Last news in Fakti

6 Август, 2023 03:13 4 517 277

6 август 1945 г. САЩ хвърлят атомна бомба над Хирошима

  • сащ-
  • хирошима-
  • атомна бомба

Бомбата се взривява, на около 600 метра над повърхността, при което на място загиват около 70—80 000 души

6 август 1945 г. САЩ хвърлят атомна бомба над Хирошима - 1
Снимка: Shutterstock

Точно в 8 часа и 15 минути местно време на 6 август 1945 г. избухва бомбата, хвърлена от американския бомбардировач Б-29 над Хирошима.

Командир на екипажа е полковник Пол Тибетс. Той хвърля над японския град Хирошима атомна бомба „Little Boy“ („Малчуган“).

Бомбата се взривява, на около 600 метра над повърхността, при което на място загиват около 70—80 000 души. Зоната на пълно разрушение е около 1,4 км. в радиус. Пожарите, избухнали след взрива засягат около 11,4 км2. 90% от зданията са унищожени или силно повредени.

Три дни по-късно е хвърлена втора атомна бомба - „Fat Man“ („дебеланко“), с която е разрушен град Нагасаки.

Почти 200 000 от оцелелите все още се лекуват от последиците в болниците на Японския Червен кръст след атомните експлозии в Хирошима и Нагазаки.

Японският Червен кръст има болници за лечение на оцелелите от ядреното оръжие в Хирошима от 1956 г., а в Нагазаки от 1969 г. През тях са преминали над 2.5 милиона амбулаторни и над 2.6 хоспитализирани пациенти от оцелелите от ядрените бомбардировки. Само през изминалата година болниците на Японския Червен кръст в Хирошима и Нагазаки са приели за лечение съответно 4 657 и 6 030 души.


Поставете оценка:
Оценка 2.9 от 26 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 Интересно и двата града

    134 11 Отговор
    Са били само цивилни цели. Не са били военни бази, военна техника, военни летища или подобни. Фащ са унищожители предимно на цивилни население, понеже е лесно.
    Подобно и на град Дрезден. Там не е имало военни подразделения, техника и тн. И въпреки това англо-саксонците са унищожили този град през февруари 1945-та г., над 100 000 души, цивилни са били избити, без да е имало смисъл. Било е вече краят на войната.
    Но, днес виждаме: Има огромна разлика между власт в една страна и народът й. Ако Тагаренко и алабалистите ни вкарат във войната, то и у нас ще има много цивилни жертви, макар и НИКОЙ българин да не иска тази война...
    На власт навсякъде са дубили.... Не им дреме за народа и страната.

    Коментиран от #4, #8, #10

  • 3 Време е пак да се тества

    15 140 Отговор
    Хирошима, Нагазаки и после Масква. Три за щастие, те мужиките един двопотопен самолет не могат да свалят, направо няма да разберат от къде им в дошло. И после 100 години пак мир. Ако трябва и четвърти път ще има след това.

    Коментиран от #5, #11, #41, #208

  • 4 да ти кажа

    20 102 Отговор

    До коментар #2 от "Интересно и двата града":

    Ами да се сърдят на Императора и на правителството си, че не са искали да вдигат белия флаг.. Пък ако не бяха нападнали Пърл Харбър, почти сигурное че щеше да им се размине..ама кат са имале дебели кратуни

    Коментиран от #7

  • 5 А защо не тест във

    92 8 Отговор

    До коментар #3 от "Време е пак да се тества":

    Фашингтон? Пак една цар бумба?
    Над 60 Мега и да ги видим там старците, дето се здрависват с въздуха, дали ще разберат, че много горещо е станало "времето"?
    Иначе те нас ще ни унищожат .

    Коментиран от #9

  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Да ти кажа, аз обаче

    89 12 Отговор

    До коментар #4 от "да ти кажа":

    Ако ала-бала изпрати наши военни на Източния фронт, може и с нас да се случи някаква случка?
    На кой да се сърдим пък ние, след поредната национална катастрофа?
    То и сега се вижда! Русия НЯМА как да загуби тази война, ако ще и цялата планета да е против тях. За тях това означава разпадане и ограбване до шушка, пълно унищожение на народа им... Е, тогава? Война срещу обречени е самоубийство... Те няма какво да губят, така и така...

    Коментиран от #14

  • 8 Госあ

    94 9 Отговор

    До коментар #2 от "Интересно и двата града":

    Това е голямата разлика с руснаците. Освен Дрезден, Хамбург също е бил сринат със земята. Ами Виетнам ? Ирак ? Колко жертви има в Ирак ? Досега краварите да бяха сринали Киев със земята. Сатанисти 💁
  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Целта им е била

    11 32 Отговор

    До коментар #2 от "Интересно и двата града":

    Да видят как действа бомбата в равнинен и в планински терен! Затова са ги хвърлили в двата града!

    Коментиран от #15, #19

  • 11 Zвяра 🇷🇺

    46 6 Отговор

    До коментар #3 от "Време е пак да се тества":

    със САЩ като единствен господар мир е единствено което няма има

    такава диктатура подготвят от Вашингтон за тия 500 милиона които оцелеят ... че просто си нямаш представа

    човечеството ще има тежки времена .....
  • 12 Ама не забравяй историята

    78 7 Отговор

    До коментар #6 от "Някой си":

    На САЩ. Идват бежанци и изтребват местното население. Може Сталин и останалите диктатори да са изтребили милиони, но все пак в днешна Русия има още руснаци, има тяхна култура и тяхна държава... А какво да кажем за индианците в САЩ?
    Тях почти ги няма никакви...
    Там унищожението е било жестоко. На власт там са още бежанците и те определят всичко и днес...

    Коментиран от #21, #23

  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 да ти кажа

    7 73 Отговор

    До коментар #7 от "Да ти кажа, аз обаче":

    Ако...ала бала ... много се филмираш бе.. Русия ще се разпадне от само себе си, както го направи СССР то..времето на Империите с армиите отминава..идат технологични времена. Който владее технологиите, той ше кара влака..останалото ще са само пътници и товарачи..пък в края на краияата, веднаж се умира..ко, страх ли те е.. ?Икаквото ще е за тебе, такова ще е за всички. Ще оцелее само годното , шкартът- фирч. Да се разтовари от толкова гмеж тая планета.. Азсъм привърженик на Малтусианството и такива алабализми като твоите изобщо не ме плашат.. естествен подбор , пич. Природата винаги е в равновесие със себе си..от мен да го знаеш..

    Коментиран от #24, #61

  • 15 да ти кажа

    6 42 Отговор

    До коментар #10 от "Целта им е била":

    Глупости на търкалета..Невада си едно много добро равнинно място и са ги изпитвали там.. ако бе дигнал Хирохито белото знаме, немаше да станат на пръжки..
  • 16 Ами пич, кво да ти

    52 6 Отговор

    До коментар #9 от "вакарелски спирач":

    Кажа? Ако при мен бяха две от ядрените куфарчета на Раша, щях да дам координатите на Йелоустоун на поне 100 стратегически ракети и да ги изпратя на РВСН. При залп от 100 наведнъж мама с какво фащ да ги спре всичките. А то само една да удари вулкана, фашистан ще се превърне в огромен котел от лава...
    За съжаление тези куфарчета не са при мен.
    А Русия още не е разбрала, с какви психопати си има работа и ги мисли още за хора.... Колко повече чакат, толкова по-зле става за цялата планета!

    Коментиран от #22, #28

  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 ФАЩ-гащници

    46 2 Отговор
    Ей, от тези ненормалници безпътни , тръгват всички земни беди.🤔🤔🧐🔥🙀
  • 19 Точно така

    53 5 Отговор

    До коментар #10 от "Целта им е била":

    За тези психопати хилядите япончета, изгоряли веднага не са стрували нищо. Ама даже и един снаряд да падне около бялата им колиба, ще вият на умряло до небето. Другите по света за тях са нищо.
    Уж били демокрация???

    Коментиран от #72

  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 Мечтиии...

    6 21 Отговор

    До коментар #12 от "Ама не забравяй историята":

    Ехаа..що не съм сега индианец в Америка..че да си направя едно -две казина...
  • 22 Госあ

    38 5 Отговор

    До коментар #16 от "Ами пич, кво да ти":

    И аз така мисля. Русия и Китай трябва да ги почнат англоюдеите незабавно. Особено когато имат предимство в хиперзвука. Ако оставиш злото, то винаги ще расте и укрепва, а няма да отслабва. Не знам защо, но така се получава. Като тумор, каквито англоюдеите несъмнено са.

    Коментиран от #25

  • 23 да ти кажа

    7 31 Отговор

    До коментар #12 от "Ама не забравяй историята":

    Вчера слушах едно изкажзване на Скабеева по повод изгонването на круизния кораб от Грузия..Та тя го каза в прав текст/ знам писменно и говоримо руски, така че няма как да сбъркам/-Нас не ни мразят по света, нас ни ненавиждат!!!!..пак е стигнала до истината. на самоход, завалийката... . И понеже живея някъде в Дивия запад, тук на доста врати има стикери с прасенца вписани в знак- забранено паркирането..оцветени са бяло, червено, синьо..

    Коментиран от #30, #225

  • 24 Абе и мен не ми пука

    30 2 Отговор

    До коментар #14 от "да ти кажа":

    От другия свят вече. Ама що пък някакви тъпанари да ми определят, как да отида там?
    Нека простите да си убият жените, децата, тях си... Защо да вкарват цял народ в ада?
    Наистина Европа вече е паплач. Поне в България са си още българи, болшинството. Ама е централна Европа? Дали и колко ще "намалят" населението не е много ясно. Ама за останалите също няма да има живот. Ще ги натикат в цифров концлагер. Имаш право на 15 мин пеш от в къщи да отидеш. Навсякъде камери и постоянно следене. Те ще ти определят всичко. Даже не е ясно, кое е по-добре? Дали да си умреш в тази война или да станеш роб в цифровия концлагер след това?

    Коментиран от #26

  • 25 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 26 само питам...

    6 10 Отговор

    До коментар #24 от "Абе и мен не ми пука":

    Я..ти кога се върнА от Китай бе...я как знаеш как стоят нещата..
  • 27 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 28 да ти кажа

    6 5 Отговор

    До коментар #16 от "Ами пич, кво да ти":

    Ами пич, нищо не ми казвай..глеам че сте се събрали отбор мечтатели..може би ще правите сценарий за последните дни на Земята..от вас е само едно ЩЕ..АКО.. Дрън дрън- ярина..айде слезте малко на земята..Реалността е съвсем друга и съвсем не такава, каквато ви се иска..само едно гулюгулюгулю..кат мисири сте..
  • 29 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 30 Zвяра 🇷🇺

    26 8 Отговор

    До коментар #23 от "да ти кажа":

    тая уред ли е с главата


    всеки нормален човек харесва Русия ....


    само сащ - ес терористи мразят Русия защото не могат да грабят руските ресурси


    идва глад за Европа и САЩ ....

    Коментиран от #34

  • 31 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 32 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 33 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 34 да ти кажа

    6 21 Отговор

    До коментар #30 от "Zвяра 🇷🇺":

    Тая..оная..лека полека ще се наместят нещата..А тая за глада сме я слушали...то и миналата година..от студ измря половината Европа, а другата- от глад..в същото време гледам как бабите в Русия си спретват бойни игри до кофите на супермаркетите.. а един дедо бе насякъл обществената тоалетна от спирката пред дома си, че да стопли бабата..Вчера Набиулина излезе и очерта едно бъдеще..никак непредвидимо..очаквали се странични ефекти от санк циите...ма не ще да ги каже..паживьом-увидим..А в Европа хранилищата за газ вече са пълни..

    Коментиран от #37

  • 35 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 36 само казвам

    7 1 Отговор

    До коментар #20 от "само питам...":

    ти ако биеш жена си!
    цялото село може да те осъди!
    а ако биеш жените на половинката село!?
    дълги само ще те осъди?
    или направо ще те ........
    ПП
    Даме казвам и какви други,работи може да ти направят?!!?
  • 37 Zвяра 🇷🇺

    20 6 Отговор

    До коментар #34 от "да ти кажа":

    моля се единствено на това след Путин да дойда някой агресор ..... който да изстреля ядрените ракети посока Европа и САЩ че да има мир ...

    Коментиран от #48

  • 38 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 39 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 40 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 41 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 42 Госあ

    16 5 Отговор

    До коментар #40 от "боя оправя":

    И как разбра, че ги уважават ? Дори простолюдието в Япония презира краварите, но са окупирани, а и въртят търговия. А търговията е всичко за простолюдието.
  • 43 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 44 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 45 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 46 Ами те превърнаха япончетата

    15 5 Отговор

    До коментар #40 от "боя оправя":

    В истински роби, зомбита.
    Там учат в училище, че СССР им е метнал ядрените бомби, а "великите фащ са ги освободили"!
    Интригантите фащ са майстори на промиване на мозъците .

    Коментиран от #50

  • 47 Госあ

    7 1 Отговор

    До коментар #44 от "да ти кажа":

    Гледаш, ама не виждаш. Цивилизацията трудно ще започне ядрен апокалипсис. Краварите ги работят с други лостове засега.
  • 48 Някой си

    4 12 Отговор

    До коментар #37 от "Zвяра 🇷🇺":

    Твърде си елементарен бе..и какво си мислиш...че ще остане само Раша ли..? Хахахаха....така може само един зомбиран таварищ да се изхвърли по гол корем на цимента..ами давай, моли се по-настойчиво.. белким ти излезе късмета..

    Коментиран от #52

  • 49 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 50 Госあ

    14 4 Отговор

    До коментар #46 от "Ами те превърнаха япончетата":

    Няма такова нещо. Не знам откъде се пръкна тоя мит. Япончетата много добре знаят кой е извършил този чудовищен акт, но действително няма какво да направят. Също така, много добре им е известно, че селяндурите пак ще то направят. Отгоре на всичко, там се налагат и марионетни правителства. Последният благородник, който се опита да възроди Япония, завърши трагично. Между другото, Шиндзо Абе се обърна към дипломация с Русия, но беше убит. Краварника се страхува много повече от връзката Русия-Япония, отколкото Русия-Германия.

    Коментиран от #56

  • 51 Ха ха ха

    1 5 Отговор

    До коментар #45 от "Госあ":

    Наша колко ориз требе да изядеш, докато постигнеш конфу ианския комунизъм? Ше мааш ориз, докато ти се дръпнат очите баш катна Конфуций..

    Коментиран от #54

  • 52 Zвяра 🇷🇺

    10 6 Отговор

    До коментар #48 от "Някой си":

    Русия има достатъчно територия за да оцелее

    САЩ и Европа обаче са на тясно и почти няма да оцелеят .....

    виж картите в атласа по география .....

    Коментиран от #59, #63

  • 53 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 54 Госあ

    7 0 Отговор

    До коментар #51 от "Ха ха ха":

    Да ти кажа, в Япония ядат повече ориз, отколкото в Китай. Въпрос на кухня. Обаче един хамбургер, няма как да знае що е кухня.
  • 55 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 56 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 57 Някой си

    1 4 Отговор

    До коментар #53 от "Госあ":

    То като ти чета дивотиите, и ти не си много далече от него..подушвате се като магаретата..
  • 58 Някой си

    2 4 Отговор

    До коментар #55 от "Zвяра 🇷🇺":

    Ами айде деее..ко чакаш още ..почвай ги , ко само се пърчиш ..хахахаха
  • 59 Ха ха ха

    3 10 Отговор

    До коментар #52 от "Zвяра 🇷🇺":

    Има, грънци..по китайските канали вече вървят едни географски карти, на които Китай на север граничи с Норвегия, а всичко, от Урал на Изток е с китайски имена на населените места..така че не леж много на тая кълка... както са я подкарали, ше остане Русия в рамките на Садовое..

    Коментиран от #219

  • 60 Госあ

    7 1 Отговор

    До коментар #56 от "да ти кажа":

    За Курилите не се говори. Веднъж много нетактично отворих дума. Но виж, в Хирошима има музей, който много нагледно показва ужасиите извършени от сатанистите.

    Коментиран от #64

  • 61 Град Симитли

    3 0 Отговор

    До коментар #14 от "да ти кажа":

    ".... .от мен да го знаеш......"....
    ..... Ти Си алфата и омегата, първия и последния, началото и края...?!
  • 62 Сър Пичук

    3 4 Отговор

    До коментар #55 от "Zвяра 🇷🇺":

    Тогава, по твоята логика, този, който ще хвърли атомните бомби, ще трябва също да опита от своето хапче...
    "...и така до края на света..."

    Коментиран от #67

  • 63 Сър Пичук

    2 3 Отговор

    До коментар #52 от "Zвяра 🇷🇺":

    Мъртвите сибирски полета...
  • 64 да питам..

    0 3 Отговор

    До коментар #60 от "Госあ":

    Ахаааа..за оня музей ли ми говориш, дето един Ганчовец като тебе си остави простотията там...? за него, нали..

    Коментиран от #65

  • 65 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 66 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 67 Някой си

    2 6 Отговор

    До коментар #62 от "Сър Пичук":

    И да го питаш, файда..при тия не сработва логиката и критичното мислене, дори инстинктът за самосъхранение е закърнял .. за такива като тоя мисленето е повече от противопоказно- така са го учили от зомбоящика. Като му чета простотиите, все едно слушам Соловьов или Скабеева/ айде, на тая почна малко с малко да и увира кратуната..ама Соловейката още не може да прежали вилите в Комо/ Соловьов барем има за какво да реве, а тоя е гол като пушка ама се бара на мАж..въпреки,че знае че от него нищо не зависи..дори в семейството му..

    Коментиран от #73

  • 68 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 69 Сър Пичук

    2 8 Отговор

    До коментар #31 от "да ти кажа":

    Същото чака и днешните подлоги на Кремъл. В момента, в който няма да са повече нужни, ще се отърват от тях. Няма да могат да ги изпратят в Гулаг, но Новичок, Полоний и други подобни има за всички. Дори куршум няма да похарчат за тях.
  • 70 САТЪРА НА ХАНА

    12 2 Отговор
    САЩ СА ОБРЕЧЕНИ , ЗАЩОТО РАЗГНЕВИХА ГОСПОД КОГАТО ХВЪРЛИХА БОМБАТА НА ПРЕОБРАЖЕНИЕ ГОСПОДНЕ ....ЩЕ ГОРЯТ ОТВЪТРЕ ЗАРАДИ СОБСТВЕНАТА СИ ЛУДОСТ

    Коментиран от #254

  • 71 Някой си

    4 10 Отговор

    До коментар #66 от "Сър Пичук":

    Технологично били скочили напред ..айде не ме разсмивай.Направиха толкова гигантски скок, че стигнаха директно до чука и телта. Вчера Ванка Стаканка/ Валентина Матвиенко- председателката на Съвета на Русия ) се изцепи, че
    Русия не е в състояние едни пирони да произведе..та до там с технологичните скокове

    Коментиран от #86, #144, #222

  • 72 Те тия демокрации са

    11 0 Отговор

    До коментар #19 от "Точно така":

    демокрации ама само за тях си.
    Това много хора не го разбират.
    С избирателите са малко или много внимателни.
    С чуждите държави не, отиват, нахлуват, избиват.
  • 73 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 74 Госあ

    15 4 Отговор
    То им се пише за ядрен геноцид над цивилно население, те Русия коментират 😂 Русия, плебс, прави първата атомна електроцентрала за промишлени нужди и цивилно потребление, малко след като англоюдеите хвърлят атомни бомби над два града. Тва е. Нема много място за разсъждения.

    Коментиран от #82

  • 75 Zвяра 🇷🇺

    9 2 Отговор

    До коментар #66 от "Сър Пичук":

    нормалните държави са пълен разврат ....

    никой не иска този разврат ....
  • 76 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 77 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 78 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 79 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 80 Сър Пичук

    3 17 Отговор

    До коментар #68 от "Госあ":

    За атомните бомбардировки над Хирошима и Нагазаки има няколко главни причини:
    - Отказът на Япония да капитулира, въпреки ултиматумите.
    - Алчността на Сталин да заграби огромни части от Азия. Ако не беше бомбардировката, днес щеше да има Северна и Южна Япония, а може би щеше да стигне и доста по- на Юг.
    - Да охлади малко апетитите на Сталин в света, тъй като той не е смятал изобщо да се оттегля от териториите, където съветския ботуш е стъпил.
    Иначе, чисто технически, от пораженията от атомните бомби са много по-малки, отколкото от съветските "Катюши", например.

    Коментиран от #88

  • 81 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 82 да ти кажа

    3 9 Отговор

    До коментар #74 от "Госあ":

    Айде сега ..пак отбразди в мъртвите сибирски полета..какъв по-голям ядрен геноцид от Чернобил..? Меташ се и ти сЕ по гол корем..за Кищимската авария да си чувал...заТомск-7..за завод Маяк в Озьорск..така са овладели атома, че сами ще се затрият..

    Коментиран от #84

  • 83 Госあ

    7 3 Отговор
    Ще отговоря общо, надявам се, поне малко осъзнавате колко сте нелепи. Ако не го осъзнавате (поне малко) то няма никаква надежда за бедна България. Ама, каквото такова. Не нося вина за цялото простолюдие. Все пак не съм исус от назарет …

    Коментиран от #90

  • 84 Госあ

    15 4 Отговор

    До коментар #82 от "да ти кажа":

    Чернобил го избомбиха некадърните укри, иначе фалиралите краварски котли текат без човешки грешки. Не става дума само за Фукушима, нали знаеш ? Иначе, за Фукушима вина си имат японците, че вместо тяхна технология са ползвали краварска.
  • 85 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 86 Урюрвкос

    8 5 Отговор

    До коментар #71 от "Някой си":

    чакаме с интерес 11 август тогава тези които не могат пирони да правят ще се опитат да изпратят автоматична станция на Луната предната успешна мисия на този проект Луна-24 е била на 9 август 1976г тогава намират следи от вода и целия свят им се присмива до 1990г когато американците "първи" намират вода и т.н.
  • 87 Фау 2

    8 1 Отговор
    Което автоматично приравнява президента на САЩ Хари Труман с Хитлер.
  • 88 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 89 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 90 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 91 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 92 :))

    4 0 Отговор

    До коментар #85 от "да ти кажа":

    Уошингтън кък е построен?

    Коментиран от #96

  • 93 да питам..

    2 0 Отговор

    До коментар #89 от "Редник":

    Ма ти и да четеш ли можеш бе... че мисленето май не е по твоята част..
  • 94 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 95 Урюрвкос

    1 10 Отговор

    До коментар #89 от "Редник":

    питат японска ученичка на улицата за бомбите и тя казва че са платили такава висока цена за да са свободни а не Токио да е разделен на американски и руски както Берлин и да има източна Япония (тоталитарна) и западна демократична. Не трябва да се извиняват американците а трябва "благодаря" да им кажем и т.н.
  • 96 да ти кажа

    2 9 Отговор

    До коментар #92 от ":))":

    ... Както ще да е..със сигурност не е построен от руски архитекти.. както и нито един друг град в Америка.. а ако е имало някой руснак, то той е бил сигурно четвърто или пето коляно американец..нам дали разбираш кво ти намеквам и натвръдвам..

    Коментиран от #100

  • 97 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 98 САТЪРА НА ХАНА

    12 1 Отговор
    АМЕРИКА Е СЪЗДАДЕНА КАТО РОБОВЛАДЕЛСКА РЕПУБЛИКА . ... ВСИЧКИ ПОДПИСАЛИ ДЕКЛАРАЦИЯТА ЗА НЕЗАВИСИМОСТТА ОТ БРИТАНСКАТА ИМПЕРИЯ СА ИМАЛИ РОБИ
    ....
    И ПЛАНТАЦИИ
    .....

    Коментиран от #103

  • 99 да ти кажа

    4 4 Отговор

    До коментар #91 от "Zвяра 🇷🇺":

    Ааа..то по това време горе-долу е била и Опричнината..каво е представлявала тя, няма сега да ти изнасям лекция, предполагам можеш да намериш данни в нета и сам.. как Грозния е изклал половината Русия с помоща на опрични ците, като после не забравил и тях да прекара под ножа...ако си мислиш , че в средноивековието в Русия е било по-добре, жестоко се лъжеш..
  • 100 :))

    2 1 Отговор

    До коментар #96 от "да ти кажа":

    И що си кръщават градовете Одеса, Москва, Петербург?
    .... Насред дивия запад

    Коментиран от #106

  • 101 Мдаа

    9 1 Отговор
    Хиляди невинни животи..както е казал Рафаел Каро Кинтеро - ЦРУ е най- голямата престъпна организация.

    Коментиран от #105

  • 102 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 103 да ти кажа

    3 11 Отговор

    До коментар #98 от "САТЪРА НА ХАНА":

    А крепостничеството какво е..знаеш ли, че практически крепостничество е имало до към края на 70тте години на миналия век в СССР..когато цареше мир, благоденствие и равноправие ...и всички бяхме братя....провери да видиш, че паспорти са давани само на тези, които са били приети в школи или университети, а след завършването им е трябвало да отидат по разпределение..то и тук беше така..мен ме бяха засилили в някакво добруджанско село, ма пак добре че си бех връзкарче и по него време..за клането на стачкуващите в Новочерксак през 1962 няма да казвам, щото такива неща нямаше как да тснат в онова хуманно общество..
  • 104 да ти кажа

    3 7 Отговор

    До коментар #102 от "Zвяра 🇷🇺":

    Виж сега..гледам че напоследък се опитваш да развързваш ризата,,остави, напразно се пробваш.. ставаш смешен просто. Не разбра ли с кухата си лейка, че вреената на Аврора вече отминаха ..безвъзвратно. Все пак имаш право да си мечтаеш, лошо нема..ма не прави напразни опити да развързваш ризата..че пак ще ти я вържем..ъхъ..
  • 105 да ти кажа

    4 2 Отговор

    До коментар #101 от "Мдаа":

    А какво му се чудиш..май си забравил думите на героя на Сервантес- Свободата Санчо, е на върха на копието...а от онези години са се променили само копията..
  • 106 да ти кажа

    0 2 Отговор

    До коментар #100 от ":))":

    ..Че питай ги бе, като толкова те интересува..

    Коментиран от #113

  • 107 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 108 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 109 хихи®

    10 1 Отговор
    А Паметник на Американските летци Бомбили Хирошима и Нагасаки има ли? Пред посолството на сАЩ?

    Коментиран от #111

  • 110 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 111 Ксаниба

    5 2 Отговор

    До коментар #109 от "хихи®":

    Паметници се правят за загинали. В Хирошима и Нагазаки няма загинали американски пилоти.

    Коментиран от #116, #228

  • 112 Кую

    10 2 Отговор
    Велики кравари. Да им се връща.
  • 113 :))

    1 0 Отговор

    До коментар #106 от "да ти кажа":

    Питам, що не ги кръщават на. Жан Батист Леблонд, Доменико Трезини, Метернови Николаус Гербел..Джовани Фнтана, Йохан Щедел и Растрели?

    Коментиран от #115

  • 114 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 115 само питам...

    1 0 Отговор

    До коментар #113 от ":))":

    Е, и като ги питА кво ти казАха..
  • 116 хихи®

    5 2 Отговор

    До коментар #111 от "Ксаниба":

    Ей това е отговор на "Демократ"!!
    А всеки демократ знае, че "Всяка крива успоредна на демократичната е права"

    Коментиран от #119

  • 117 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 118 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 119 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 120 дядото

    11 3 Отговор
    една от най-срамните и тъжни дати в човешката история причина за пряка или косвена смърт на стотици хиляди мирни човешки създания.това срамно петно няма да бъде изчистено никога от лицето на сащ-великата демокрация,от тогава налагаща по света световния си ред

    Коментиран от #122

  • 121 Коча

    0 0 Отговор

    До коментар #40 от "боя оправя":

    Напълно вярно, но както е казал народа всеки си намира майстора
  • 122 Руските ZV. иne

    2 9 Отговор

    До коментар #120 от "дядото":

    Ако имаха атомна бомба също щяха да я хвърлят. Или те са много големи хуманисти?

    Коментиран от #125

  • 123 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 124 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 125 ами да

    14 2 Отговор

    До коментар #122 от "Руските ZV. иne":

    Хуманисти са. Имат ядрено оръжие от 1949 г. и никога досега не са го използвали. И напарм не са използвали. Нито килимни бомбардировки над спящи градове. Само сатанистите не се свенят да извършват престъпления срещу човечеството.

    Коментиран от #142

  • 126 Човек

    5 16 Отговор
    Руските роби пак лъжат през зъби. Хирошима и Нагазаки са били военни цели. Там е имало военна промишленост, военни бази и военни складове. Били са важни сборни и продоволствени центрове за армията. Хирошима е бил колкото Бургас, а Нагазаки - два пъти по-малък. Жертвите са общо между 150 и 200 хиляди. Бомбите са сложили край на войната и без тях убитите са щели да бъдат много повече. По консервативни оценки минимум милион отгоре. Ако Америка искаше просто да избива населението щеше да пусне бомбите над Токио или културния център Киото. Самите японци осъзнават, че тази жестокост им е спестила много по-големи загуби. Фанатиците, готови да умрат за императора, нападнаха Америка, а тя ги вразуми, смири и цивилизова. Вижте ги къде са днес. В същото време Русия има по-нисък стандарт на живот от България и 1/4 от домакинствата са с външни тоалетни. Май и те имат нужда Америка да ги цивилизова.

    Коментиран от #130, #134

  • 127 чиляк

    8 0 Отговор
    Такива е човешката природа - човекът е сребролюбец, най-важното за него са парите. Убиваш някой, може и садистично дори, после плащаш на негов роднина да си замълчи и моментално той става твой ревностен почитател и приятел до гроб. Пример - японците, германците.....
  • 128 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 129 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 130 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 131 следващата бомба

    11 2 Отговор
    "Ние ще хвърлим всичкото злато на САЩ, цялата сила
    на САЩ за измамване и оглупяване на хората от
    социалистическия свят. Незабелязано ще подменим
    човешките ценности с фалшиви. КАК? Ще намерим
    единомишленици в тези страни и Русия. Ще разгърнем
    грандиозна по мащаби разложителна работа, ще
    изтръгнем социалната същност на литературата, ще
    насърчаваме автори, които втълпяват в човека култ
    към секса, насилието, садизма, предателството -
    тоест безнравствеността. Нужни са писания,
    осмиващи естествеността и почтеността като
    архаични отживелици. Простащината, наглостта,
    лъжата и измамата, пиянството и наркоманията,
    животинския страх сред хората, безсрамието,
    доносничеството и още много пороци заложени в
    човека трябва да се раздвижат.Така ще разклащаме
    поколение след поколение, ще предизвикваме
    ерозия и развращаване на младежта. Ще създадем
    човек с консумативна психика на елементарен
    потребител. Всичко това ще извършим под девиза:"

    "ЗАЩИТА ПРАВАТА НА ЧОВЕКА И ГРАЖДАНСКИТЕ МУ СВОБОДИ”
    Фостър Дълес 1956
  • 132 я колко неща

    9 2 Отговор
    са дали янките на света...

    бомби, бомби, оръжие, патрони,

    и продължават да ръсят
  • 133 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 134 сериозно

    10 3 Отговор

    До коментар #126 от "Човек":

    Казваш, че бомбите са сложили край на войната? Я провери след това колко войни е водил работодателят ти и колко милиона души е избил. Грешката на СССР и съюзниците им е била, че са спрели войната с победата над над Хитлеристка Германия. Днес това се отчита като грешка. Трябваше да я продължат до разгромяването на САЩ и Великобритания. Но всяка грешка подлежи на поправка.

    Коментиран от #140, #244

  • 135 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 136 Някой си

    5 5 Отговор
    Какво се пенявите бе и се правите на майки Терези.. Хирохито и кликата му изобщо не ги е било еня за обикновенните джапанки. По онова време Япония е била силно милитаризирана, до фанатизъм. Знаете ли какви са ги вършели в Китай, в Индокитай..начи Сталин може да изтреби едно милионната квантУнска армия , ама тука ревете.. това са последните бомбардировки, а колко е имало преди това..и то по-тежки..Мигар никой не е чувал за бомбардировката от ноща на 9 срещу 10 март 1945 година над Токио при която загиват над 100 000 япончета, а Токио е изгорял напълно..и въпреки всичко кратуните на Хирохито и неговата милитаристична клика не увират...не увират дори след първата атомна бомбардировка..не е ли сега същото в УКРАЙНА, А? КО СЕ ПРАВИТЕ НА ДРЪЖ МИ ШАПКАТА И НА ГОЛЕМИТЕ МОРАЛИСТИ..ПФУ....

    Коментиран от #151

  • 137 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 138 Урюрвкос

    7 0 Отговор

    До коментар #107 от "Механик":

    неудобни истини на "трола" са реални факти и те са официално озвучени от Камила Харис и Урсулата почти дума по дума. Ние сме заплаха за бъдещето на "техните" деца. Поне досега го маскираха като климатични, екологични и т.н. проблеми но сега ясно и конкретно се представя от действащи държавни служители на най висок пост.

    Коментиран от #146

  • 139 сериозно

    6 1 Отговор

    До коментар #129 от "Ха-ха-ха 🚾 🇷🇺 🚾 🇷🇺 🚾 🇷🇺 🚾 🇷🇺":

    А ти се увий с американското, да не стават грешки. Два часа са много, побързай, че няма кой да крепи Бай Дън, който пада при всеки полъх на вятъра. Вземи си кока-кола и гмо бургер, че депутинизацията е тежък и изморителен процес, ще трябва да се подсилваш.

    Коментиран от #145

  • 140 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 141 Урюрвкос

    8 0 Отговор
    2005 год в интервю Пол Тибетс е попитан дали пак би направил същото и той отговаря "ДА"
  • 142 Руските ZV. иne

    2 8 Отговор

    До коментар #125 от "ами да":

    Не са го използвали защото са знаели, че ще има ответен удар, не защото са големи хуманисти! Бомбите над Сирия и Украйна хуманизъм ли са?
  • 143 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 144 Сър Пичук

    3 5 Отговор

    До коментар #71 от "Някой си":

    По отношение на оръжията и до известна степен в ракетостроенето, направиха нещо. Да, благодарение на това, което откраднаха през ВСВ и по-късно, но това е факт.
    И само потвърждава това, че високи технологии в ръцете а недорасли нации са особено опасни. Все едно да дадеш граната в ръцете на маймуна и да я пуснеш в метрото.
  • 145 Ха-ха-ха 🚾 🇷🇺 🚾 🇷🇺 🚾 🇷🇺 🚾 🇷🇺

    3 5 Отговор

    До коментар #139 от "сериозно":

    Да си видял досега дебили да се увиват с американски знамена, да носят тениски с лика на Байдън и да разнасят портрети на Линкълн и Рузвелт? Не си и няма да видиш. Но руският им аналог може да видиш под път и над път. Дори оная откачалка чичо Венци беше навлякъл тениска с лика на Путин.

    Коментиран от #149

  • 146 да ти кажа

    1 4 Отговор

    До коментар #138 от "Урюрвкос":

    Браво..почваш да вдеваш.. ползата от тебе и тоя механик ли е, шлосер ли е, за обществото е точно нула . Само тежите на Природата..
  • 147 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 148 Ха-ха-ха 🚾 🇷🇺 🚾 🇷🇺 🚾 🇷🇺 🚾 🇷🇺

    3 6 Отговор

    До коментар #143 от "Zвяра 🇷🇺":

    Ти етнически руснак ли си, българо-руски меллез ли си или обикновен русофил. За протокола питам.

    Коментиран от #152, #156

  • 149 Zвяра 🇷🇺

    7 0 Отговор

    До коментар #145 от "Ха-ха-ха 🚾 🇷🇺 🚾 🇷🇺 🚾 🇷🇺 🚾 🇷🇺":

    веете украински знамена ...

    викате СЛАВА УКРАЙНА

    викате ГЕРОЯМ СЛАВА

    то е същото
  • 150 сериозно

    7 2 Отговор

    До коментар #140 от "да ти кажа":

    САЩ са били формален съюзник. Включили са се в самия край на войната, изчаквайки да видят накъде духа вятъра, за да се влеят в редиците на победителите. Ако Хитлер беше взел превес, на неговата страна щяха да се включат. Междувременно през цялото време САЩ са доставяли на Хитлер оръжие и боеприпаси. После план Маршал, огромни печалби от възстановяването на разрушените европейски държави, икономическо заробване на Европа, което води и до политическото й заробване, в резултат на което имаме такива политически колоси като Урсула, Шолц и Макрон.

    Коментиран от #161, #189

  • 151 Сър Пичук

    2 3 Отговор

    До коментар #136 от "Някой си":

    Само жертвите на Китай са около 20 милиона. Ако се добавят и тези от другите азиатски държаваи, ще се окаже, че са повече от жертвите на СССР.
  • 152 Zвяра 🇷🇺

    3 2 Отговор

    До коментар #148 от "Ха-ха-ха 🚾 🇷🇺 🚾 🇷🇺 🚾 🇷🇺 🚾 🇷🇺":

    това драги ми приятел ще разбереш след време :)

    Коментиран от #157

  • 153 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 154 Доротея

    4 9 Отговор

    До коментар #147 от "Zвяра 🇷🇺":

    Русия е най-мpъcната и до погнyca отвратителна страна в цялата световна история. Там са селектирани чудовищни
    морални ypoди, при които понятията за Добро и Зло са обърнати наопъки. През цялата си история тази нация се е въргаляла в лa йната, в които иска да потопи целия свят.

    Коментиран от #158, #167

  • 155 9877

    2 8 Отговор
    Голяма грешка, трябваше да я хвърлят над Москва.
  • 156 да ти кажа

    3 5 Отговор

    До коментар #148 от "Ха-ха-ха 🚾 🇷🇺 🚾 🇷🇺 🚾 🇷🇺 🚾 🇷🇺":

    Хич не се напрягай- слагаш го в графата гнусофил, и си познал. Това определение покрива всичко..
  • 157 Ха-ха-ха 🚾 🇷🇺 🚾 🇷🇺 🚾 🇷🇺 🚾 🇷🇺

    4 4 Отговор

    До коментар #152 от "Zвяра 🇷🇺":

    Защо, срамуваш се, че си етнически руснак, срамуваш
    се, че си българо-руски мелез или се срамуваш, че си русофил.
    Аз съм българин и не се срамувам от това.

    Коментиран от #159, #166

  • 158 Zвяра 🇷🇺

    4 2 Отговор

    До коментар #154 от "Доротея":

    това са САЩ скъпа ;)
  • 159 Zвяра 🇷🇺

    5 3 Отговор

    До коментар #157 от "Ха-ха-ха 🚾 🇷🇺 🚾 🇷🇺 🚾 🇷🇺 🚾 🇷🇺":

    аз подкрепям мнението на Чърчил че София трябваше да е картофена нива ...

    сега ще ме помислиш за англичанин

    Коментиран от #165

  • 160 Отдавна

    10 2 Отговор
    се знае, че на сащисаните им е било ясно, че пускането на бомбите над Хирошима и Нагазаки е нямало никаква стратегическа цел! Япония е била на крачка от капитулацията, флотът и е бил унищожен, навсякъде из Азия, където са се били окопали, са били разгромени, а СССР започва Манджурската операция, чиято цел е била ликвидирането на 700 000-ната японска Квантунска армия, така че от военна гледна точка бомбардировките са били безмислени! Целта им е била съвсем друга - чисто политическо действие, да покажат на СССР и Сталин, че притежават такова мощно оръжие, т.е демонстрация на военна мощ и същевременно заплаха... Общо взето, напълно безмислено избиване на над 140 000 човека за част от секундата... Англосаксите и друг път са го правили, но не е било в такъв библейски мащаб...

    Коментиран от #163, #175

  • 161 Ксаниба

    2 4 Отговор

    До коментар #150 от "сериозно":

    По-объркан коментар не бях чел. Как и с какво оръжие САЩ са снабдявали Хитлер през цялото време на ВСВ?
  • 162 Търновец

    2 0 Отговор

    До коментар #1 от "Най-големите турористи":

    Не САЩ хвърлиха бомбата а Хари Труман - Еврей, а за да има финансиране на проекта главно съучастие има Алберт Айнщайн - личен приятел на Ротшилд
  • 163 Механик

    4 6 Отговор

    До коментар #160 от "Отдавна":

    Руски глупости, защо веднага след бомбите Япония капитулира?

    Коментиран от #224

  • 164 ПРАВ СИ

    3 3 Отговор

    До коментар #6 от "Някой си":

    ЗА СТАЛИН, ПОЛ-ПОТ, МАО И ДРУГИТЕ КОМУНДУРСКИ "ВЕЛИЧИЯ". МОЖЕ САМО ЗА ЕДНО ДА СЕ СЪЖАЛЯВА СЕГА, ЧЕ МАША И ПЕТКА ЗАПОЧНАХА ДА НОСЯТ ГАЩИ, СЛЕД 06.08.1945 ГОДИНА.
  • 165 Ха-ха-ха 🚾 🇷🇺 🚾 🇷🇺 🚾 🇷🇺 🚾 🇷🇺

    3 5 Отговор

    До коментар #159 от "Zвяра 🇷🇺":

    Думите на Чърчил за картофената нива са руски фейк широко разпространяване от руски слуги "историци" като Пантев.

    Коментиран от #170

  • 166 Zвяра 🇷🇺

    6 2 Отговор

    До коментар #157 от "Ха-ха-ха 🚾 🇷🇺 🚾 🇷🇺 🚾 🇷🇺 🚾 🇷🇺":

    приятен ден и бъди по смирен ... злобата и агресията не води до нищо хубаво за никого ....

    няма значение дали са сащ или русия ...

    :)

    Коментиран от #168

  • 167 да ти кажа

    4 4 Отговор

    До коментар #154 от "Доротея":

    Абсолютно..знаеш ли кой е генерал Василий Блохин.. товае личния палач на Сталин.. най-големия изрод, раждан на тази земя някога. Ходел е на екзеку ции със спе циална престилка, предпазваща мундира му от кръвта на жертвите.. имал е на разположение куфар с инструментариум. пистолети Валтер, влюбен бил в тази марка защото много рядко засичали а дулата им издържали на интензивна работа/ в кавички/..дори Берия бил погнусен от него и поискал от Сталин да го арестува и ликвидира. Сталин му отказал с думите- Не го закачай, такива винаги са необходими за черната работа...Същият този Блохин държи рекорда на Гинес за най-много всмъртни присъди, изпълнени за един ден...над 350...Избил над 5000 от полските офи цери в Катин...собственоръчно..а тука некакви ми се правят на света вода ненапита и големи моралисти..пфу..

    Коментиран от #173

  • 168 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 169 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 170 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 171 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 172 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 173 Доротея

    3 3 Отговор

    До коментар #167 от "да ти кажа":

    В русофилската сбъркана представа Русия носи на света единствено свобода, справедливост, доброта и приятелство. Руснаците са най-големите хуманисти и винаги са помагали на другите.

    Коментиран от #174

  • 174 Zвяра 🇷🇺

    3 0 Отговор

    До коментар #173 от "Доротея":

    ами кое е лъжа

    ?

    Коментиран от #246

  • 175 Сър Пичук

    3 8 Отговор

    До коментар #160 от "Отдавна":

    Знае се, че Япония не е имала никокво намерение да капитулира. Имало е всеобща мобилизация, дори на деца и е растял неудържимо броят на камикадзетата. Хирошима е бил голям логистичен център откъдето са се осъществявали морските операции. С бомбардировките са съхранени животите на поне 200 000 американски войници, отделно съветските и на другите съюзници.
  • 176 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 177 Сър Пичук

    2 5 Отговор

    До коментар #107 от "Механик":

    Чичо,
    А не те ли е еня за децата и близките на избитите милиони в Гулаг, т.нар. социалистически държави, Лаос, Камбоджа и Афганистан, Или те не са хора?
    Не те ли е еня за милионите облъчени и заразени с комунистическа и про-кремълска пропаганда? Които финансираха терористични групировки и сваляха правителста, за да построят "комунистически рай", контролиран от Кремъл.
    Не те ли е еня за милионите в Северна Корея, в Куба, във Венецуела, където промити болшевишки мозъци, подкрепяни от Кремъл изтезават народите си?
    Много избирателно те е еня.
    Какво направи Америка за държавите под неин контрол, включително Япония и какво СССР.
    Ако ще се правиш на загрижен, бъди такъв за ВСИЧКИ хора.
  • 178 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 179 Zвяра 🇷🇺

    5 1 Отговор

    До коментар #176 от "Ха-ха-ха 🚾 🇷🇺 🚾 🇷🇺 🚾 🇷🇺 🚾 🇷🇺":

    4 военни бази на които важат законите на САЩ а не на държавата в която се намират тези бази


    това го няма в нито една друга страна от ЕС ....

    Коментиран от #184, #185

  • 180 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 181 Zвяра 🇷🇺

    5 2 Отговор

    До коментар #176 от "Ха-ха-ха 🚾 🇷🇺 🚾 🇷🇺 🚾 🇷🇺 🚾 🇷🇺":

    закриване на посолството на САЩ в България ....

    закриване на 4 военни бази на САЩ ( не НАТО ) в България ...

    Изгонване на всички НПО финансирани от САЩ и ЕС
  • 182 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 183 Zвяра 🇷🇺

    2 1 Отговор

    До коментар #180 от "Ха-ха-ха 🚾 🇷🇺 🚾 🇷🇺 🚾 🇷🇺 🚾 🇷🇺":

    дай текста от това международно право

    Коментиран от #187

  • 184 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 185 да питам..

    2 5 Отговор

    До коментар #179 от "Zвяра 🇷🇺":

    Ами бе..и всъщност..какво толкова си се загрижил..нали искаш да избиеш всички българи ..какъв ти е проблема на тебе, а? Полека лека приключваме с вас... колкото и да ти е тъжно и болно..
  • 186 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 187 Ха-ха-ха 🚾 🇷🇺 🚾 🇷🇺 🚾 🇷🇺 🚾 🇷🇺

    0 4 Отговор

    До коментар #183 от "Zвяра 🇷🇺":

    Не сме неделно училище. Това са елементарни неща, които би трябвало да знаеш.

    Коментиран от #192

  • 188 Троян

    0 2 Отговор

    До коментар #178 от "Zвяра 🇷🇺":

    Поради пълна неграмотност не знаеш, че всяко едно посолство се води територия на съответната държава. Във Ню Йорк има паметник на Христо Ботев и то не пред посолтвото.

    Коментиран от #191

  • 189 Сър Пичук

    3 4 Отговор

    До коментар #150 от "сериозно":

    Чети история бе, малкия!
    1. САЩ воюват с Хитлер още от времето когато Сталин е бил съюзник с него.
    2. САЩ влизат във война с Япония, с което освобождават съветските войски от Далечния Изток да бъдат хвърлени срещу Хитлер.
    3. С програмата "Lend-Lease" снабдяват още от началото на инвазията на Хитлер в СССР Съветския Съюз с оръжия, муниции, автомобили, кораби, храна, облекла и какво ли още не на стойност милиарди. В началото руснаците все още са разчитали на конницата и на тачанки. Затова и Хитлер за кратко време стига на 20км от Москва.
    4. Непрекъснато бомбардират германския тил и унищожават рафинерии, военни заводи, ешелони с оръжия и муниции за източния фронт, оставяйки хитлеристите на Източния фронт без оръжия, муниции, гориво, продукти.
    5. Ангажират 70% от авиацията на Луфтвафе на Запад.
    6. Унищожават завода за тежка вода в Норвегия, както и готовите количества, лишавайки Хитлер от атомна бомба, с която би могъл да бомбардира Москва и да обърна войната.
    И т.н.
    Иначе СССР е спечелил сам ВСВ.
    Верно ли?
    Според тях тя се е водила само на територията на СССР.
    Слагат знак на равенство между Отечествената си война и ВСВ и се бият в гърдите. И изтъкват само Русия, без да отчитат жертвите и приноса на другите републики.
    Чиста фалшификация на историята.

    Коментиран от #202

  • 190 Zвяра 🇷🇺

    4 1 Отговор

    До коментар #184 от "Ха-ха-ха 🚾 🇷🇺 🚾 🇷🇺 🚾 🇷🇺 🚾 🇷🇺":

    Този надпис стои в началото на американската база. Първо е на английски, после на български. Нормално – все пак се намираме не на българска, а на американска територия. Тук ние българите сме гости в собствената си държава. Забележете още нещо много, много важно – цитираният на табелата закон е американски, не български. На територията на американската база важат американските, не българските закони.

    Коментиран от #198

  • 191 Zвяра 🇷🇺

    5 1 Отговор

    До коментар #188 от "Троян":

    В окупираната ни Родина има общо 4 такива, като за тях САЩ не плащат дори и 1 стотинка наем. Сега обърнете внимание – единствената страна от общо 134, в които САЩ имат военни бази по света, където американците са разположили свои бази БЕЗПЛАТНО, е България.
  • 192 Zвяра 🇷🇺

    5 1 Отговор

    До коментар #187 от "Ха-ха-ха 🚾 🇷🇺 🚾 🇷🇺 🚾 🇷🇺 🚾 🇷🇺":

    Още нещо – ако да речем утре ние българите решим да изхвърлим американците от базите им и да си върнем територията, те имат право да не се съгласят и да ни отвърнат с военна сила, защото, внимание, договорът за ползването им е БЕЗСРОЧЕН и НЕ МОЖЕ да бъде прекратен без съгласието и на двете страни! Така че американските бази в България ще съществуват, докато го иска САЩ, независимо от волята и желанието на българския народ.

    Коментиран от #197, #199, #203

  • 193 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 194 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 195 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 196 да ти кажа

    1 5 Отговор

    До коментар #182 от "Българските турци":

    Велик е Назъм Хикмет...велик... ако Хирохито и кликата му бяха капитулирали още преди бомбардировките над Токио пре март , със сигурност нямаше да напише тези разтърсващи стихове.. А смъртта на това дете би трябвало да тежи на гърба на японските милитаристи, начело с Хирохито..но не би. Тоя си замина най-блаженно от естествена смърт през януари 1989 година. А трябваше да мине през трибунал...

    Коментиран от #237

  • 197 Ха-ха-ха 🚾 🇷🇺 🚾 🇷🇺 🚾 🇷🇺 🚾 🇷🇺

    1 6 Отговор

    До коментар #192 от "Zвяра 🇷🇺":

    Все пак казваш, че си бил българин. Първо: За мен русофилите никога не сте били и никога няма да бъдете българи. Второ : Американски бази в България няма.

    Коментиран от #200

  • 198 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 199 Доротея

    1 5 Отговор

    До коментар #192 от "Zвяра 🇷🇺":

    Като си българин защо си развял руското знаме и защо използваш руският фашистки символ Z!?

    Коментиран от #204

  • 200 Zвяра 🇷🇺

    2 1 Отговор

    До коментар #197 от "Ха-ха-ха 🚾 🇷🇺 🚾 🇷🇺 🚾 🇷🇺 🚾 🇷🇺":

    отиди да видиш лично ...

    или те мързи
  • 201 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 202 Стратега

    1 3 Отговор

    До коментар #189 от "Сър Пичук":

    Хубаво изреди точките с фалшиви обяснения!
    1. САЩ влизат във войната след Пърл Харбър, 7 декември 1941г!
    2. Фалшиво твърдение. Япония не е имала намерение да напада СССР! Интересите и са били на юг в далечния изток.
    3. За програмата "Lend-Lease" Сталин плаща със злато!
    4. Дрезден е унищожен както и Хирошима! Чети “ Кланница №5” от Курт Вонегут и после пиши.
    5. Интересни проценти изсмукяни от палеца на бебе сукалче!
    6. Бомбардирането на Норвегия няма никакъв принос за победата.

    Коментиран от #207, #212, #235

  • 203 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 204 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 205 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 206 Zвяра 🇷🇺

    3 2 Отговор

    До коментар #203 от "да питам..":

    натовски и затова важат законите на САЩ ... смешен си ..

    Изчезне ли Русия ... се изстрелват ядрените ракети и света приключва ..

    Коментиран от #210

  • 207 да ти кажа

    3 6 Отговор

    До коментар #202 от "Стратега":

    Сталин нищо не плаща...още по-малко пък със злато..а добре,че е била Америка ,че дори копчетата на гашите на асвабадителите са били Made in USA..иначе са щели да атакуват по бели гащи.. .....за хилядитебтонове тексаски говеда, които са излапали непобедимите/ че то рънъта праи борбътъ, а не кашата от елда и гречка/ няма да го праим на въпрос..нали.?

    Коментиран от #217

  • 208 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 209 Zвяра 🇷🇺

    6 2 Отговор

    До коментар #203 от "да питам..":

    РУСИЯ ще е тука следващите 1 000 века

    за ужас на евроатлантически терористи


    обаче дали ще ги има САЩ за да защитава евроатлантици ... не е сигурно

    Коментиран от #213, #214, #216

  • 210 да ти кажа

    2 2 Отговор

    До коментар #206 от "Zвяра 🇷🇺":

    Ами добре..ще се радвам ако с моята смърт съм допринесъл тоя кофтор, сбироток от подчове ци изчезне..
  • 211 Стратега

    8 3 Отговор
    САЩ и до днес не се е извинил за мародерството в Хирошима и Нагасаки!
    На днешното възпоменанието в Япония даже и не споменаха кой (САЩ) хвърли бомбите а говореха за Путин я ядрената заплаха!
    И до днес Япония е сърах да назове САЩ с истиското им име: МАРОДЕРИ!
    Утре ще пишат: Путин (роден на 7 октомври 1952 г) е дал заповед за хвърляне атомните бомби 1945 г.

    Коментиран от #218

  • 212 Наблюдател

    2 4 Отговор

    До коментар #202 от "Стратега":

    Абсолютнш руски фейкове. С никакво злато не е плащано за ленд-лиза. Япония не е имала никакво намерение да напада СССР, има подписан Съветско-японския пакт за неутралност. Нещо повече на Сахалин има съветско японска концесия за добив на нефт и Япония е ползвала този нефт през цялата война. Което те прави Русия много лоялен съюзник.
  • 213 Истината

    2 7 Отговор

    До коментар #209 от "Zвяра 🇷🇺":

    Русия е грешка на историята, която скоро ще бъде поправена.
  • 214 Някой си

    4 4 Отговор

    До коментар #209 от "Zвяра 🇷🇺":

    ..НАС НЕ НИ МРАЗЯТ ПО СВЕТА, НАС НИ ПРЕЗИРАТ!!!!.. Нали разбираш че печелиш само презрение..мисля че до толкова ще събереш вятър под капата...Думите са на една руска пропагандаторка, Олечка Скабеева...как така е успяла д аи светне червената лампа в черепната кутия..
  • 215 123456

    7 1 Отговор
    Най-демократичните бомби !

    Коментиран от #230

  • 216 Доротея

    1 6 Отговор

    До коментар #209 от "Zвяра 🇷🇺":

    Не каза защо щом се представяш да българин развяваш руското знаме и използваш руският фашистки символ Z?
  • 217 Стратега

    8 2 Отговор

    До коментар #207 от "да ти кажа":

    Преди шест години извадиха съветски кораб пълен със руско злато и САЩ ПРЕДЯВИ ПРЕТЕНЦИИ ЧЕ Е НЕГОВО! Така и признаха, чене са давали безвъздмедно нищо!
    Помоща Маршал за Европа беше финадсирана от заграбеното злато от Европа което трябвало да се върне на сбствениците им, но се оказа във Форт Нокс!

    Коментиран от #220, #223

  • 218 да ти кажа

    3 6 Отговор

    До коментар #211 от "Стратега":

    В тази минута Япония и Русия са в състояние на война..това известно ли ти е... Америка е приела капитулацията и с помоща си за икономиката и просперитета на Япония е изкупила вината си /де да можеше повече да са победени, като гледам какво е Япония днес..бил съм И в Япония, бил съм и в клоаката, наречена Русия..нормалем човек дори не би се опитвал да прави сравнения и съпоставки/
  • 219 Ха ха ха

    4 0 Отговор

    До коментар #59 от "Ха ха ха":

    Не ми карай да се смия, ти руска телевизия нямаш , а китайски гледа. Ма ти подалече от нтв и бтв не хващаш!
  • 220 Някой си

    3 1 Отговор

    До коментар #217 от "Стратега":

    Беги па ти че ставаш смешен бе...
  • 221 Най-големите турористи

    6 3 Отговор
    Фащ са доказани унтщожители на планета Земя.
    И днес, какво правят на 11 000 км от техната територия? Която даже не е и техна. Изкорениха нормалните там, коренното население на Северна Америка и станаха опасния цирей на тази планета.
    Ако Господ реши да запази своето творение на синята планета, то трябва да ги нулира с някое яко земетресение или нещо друго. Иначе тези психопати сега с Русия и ядрена катастрофа ще ни спретнат.

    Коментиран от #232

  • 222 Някаъ си,

    1 0 Отговор

    До коментар #71 от "Някой си":

    Това по нова ли го чу, или по бтв?
  • 223 Българин

    3 0 Отговор

    До коментар #217 от "Стратега":

    Глупости говориш приятелю! Дори не знаеш какви са условията на ленд-лиза. Заплаща се единствено това, което не е унищожено по времето на войната и приелата го страна желае да го задържи и след нейният край. Ако го върне не се заплаща.
  • 224 Не преувеличавайте

    3 2 Отговор

    До коментар #163 от "Механик":

    ролята на бомбите в Хирошима и Нагазаки! Още към средата на юли 1945-та японците са били наясно, че войната е загубена! Капитулация обявяват на 15 август 1945 защото вече виждат безмислието на воденето на бойни действия, при условие, че вече са загубили всичко - флот, армия, ВВС... Не бомбите а фактическият разгром на японската военна машина води до края на японската империя... Впрочем, победителят в тази война е бил предопределен още от самото начало на войната! Япония не е била в състояние да се противопостави на икономиките на САЩ, Великобритания, а в последствие и на СССР... Просто кравите им са били много мършави за да сполучат срещу трите икономически събрани заедно... С Германия положението е било същото!

    Коментиран от #227

  • 225 факуса

    2 1 Отговор

    До коментар #23 от "да ти кажа":

    да ти кажа,скоро няма да живееш на запад,ама си вземи едно стикерче за спомен

    Коментиран от #229

  • 226 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 227 Механик

    1 1 Отговор

    До коментар #224 от "Не преувеличавайте":

    Подценяваш японския фанатизъм. Нация, която има армия камикадзета е щяла да се бие до последният войник. В битката за Иводжима японците предпочитат да се самоубиват вместо да се предадат. Последните двама войници се предават едва през 1951 година. Да не говорим да битката за Окинава.

    Коментиран от #233

  • 228 хихи®

    2 1 Отговор

    До коментар #111 от "Ксаниба":

    Над Япония имазагинали американски пилоти!
    Интерсно имат ли паметник?
  • 229 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 230 хихи®

    2 1 Отговор

    До коментар #215 от "123456":

    Това го знае и трябва да вярва всеки Демократ!!
    Така ги изпитват за да ги признаят за демокарти!!!
    хи хи преди 40 години дядовците/бащите им така приемаха в ДКМС
    Стихотворение за Ленин, Хвалебствие за Априлската линия и СССР и си готов...
  • 231 Къде отиваш, може би?

    2 0 Отговор
    Тогава бомбата в Хирошима е била с мощност 13-18 Килотона. Днес такива "мини" атомни бомби и ракети НЯМА! Говорим за стратегическите, не за тактически.
    Е, какво ще стане,ако се допусне ядрен апокалипсис днес?
    Такива малки "бомбички" са причинили смъртта на толкова много хора и огромни разрушения, а ако днес примерно започнат да летят онези "огромни кюнци"?
    Ще загинат за секунди милиони хора...

    Коментиран от #239

  • 232 да питам..

    1 2 Отговор

    До коментар #221 от "Най-големите турористи":

    Най-големите терористи, викаш..ти чувал ли си за Експорта на Революция за братските африкански страни..аз дори съм участвал. ЗА Карлос Чакала чувал ли си..я се поинтересувай къде е следвал...за Баадер -Майнхоф..да си чувал нещо..за Ясер Арафат и ООП..За убийството на израелските спортисти..за отвличането на самолета на Ентебе..За Бул, проектанта на оръдието за Саддам... за гара Буново...

    Коментиран от #234

  • 233 Война

    3 1 Отговор

    До коментар #227 от "Механик":

    не се печели с фанатизъм и камикадзета! Печели се с добре снабдена и обучена армия, със силна икономика, базираща се на собствени ресурси, които, както е много добре известно, липсват на Япония. Че са фанатици е добре известно, но кел файда от фанатизъм ако останеш без оръжие и боеприпаси, каквото се случва към края на войната... С камикадзетата е същата работа! С какво ще ги пращаш на самоубийствени мисии ако вече нямаш самолети, кораби или подводници?
  • 234 Ами щом си хуманист,

    0 0 Отговор

    До коментар #232 от "да питам..":

    Защо си участвал в такива терористични мероприятия? Днес съжаляваш ли?

    Коментиран от #236

  • 235 Сър Пичук

    2 2 Отговор

    До коментар #202 от "Стратега":

    Вече ти казах, "Чети история". Но чукча писател, не читател...
    1. САЩ влизат във войната след Пърл Харбър, 7 декември 1941г!
    - САЩ воюват с Хитлер в защита на Великобритания още от 1940г.
    2. Фалшиво твърдение. Япония не е имала намерение да напада СССР! Интересите и са били на юг в далечния изток.
    - Япония не е нападала СССР, а Китай и там е воювала със СА.
    3. За програмата "Lend-Lease" Сталин плаща със злато!
    - Плаща се единствено оборудването, което не е унищожено и не е върнато след войната.
    4. Дрезден е унищожен както и Хирошима! Чети “ Кланница №5” от Курт Вонегут и после пиши.
    - А в Америка бият негрите.
    5. Интересни проценти изсмукяни от палеца на бебе сукалче!
    - Има документи, където всичко е описано.
    6. Бомбардирането на Норвегия няма никакъв принос за победата.
    - Норвегия не е бомбардирана. Завода за тежка вода е унищожен от диверсионна група, а готовите количества са унищожени чрез потапяне на кораба, който ги е пренасял.
    А сега - свободно!
  • 236 Сър Пичук

    2 1 Отговор

    До коментар #234 от "Ами щом си хуманист,":

    Ха-ха!
    В онова време не можеше да се отказва.
    Ако го направиш, ти и родата ти до девето коляно страдате. И изселването е най-малкото. Има забрана да работиш на определени места, забрана да следваш, да пътуваш, навсякъде си презрян "враг на народа", тормози от милицията, редовен запас (малкия затвор), понякога ти скалъпват нещо и за истинския затвор или психиатрията, а често дори и изчезваш.
  • 237 Българските турци

    7 2 Отговор

    До коментар #196 от "да ти кажа":

    Така се промиват мозъци ! Така се прекарват истините през призми и се отразяват в криви огледала ! Хирохито ли унищожи Хирошима ? Колкото и парадоксално да звучи и войната си има хуманитарни правила ! Варварите на колониалната алчност и расизма промениха хилядолетната етика на военното изкуство и го превърнаха в мародерство , геноцид и разруха ! Кой сееше бомби над Гуерника , над Лондон,над София и Берлин ?!...Кой унищожи Дрезден ?!...Кой изгори Сонг Ми с напалм и натори с химически бомби джунглите на Виетнам ?! ... ХОРА събудете се от Холивудския кошмар !!!...На тази планета има РАЗУМНА ЦИВИЛИЗАЦИЯ !!!...

    Коментиран от #238, #242, #264

  • 238 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 239 Сър Пичук

    1 0 Отговор

    До коментар #231 от "Къде отиваш, може би?":

    Ядрена война между ядрени държави или съюзи с такива не може да бъде спечелена.
    Не могат да бъдат прехванати всички ракети, а тези, които се взривят ще унищожат живота и природата на Земята. Останалите живи ще се молят да са умрели. Онези в бункерите ще оцелеят за известно време, а после? Когато запасите от продукти, вода и горива свършат.
    Чернобил и Фокушима нанесоха огромни вреди, изригването на вулкани обърква огромни пространства, които още не могат да бъдат преодолени, а ядреното оръжие ще нанесе хилядократно по-големи щети. Радиация, радиационни облаци, отровени земя и води, ядрена зима.
    Решението е незабавно вкарване в лудница на политиците, които си играят с това оръжие и пълното му унищожение.
    Както и изграждане на световна организация за сигурност, за да не може селските бабаити да нападат и шантажират други държави, а те да се въоръжават с ядрено оръжие за да се пазят.

    Коментиран от #241

  • 240 падналия ангел

    7 0 Отговор
    Министър председателя на Япония Фумио Кишида в реч по случай годишнината от Хирошима не спомена кой е извършил нападението. Тази година така, догодина може да спомене, че виновника е Русия, и те така те!
  • 241 Еми трябва да се започне от

    7 1 Отговор

    До коментар #239 от "Сър Пичук":

    Фащ и тяхното като. Те да се обезоръжат и кротнат. Заради тях планетата ни е превърната в изгорена земя, военен полигон. Вече обявиха и Черно море в "зона за военни операции" и "зона на американските интереси"!!! Ти да видиш? Техната страна е на 11 000 километра от това море, но ТЕХНИ ИНТЕРЕСИ???

    Коментиран от #243

  • 242 Сър Пичук

    2 9 Отговор

    До коментар #237 от "Българските турци":

    А бе, този!
    В момента единствената колониална държава е Русия. Поробила повече от 240 народа, повечето от които вече са унищожени. Нали от колониите си руснаците изсмукват петрол, газ и други полезни изкопаеми. Те не знаят и не могат да работят. Знаят само да воюват и да ограбват други държави. И го правят предимно с войници от поробените държави. за да си пазят руската семка. Еничари. От това и за това живеят. Това е историята на Русия. Държавата с най-много войни в историята си, предимно завоевателни. Единствената държава изключвана от ОН/ООН за агресия.
    Избила стотици милиони свои и чужди по целия свят. Опитваща се да глътне света. Преди със "Световната комунистическа революция", сега с "Руский мир" (Руски свят).
    Американците са като пионерчета пред злините, зверствата и жестокостите на руските завоеватели. Ненапразно ги наричат "Империя на злото". Колкото и да фалшифицират историята, тя помни. И се чете, Но не и от тези, които четат само опорки и пропаганда на контролираните от Кремъл източници от Русия и по света.

    Коментиран от #245, #252

  • 243 Сър Пичук

    1 5 Отговор

    До коментар #241 от "Еми трябва да се започне от":

    Всички едновременно.
    Куба също е на 11 000км от Русия, но руските бази са там. И радарите им не са спирали да работят още от Студената война.
    А Венецуела е още по-далеч, но и там има руско военно присъствие.
    А Зоната на военните операции в Черно море е обявена от Русия.
  • 244 Грешката

    0 4 Отговор

    До коментар #134 от "сериозно":

    на американците пък е, че не са изпълнили план Тоталити веднага след Потсдамската конференция, ама Труман е бил мекушав, не като Рузвелт.
  • 245 Като си вещо лице,

    5 1 Отговор

    До коментар #242 от "Сър Пичук":

    Я кажи сега, дали има руски военни бази близко до фащ? И дали Русия е отишла на 10 000 км с техни военни и да дрънка оръжие по границата с фащ? Кой "приближи НАТОто до Русия"? Русия или фащ?
    А Южнокитайското море? И то е в "сферата на интересите на Фащ"? Ама Китай също няма военни бази в Канада или в Мексико?
    Тогава кой е агресорът? Кой разработваше Ковид19 вируси в биолабораториите на Крайната територия ПРЕДИ 2019-та година??? Пентагонът е плащал на синчето на Дън Бай, а неговите фирми в Крайната са работили с тези "украински" лаборатории...
    Абе лъжите на Фащ и западналите нямат край...

    Коментиран от #247, #248, #249, #250, #263, #274

  • 246 Ами

    0 0 Отговор

    До коментар #174 от "Zвяра 🇷🇺":

    всичко.
  • 247 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 248 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 249 И как унищожиха Югославия

    4 1 Отговор

    До коментар #245 от "Като си вещо лице,":

    С техните "съюзници", окупираха Косово и си направиха там най-голямата военна база в Европа?
    Не са "окупатори" и не са "завоеватели"? Само разнасяли демокрация по света???
    И защо от най-бедните в Европа взеха милиарди за военни самолети, години работят с тези пари, а самолети още НЯМА? Съюзници ни били???
    Че то даже "лошият" СССР ни въоръжи до зъби, понеже им бяхме ИСТИНСКИ съюзници, а тези "демократи" ни имат за тъпанари!!!
    Е, тогава по време на СССР по-богати ли сме били, че имахме така добре въоръжена армия и можехме да си я позволим??? А днес в капитализма все "нямаме пари"???

    Коментиран от #251

  • 250 стоян георгиев

    0 4 Отговор

    До коментар #245 от "Като си вещо лице,":

    Има вахта на руски ядрени подводници точно до ню.йорк и вашингтон.и кво?
  • 251 стоян георгиев

    2 5 Отговор

    До коментар #249 от "И как унищожиха Югославия":

    Югославия не е унищожена от сащ.косово бе освободено заради системния сръбски геноцид продължил близо сто години над албанци българи хървати босненци....бг при ссср бе една марионетка която горбачов пожертва ори първа възможност,а ни въоръжиха напълно безсмислено ограбвайки ни.самолетите борисов руската марионетка ги плати напред с намерението да се откупи ,а не щото това е практиката.

    Коментиран от #253

  • 252 Българските турци

    4 1 Отговор

    До коментар #242 от "Сър Пичук":

    Колониализмът започва с края на феодализма в Европа и с откриването на Новия свят ! Какво общо има крепосническата Руска империя с колониализъм като не са имали дори капитализъм и пролетариат по време на болшевишкият преврат на Ленин ! След Христофор Колумб Европа успява да колонизира Америка и със златото на инките и ацтеките придобиват необходимата икономическа мощ за да оформят и военната си мощ и най сетне да се изправят срещу Източната експанзия и икономическа зависимост! Започналата жестока експлоатация и колонизация я маскират умело с ефектни термини като Ренесанс , културен ,научно технически прогрес и въход и насочват потока на всичките заграбени ресурси към Европа ! Османската империя се превръща от заплаха в жертва пред мощта на оформящия се Капитал ! Не само империята а целият нов свят е вече под тази угроза ! Високата порта в Цариград съзнава неизбежния край на империята и затова толерира и Българското интелектуално ядро в Цариград наред с тия на другите народи в многонационалната държава . Разбира се не го прави с цел да добрува...в новия свят който идва и настъпва към тях няма добруване ! Има експлоатация , колонизация , национализъм с национални интереси и сфери на влияние !

    Коментиран от #272

  • 253 А защо им е на фащ

    4 1 Отговор

    До коментар #251 от "стоян георгиев":

    Огромна военна база в Косово? И не плащат нито цент за нея?
    Айде ние сме тъпи, та не им искаме пари за техните бази в България, ама Косово беше отделено с военна сила от Югославия и там сащ "седнаха" с техните военни завинаги ...И при Крим, даже и с референдума, "било незаконно", а когато те даже и БЕЗ референдум отделят територия от една страна и си я ПРИСВОЯВАТ, всичко си е "демократично "??
    Двойните и тройни стандарти чупят вече тъпометъра им...

    Коментиран от #256

  • 254 Мито

    3 3 Отговор

    До коментар #70 от "САТЪРА НА ХАНА":

    Сигурно имаш право, щом си го писала с главни букви 😉. Има обяснение, защо точно на Преображение са пуснали бомбата. Просто американският генерал не си е носил църковното календарче.
    Не забравяй обаче след двете атомни бомби 2та Световна свършва окончателно
  • 255 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 256 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 257 Референдума в Крим?

    3 3 Отговор

    До коментар #256 от "стоян георгиев":

    Не си бил изобщо там по това време. От ЕС имаше там наблюдатели, независими. Имаше едно видео в нета на австрийски политик, който е бил тогава независим наблюдател от ЕС в Крим. Гневно обясняваше на продажните журналисти на запад, че лъжеха за "насилствения референдум под дулата на оръжието"!
    Ако си бил там тогава, можеше да ти повярваме. Но вече от толкова много лъжи и пропаганда с политически цели, не може да се вярва на никого нищо. Чул си от американските медии, че "референдума бил фейк" и айде го повтаряш, без да си много сигурен... А фактите са, Косово беше окупирано и е американска територия, трофей от войната там, докато Крим винаги си е бил руски... С референдум или без, там си живеят руснаци! А какви "индианци" живеят в Косово, та стана американско? :)

    Коментиран от #258, #267, #271

  • 258 Българските турци

    5 0 Отговор

    До коментар #257 от "Референдума в Крим?":

    Отначало в Крим са властвали кимерийци, древна Гърция, скити, готи, хуни, българи, хазари, византийски гърци, кипчаки, османски турци, татари от Златната орда и монголи. Той е бил частично контролиран от венецианците и генуезците през 13 век; в следващия период съответно Кримското ханство и Османската империя от 15-ти до 18-ти век.
    От XV до XVIII век до Прутската война и малко след това до 1783 г. когато е присъединено от Екатерина към Русия , п-в Крим е център на Кримското ханство, васално на Османската империя !!! Изобщо като драскате тука и се надпикавате с Филофобските си комплекси четете поне Уикипедия ... историята ви е безтуй разводнена боза !
    С договора от Кайнарджа през 1774 г. Русия анексира Крим през 1783 г., след като Русия накара Османската империя да приеме независимостта и неутралитета на Крим.

    През 1897 в Крим живеят :

    Общо : 546 592 жители

    Кримски татари - 194 294
    Руснаци - 180 963
    Украинци - 64 703
    Беларуси - 2 058
    Арменци - 8 317
    Евреи - 24168
    Молдавци - 272
    Поляци - 6 929
    Гърци - 17 719
    Немци - 31 590
    Българи - 11 377
    Цигани - 944
  • 259 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 260 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 261 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 262 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 263 Да ти кажа ..

    0 0 Отговор

    До коментар #245 от "Като си вещо лице,":

    Иза бойните комари кажи,,и за тях.абеее що не отпараш..
  • 264 Да ти кажа ..

    0 1 Отговор

    До коментар #237 от "Българските турци":

    Опитваш се да правиш внушения ли..ами ко прави Японския флот и пачлубна авиация в Пърл Харбър..ммм? Аде пАли матора бе..

    Коментиран от #265

  • 265 Българските турци

    1 0 Отговор

    До коментар #264 от "Да ти кажа ..":

    Внушения на кого на троловете ли?
  • 266 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 267 стоян георгиев

    1 0 Отговор

    До коментар #257 от "Референдума в Крим?":

    За какво да съм бил там бе рашист? Не виждаш ли русия как прави избори и референдуми? Думата избор въобще не съществува в тези мероприятия.

    Коментиран от #269

  • 268 Еййй абе японска им ги работа

    1 1 Отговор
    Ние презираме и заклеймяваме нашите руски освободители, а виж ги ти японците боготворят ядрените си убийци... такова избиване в света не е имало след индианското изтребване и то от днешните носители на демокрация ФАЩ, ама на любофф и обич!!!

    Коментиран от #270

  • 269 мдаааа

    1 0 Отговор

    До коментар #267 от "стоян георгиев":

    А то па при нас едни избори ... ала бала, едни референдуми.... с мед да ги помажеш!!! Тука даже и 10 млн. да гласуват на референдум за нещо си дето не изнася на "ала бала" пак нема да мине!!!
  • 270 Сър Пичук

    1 0 Отговор

    До коментар #268 от "Еййй абе японска им ги работа":

    Как може да натвориш толкова глупости в 3 изречения?!?!?!?
  • 271 Сър Пичук

    1 0 Отговор

    До коментар #257 от "Референдума в Крим?":

    Така нареченият референдум е преди всичко незаконен, защото:
    1. Решението за провеждането му е взето в нарушение на действащата в момента Украинска Конституция.
    2. Решението е взето от хора, които нямат такова право, защото никога не са били избирани в Кримския Парламент, а са поставени там от руските окупатори.
    3. Кримските татари не са били изобщо допуснати до гласуване.
    4. Организацията, провеждането и отчитането на резултатите е извършено от руски колаборационисти и руски окупатори.
    Отделно, международните наблюдатели" са били хора като Волен Сидеров. Руски петоколонници и подлоги има навсякъде и във всякакви сфери.
  • 272 Сър Пичук

    1 0 Отговор

    До коментар #252 от "Българските турци":

    А бе, момченце, голяма каша ти е в главата. Бъркаш събития, времена, обществено-икономически строеве и какво ли още не. Няма какво да ти отговарям. Не може да дискутираме, защото имаш нужда първо от малко образоване.

    Коментиран от #273

  • 273 Българските турци

    0 0 Отговор

    До коментар #272 от "Сър Пичук":

    Прав си ! Не съм на твоя ранг ... за щастие !
  • 274 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 275 1253

    1 0 Отговор
    В Северна и Южна Америка през 1492 година има около 15 000 000 индианци. В Северна Америка са убити общо 17 600 Индианци. В някой други територии по специално Централно и Южно Американските страни, и мнозинството от месното население 90% умира от болести които са имали пристигналите Испанци и от донесените домашни животни, за които не са имали мимунитет. В САЩ има 6 000 000 чисти индианци сега.

    Коментиран от #276

  • 276 УЙКО- КАЛЕКО

    0 0 Отговор

    До коментар #275 от "1253":

    Забрави да напишеш и за бизоните около 60 000 000 .Тези животни са били свързани с поминъка на индианците.Белите заселници са ги избивали за да умира коренното население от глад.само на териториите на САЩ И КАНАДА се предполага,че по това време там са живеели около 10 000 000 индианци и както писах 60 000 000 бизона,чието избиване е допринесло с около 40% намаление на на коренното население ..
  • 277 Този коментар е премахнат от модератор.

Новини по държави: