Last news in Fakti

13 Септември, 2020 13:02 16 622 28

Тествахме новата Kuga на Ford

  • ford-
  • kuga-
  • форд-
  • куга-
  • тест

Третото поколение на модела е с визия близка до Focus и разполага, както с PHEV модификация, така и със стандартни ДВГ

Тествахме новата Kuga на Ford - 1

Казват, че за да разберете къде отивате, трябва да знаете откъде сте дошли, но по отношение на новата Kuga контрастът е толкова ярък, че дори не могат да бъдат открити гените на модела между това трето поколение на Ford Kuga и първото SUV на "Синия овал" - разработеният съвместно с Nissan Maverick модел от 1993 година. Дизайнерските решения при иновацията са достойни за магистърска дисертация в кросоувър еволюцията. Третата генерация на моделът е вече у нас, а екипът ни направи обстоен тест на някои от модификациите ѝ. Ето впечатленията ни.

Екстериор

Тествахме новата Kuga на Ford

Всъщност новата Kuga е и много различна от непосредствения ѝ осемгодишен предшественик. Що се отнася до пропорциите то, третата генерация е пораснала в някои отношения. Тя е с 89 мм по-дълъга, 44 мм по-широка, 6 мм по-ниска, а общото ѝ тегло е намалено с 80 килограма. Както при двете предишни генерации на Kuga, и Mk3 споделя своите компоненти от платформата със съвременния Focus , но този път стилът е много по-близък до хечбека. Може би твърде много. Автомобилът изглежда по-мек, по-малко агресивен в долната линия на прозореца и капака от преди, създавайки впечатлението, че това е разновидност на Focus, който е леко разпънат вертикално.

Интериор

Тествахме новата Kuga на Ford

Вътрешността на новата Kuga е по-модерна, но в същото време е типична за Ford. Пространството в салона е по-голямо от това на Focus, но в сравнение с някои от конкурентите, може да ви се стори малко. Материалите са качествени, а от сглобката има още какво да се желае, но тя в никакъв случай не е лоша. Паразитни шумове няма. Що се отнася до арматурното табло, то не е от най-вълнуващите, но пък е функционално, високотехнологично и изцяло дигитално. Системите за връзка на телефона с мултимедията, USB точките и опционалният трипинов контакт за домашен щепсел са само част от богатото оборудване на модела. Трябва да отбележим и комфортът, който Kuga предлага в задната част на салона. И докато предните кресла, които не са големи, са типично за марката ергономични, то отзад подобрението е осезаемо. Регулируемата задна седалка може и да се дели в съотношение 60:40, което допълва добрият комфорт на пасажерите отзад.

Ходови характеристики

Тествахме новата Kuga на Ford

И докато визията може да не се хареса на онези, които са почитатели на по-суровото офроуд излъчване, то смело можем да кажем, че новата Kuga разполага с доста по-добро задвижване и окачване от много от преките си конкуренти, както и от донора си - хечбекът Focus. Основните разлики спрямо повечето модификации на Focus се откриват в задното окачване. Докато Focus се задоволява с по-малко усъвършенстваната торсионна система, всички нови кросоувъри Kuga се възползват от многоточково независимо окачване. Именно това е и основната причина новата Kuga да се чувства превъзходно композирана, когато се справя с поредица от завои на планински път. Този ефект се подсилва и от по-доброто кормилно управление, като само по-силния крен в завои може да ви подскаже, че не се намирате в лек автомобил. Качеството на возене е другият бенефициент на окачването, въпреки че то е леко компрометирано от по-твърдата амортисьорна схема на моделите ST-Line с техните спортни настройки. И все пак, с високопрофилните стандартни гуми остротата на повечето несъвършенства на пътната настилка се компенсират. Минус е 4х4 системата, която е налична в някои от версиите. Тя отстъпва на доста от конкурентите, но все пак е идеална за заснежени настилки. По-малкият клиренс също може да се окаже проблем, така че ако обмисляте да използвате Kuga основно, където асфалтът свършва, то това не е точният автомобил.

Двигатели

Тествахме новата Kuga на Ford

Хубавото при новата Kuga е, че позната богата комбинация от бензинови EcoBoost агрегати и дизелови двигатели EcoBlue е налична и тук и изборът е голям. Важно е също, че Ford най-накрая започна да обръща внимание и на електрификацията. Налични са дизелов EcoBlue с 48-волтова система, както plug-in хибридна версия. За разлика от PHEV предложенията на конкурентите, при които се използва малък турбобензинов мотор, Ford се спира на 2.5-литров четирицилиндров агрегат, работещ по по-ефективния за хибриди цикъл на Аткинсън. И вместо компонентите на електрическото задвижване просто да се добавят към двигателя, тук двата агрегата работят в пакет - електрическата енергия се използва, за да компенсира липсата на принудителна индукционна система при по-ниските обороти. На нас обаче най-много ни допадна класическият двулитров дизел, който притежава оптимални мощност и въртящ момент и превръща Kuga в доста динамичен и наред с това икономичен автомобил. В тази си версия, съчетана с 4х4 система, разходът на гориво не надвишава шест литра нафта на сто километра пробег, което е доста добър показател, предвид динамиката, която предлага новата Kuga.

Цена

Тествахме новата Kuga на Ford

Като цяло можем да кажем, че новата Kuga осигурява по-голяма безопасност по пътищата, което се дължи и на различните системи за подпомагане на водача, допринесли за петзвездния рейтинг от Euro NCAP за Kuga, повечето версии са добре оборудвани, качеството на изработка е на прилично ниво, а новият дизайн си остава въпрос на вкус. Иначе версиите с по-богато оборудване се отличават с щедър списък с екстри, но ние препоръчваме LED фаровете с четири проектора, които са много добри и заслужават сериозно внимание при избора на варианти. И така, новата Kuga е един много приличен автомобил с повишена проходимост, но колко ще ви струва всичко това? Първоначалната цена e 56 000 лв, което, съдейки по цените на преките конкуренти е малко над т.нар. "златна среда". Ето и цялата ценова листа на модела.

Тествахме новата Kuga на Ford

Тествахме новата Kuga на Ford


Поставете оценка:
Оценка 3.6 от 18 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Караиванов

    36 4 Отговор
    Напълно съм съгласен с автора. Не изглежда толкова добре, но като возия и управление е много добра. Зената е малко височка

    Коментиран от #6

  • 2 jар

    57 4 Отговор
    При базова цена от 55900лева този модел едва ли ще се наложи на пазара.

    Коментиран от #9

  • 3 сектант

    33 20 Отговор
    това са 2 дъстъра фул пали6 и кара6

    Коментиран от #7

  • 4 пилот на Ферари

    19 23 Отговор
    А пали ли ?
  • 5 Българин

    42 12 Отговор
    85000лв. Базовата карабина не ме интересува!Не благодаря. За тези пари се взима 3-4 годишен истински джип. Мое мнение...

    Коментиран от #11

  • 6 viki

    17 5 Отговор

    До коментар #1 от "Караиванов":

    базата обаче стартира с Титаниум оборудване! - за 59 700 лв. с ддс е Титаниум ЕКС оборудване което има всичко - ЛЕД основни фарове полукожа....
  • 7 viki

    15 5 Отговор

    До коментар #3 от "сектант":

    Дъстър 1.3 тци е 35 990 лв.

    Коментиран от #8

  • 8 Иво

    21 8 Отговор

    До коментар #7 от "viki":

    Цената на Дъстър стартира от 29000лева за "гол като пушка" модел.

    Коментиран от #14

  • 9 Гост

    11 11 Отговор

    До коментар #2 от "jар":

    Да му сложат 1 тон батерия и електромотор за да стане 150 000 долара. Тогава вече ще може всички да си го позволят и ще се наложи на пазара.

    Коментиран от #13, #18

  • 10 Японеца

    24 17 Отговор
    KIA, с емблема на Форд, докъдя я докараха, да копират корейци и японци!

    Коментиран от #20

  • 11 един от стадото

    9 13 Отговор

    До коментар #5 от "Българин":

    не се само твое мнение, и мое е. Лексус NX300 F Sport за същите пари/втора ръка/ и тоя ще го вози в багажника. За незнаещите- Лексуса е ''джиип'', ма не като на бойко
  • 12 Тодор

    6 5 Отговор
    Как казват на Дъстър в Германия - Румънското дърво! Сухата си е доста добре!

    Коментиран от #15

  • 13 jар

    17 2 Отговор

    До коментар #9 от "Гост":

    TOYOTA C-HR HYBRID стартира от 49480лева,затова по улиците е пълно с тях и без да имат батерии по 1 тон на посочената от теб цена.
  • 14 Сенсей Матвеев

    12 8 Отговор

    До коментар #8 от "Иво":

    Бъркаш! Цената на Дъстър почва от 21 000лв ;) Нека да сме коректни
  • 15 Сенсей Матвеев

    8 2 Отговор

    До коментар #12 от "Тодор":

    А ето кой, освен мен вчера е гледал Automotor und sport TV :) и теста им за SUV Не забравяй, че там акцента им беше БМВ-то и колко са куци останалите. Не че Дъстъра не е дърво до БМВ де

    Коментиран от #26

  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 Какви 150 хиляди долара

    1 5 Отговор

    До коментар #9 от "Гост":

    Tesla model y е с базова цена 45 хиляди долара. Като започна да се произвежда в Германия, за Европа пак ще струва толкова, но в повечето бели страни има по около10 хиляди евро отстъпка и ще стане по-евтин от Куга. Дали пък няма да се продава повече от Куга, колкото и да тролиш? При една и съща цена, дали хората няма да изберат два пъти повече коне и ускорение, които уж нямали значение ?
  • 19 Торашко

    4 5 Отговор
    Имаме 4 бр. служебни Куги модел 2017, 1,5 бензин ръчка. Нищо общо с каталожния разход. От Пловдив до Слънчака, разход 11 на сто, като съм карал по ограниченията. За теста повече от 160 не може, тъпче на едно место.
    За служебни някой друг да плаща горивото може, но за лични цели НЕ !
    За лично Octavia G tec, забравяш какво е да си правиш сметка за горивото.

    Коментиран от #21

  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 Petrolhead

    5 0 Отговор

    До коментар #19 от "Торашко":

    Сравняваш бензинов турбо мотор в СУВ от преди 5 години с чешки бюджетен лек автомобил. Вземи си градска дизелова кола и ще харчи 4 л нафта. Или електрическа и ше се возиш почти без пари.
    Или си МС и работата, изкарвай повече пари и излез от байганьовскоя режим.
  • 22 Читател

    3 1 Отговор
    това вече не е KUGA, не е SUV а е лека кола, леко надигната.

    Коментиран от #23

  • 23 Форд

    4 0 Отговор

    До коментар #22 от "Читател":

    СУВ си е. Пътния просвет е 20 см все пак. И има 4х4.
    Но да е стабилна колата, с нисък разход на гориво и прочие, а и предвид факта, че 99% от потребителите карат по асфалт, какво очакваш. За другите има Бронко.
  • 24 безнадежден

    5 1 Отговор
    Купи си FORD ЗА да си горд!
  • 25 Монтиор

    2 8 Отговор
    И болтче от форд нещъ!!

    Коментиран от #27

  • 26 един от стадото

    1 2 Отговор

    До коментар #15 от "Сенсей Матвеев":

    не само ТТ данните са важни и мурафетите им на немските коли и тест пилотите им, а и масрафа после. Ти какво искаш, да закрият телевизията им ли. Редовно им гледам лъжите. Тест разбирам така. На немската кола се качва германец, на японската японец и карат. Нека по- добрата да победи. Докато германец ми определя еталоните така ще е..
  • 27 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 28 2783

    1 0 Отговор
    Как оценихте 4х4, за да заключите,че минус?