Независимият украински дизайнер Роман Прядко представи авторската версия на "прераждането" на култовото автомобилче ЗАЗ-965 - първият "гърбав" Запорожец, произвеждан в СССР от 1960 до 1969 година. Авторът на проекта казва, че се е опитал да запази духа на марката, но в същото време да интерпретира външния вид по нов начин - това е посочено от думата NEWera в името.
Дизайнът наистина отразява външния вид на съветския миникар: релефното щамповане между LED фаровете, затворени в хромирани декоративни пръстени, висока линия на прозореца, изпъкнало багажно отделение - точно това, за което оригиналният ZAZ получава своя прякор.
Прорезите на задните калници, които повтарят оригиналните „хриле“ за всмукване на въздух в моторното отделение (ZAZ-965 беше автомобил със задно задвижване и със задно предаване), тук изпълняват различна функция - това са отвори за вътрешна вентилация.
Интериорът на ZAZ-965 обаче беше толкова утилитарен, че авторът на „новата ера“ всъщност трябва да го измисли от нулата. Централното място на конзолата е заето от бутонът за стартиране на електродвигателя.
Предполага се, че такива машини могат да бъдат оборудвани както с традиционни двигатели, така и с електрически мотор, задвижван от литиево-йонна батерия. Размерите на автомобила са 3 825 х 1 630 х 1 550 мм с междуосие 2 320 мм, тоест автомобилът е с цели 230 мм по-дълъг от Kia Picanto, например.
Местата за сядане в салона са по схемата 2 + 2, но отзад мястото е само за деца. В допълнение към основната версия се планира разработването на специални варианти: NewEra-cross, NewEra-rs и NewEra-Odessa с интериор в по-светли цветове.
Авторът твърди, че неговият проект е близък по дух с Fiat 500, Citroen C3, Mini Cooper и Volkswagen Beetle. Колата е позиционирана като „динамичен младежки автомобил с две врати за бизнес пътувания из града, както и по пясъчни и чакълести пътища“.