Отидете към основна версия

7 348 0

Cagiva V Raptor - динозавърът

  • cagiva-
  • cagiva raptor

Мощният двуцилиндров V-образен двигател на Suzuki със 125 к.с. не е новост на мотоциклетния пазар. Любителите на “двете колела” вече имаха шанс да изпробват агрегата, монтиран на японския байк TL 1000 S. Проблемът обаче, дойде от това, че ходовата част на азиатеца е твърде “нежна” или с други думи, тази машина заслужава по-добра рама и окачване. Разбира се, мениджерите на Suzuki веднага реагираха и намериха решение, как да се използва максимално капацитета на този двигател. Продажбата на лиценза от японците на небезизвестната италианска фирма Cagiva предизвика голям шум в мотоциклетните “техно” среди. Изключителната комбинация от мощен свръхмодерен двигател, изцяло нова ходова част и неповторим италиански дизайн, донесе на европейските конструктори огромен успех.

Легендарната фирма Ca­giva постепенно се разрастна. Политика й е доста гъв­кава и въвеждането на новости в последно време се превръща в приоритет. Начало даде създаването на холдинговата компания MV Agusta SpA с присъединяването на фирмите Cagiva, MV Agusta, Huskvarna и CRC - Центърът за научно-изследователска дейност в Сан Марино. Само през последната година Холдингът инвестира 50 билиона лири (около 50 милиона германски марки) в заводите за двигатели - Schiranna, за производство на шасита - Cassineta и монтаж - Maraz­zone. Множество промени в административната структура доведоха до пъл­но обновяване на фирмената стратегия. Отделът по “Продажби и пласмент” прив­лече за свой ръководител бившият генерален директор на Ducati Motor - Умберто Учели. Желанието на новото ръководство е отново да възвърне поизостаналите позиции на марката Cagiva. Дори името на последната разработка, говори за по-агресивно поведение спрямо останалите на пазара. Cagiva Raptor (кръстена на музейните експонати отпреди милиони години - хищните динозаври), носи в себе си изключително голяма “дър­зост”, “сила” и “интелект”.

Сполучливата комбинация от японска свръхмодерна технология и невероятен дизайн от “старите познавачи” на изкуството - италианците, ражда изключителен “партньор” на пъ­тя. Само “истински” мотоциклетист може да разбере усещането на пълната хармония между човек и машина.

Агрегатът представлява една сравнително спартанска композиция от изключителна мощност и свръхмодерни технологии. Двата цилиндра на V-образения мотор с водно охлаждане са разположени под ъгъл 90o. Газоразпределителният механизъм включва по 4 клапана на цилиндър с чашковидни повдигачи и по два разпределителни вала, задвижвани от верига. Работният обем е 996 куб. см, а диаметърът и хода на буталата - 98 х 66 мм. Както при всички съвременни машини от висок клас, и тук се използва мазителна уредба със сух картер. Мон­тиран е и допълнителен радиатор за охлаждане на моторното масло. Италианските специалисти са изменили конструкцията на всмукателните колектори и ауспуховата уредба. За разлика от японската машина - Suzuki TL 1000 S, при “динозавъра” на Cagiva липсва специалният смукателен отвор в предния спойлер. При висока скорост, той насочва въз­душния поток към цилиндрите (Ram-Air-System). За смет­ка на това Raptor серийно е оборудван с катализатор, с който машината отговаря на строгите екологични изисквания на стандарта EU 1 . Без промени е останала електронната система на запалването и впръскването на гориво (инжекцион). Тя се контролира от микропроцесор, който в зависимост от оборотите, въздушното налягане и температурата, както и положението на дроселовата клапа, “избира” най-подходящия режим на работа.
Шест-степенната скоростната кутия е идентична с тази на японския мотоциклет, но италианците са направили известни промени. Предавателните числа на отделните предавки са изменени, с което е постигнат висок въртящ момент още при ниски обороти.

Напълно подновената ходова част е изцяло италиански продукт, с което са намерени подходящите за силовия японски агрегат шаси и окачване. Рамата е изработена от стоманени тръби, изграждащи “мощния скелет” на “летящия динозавър”. Предната телескопична вилка - Upside-Down на фирмата Marzocchi, както и централният заден амортисьор с двустранен шарнир са регулирани за твърдо возене. Спирачната система на фир­мата Brembo, включва отпред два автомата с дискове (диаме­тър 298 мм) и един спирачен автомат на задното колело (диск - 220 мм).

Въпреки модернизацията, Cagiva Raptor остава мотоциклет с много мощен двигател, опасен за неопитни водачи, желаещи да изпробват пълната сила на байка. Ускорението от 0 до 100 км/ч става за 3.5 сек., а “светкавичните” 200 км/ч се развиват само за 13.5 секунди.

Италианските дизайнери са вложили твърде много фан­тазия в разработването на външния вид. Той изцяло отговаря на характера на машината. От пръв поглед усещането за недостижима сила, агресивно поведение и огромен интелект, завладяват страничния наблюдател. Цялата осанка ни връща преди милиони години, във времето на хищните динозаври, готови всеки миг да нападнат. Предната част е изцяло копие на “чудовище от миналото”. Интересен е и оборотомерът в триъгълна форма, под който се намира контролното дигитално табло. Над него са разположени мощни ролбари. Изнесените в страни мигачи сигнализират за опасност. Резервоарът напомня на мусколестото тяло на футуристичен “хищник”. На задните степенки се показват острите нокти на “летящото чудовище” (макс. скорост: 225 км/ч).

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини

  • Грабливата птица

    Когато се заговори за престижни мотоциклетни марки, крайно несправедливо би било да се пропусне името на създадената през 1950 година италианска компа ...
    07.09.2002
    2 158
    0