе версиите с по-богато оборудване се отличават с щедър списък с екстри, но ние препоръчваме LED фаровете с четири проектора, които са много добри и заслужават сериозно внимание при избора на варианти. И така, новата Kuga е един много приличен автомобил с повишена проходимост, но колко ще ви струва всичко това? Първоначалната цена e 56 000 лв, което, съдейки по цените на преките конкуренти е малко над т.нар. "златна среда". Ето и цялата ценова листа на модела.

Поставете оценка:
Оценка 3.6 от 18 гласа.

Свързани новини

  • Ето го суперпикапа Shelby F-150 Super Snake

    Новият Shelby F-150 Super Snake има същата безпогрешна визия, която феновете на Shelby харесват от предишните суперпикапи със змийска значка. Така пон ...
    14.08.2021
    9 534
    29