Отидете към основна версия

19 035 59

Тествахме най-бързото четириврато купе на BMW - M8 Competition

  • bmw-
  • m8-
  • gran coupe-
  • competition-
  • тест

Версията M8 Competition Gran Coupe разполага с мощност от 625 конски сили и ускорява от място до 100 км/ч за 3.2 секунди

Преди малко повече от година баварците официално показаха новото си попълнение към върховата осма серия. Става дума за купеобразният автомобил с четири врати, който се сдоби и с наточена версия, носеща името BMW M8 Gran Coupe. Както е известно връх в М-разработките се явява вариацията Competition, която в случая добавя мощност от още 25 коня. Така новото BMW M8 Competition Gran Coupe излезе на пътя с впечатляващите 625 конски сили. Това свръхмощно BMW вече е и у нас, а екипът ни не пропусна възможността да се запознае отблизо с него. Ето и впечатленията ни.

Екстериор

Всъщност, най-грубо казано, тази кола е направена от два предишни модела. Каросерията е взета от стандартното Gran Coupe, но е леко модифицирана и подсилена, а двувратката M8 става технически донор (двигател, трансмисия и др.). Като цяло колата много прилича на останалите модели от серията BMW M и най-вече на своя "брат" - купето с две врати. Версията на "осмицата" с четири врати е с 230 мм по-дълга. Отпред колата изглежда доста агресивно, заслуга за което има нов мощен бодикит с големи въздухозаборници, боядисани в черно. Останалата част от предницата има за цел да е фирмено идентична с корпоративния стил на BMW. Т.нар. "бъбреци" не са големи, колкото при четвъртата серия, но са доста широки.

Поглеждайки отстрани няма как да на забележим изобилието от вълнообразно оребряване, направено с цел максимално подобряване на аеродинамиката. Страничните прозорци, рамкирани в гланцово черно, изглеждат много впечатляващо, особено в комбинация с карбоновите огледала за обратно виждане. Елегантните дръжки на вратите, огледалата и други декоративни елементи, заедно със спокойния вълнообразен релеф и агресивните хриле за повишено аеродинамично представяне, създават двойно усещане - за автомобил, който изглежда едновременно агресивен и елегантен. Кърмата на новото Gran Coupe се отличава с малък спойлер и интересна цялостна оптика. Окото обаче хваща мощния дифузьор със сложна архитектура и четирите големи изпускателни тръби, разположени в него.

Интериор

Подобно на външността на автомобила и в салона се забелязва интересна симбиоза между спорт и комфорт. Тук обаче германските дизайнери определено са били с малко повече пристрастие към спортния стил. Централната конзола има стандартен набор от сензорен дисплей, дефлектори за въздух, панел за управление на климата, няколко допълнителни бутона и т.н., а в хоризонталната ѝ част се забелязват още бутони за управление, ефектен малък лост за превключване на предавките и голям подлакътник, вътре в който има хладилно отделение.

Седалките са получили целия необходим набор от електрически настройки и допълнителни функции, които осигуряват комфорт дори и при много продължително пътуване. За тапицерия, както се досещате, се използва висококачествена естествена кожа. Отзад са предвидени три места, но централният тунел е на нивото на седалката, така, че там спокойно могат да пътуват двама пасажери. Скосеният таван причинява лек дискомфорт при влизане и излизане, но като цяло мястото за главите на пътниците отзад е достатъчно. Що се отнася до багажното отделение то е голямо и се характеризира с повече от прилична дълбочина. Като цяло лукс и комфорт от най-висока класа. Все пак това купе има претенциите да се конкурира с доказани четириврати купета, като Porsche Panamera, Mercedes AMG GT и Bentley Flying Spur.

Двигател и ходови характеристики

Стандартната версия на BMW M8 Gran Coupe е оборудвана с осемцилиндров битурбо двигател, който е с обем 4.4 литра и произвежда мощност от 600 конски сили. При тестваният от нас вариант Competition, както вече споменахме, мощността е увеличена с още 25 коня. Това на практика е най-бързата серийна кола с четири врати, създавана някога от BMW. Това става ясно още със стартирането на агрегата. Уникален звук, който може да се намали от бутон в купето, ви подсказва за какво иде реч. Ускорението е умопомрачаващо - 3.2 секунди от място до 100 км/ч, но въпреки това, BMW M8 Competition Gran Coupe не се усеща, като спортна кола.

Причина за това е прекалено голямата обща маса на колата, която е над два тона. И това въпреки карбоновите елементи от каросерията. Именно високото тегло прави колата по-лоша за управление от BMW M5, например. Този факт обаче не означава, че ще усетите нестабилност. Общият център на тежестта е много нисък и автомобилът е стабилен в завои, като единствено заради по-тежкия агрегат, при висока скорост може да се усети леко недозавиване. Иначе BMW M8 Competition Gran Coupe е със задвижване на всички колела и има осемстепенна автоматична скоростна кутия. Предаването на четирите колела може да се деактивира, като в режимите М пиковият момент се предава само на задната ос. Но и тогава колата се усеща малко тежка в завои.

За неопитни водачи при преминаване само на задно предаване и деактивиране на всички възможни асистенти, M8 може да бъде доста опасно. В стандартните режими обаче воланът е сравнително директен, а управлението - предвидимо. Спирачките са уникални и могат да приведат колата в покой за отрицателно време. Що се отнася до возията, то тя може да е както твърда (в спортните режими), така и доста комфортна, въпреки големите 20-цолови джанти. Всичката тази динамика обаче няма как да кореспондира с нисък разход на гориво. От BMW посочват среден разход на гориво от 11.5 литра на 100 километра, но на практика, дори и със спокойно шофиране, е трудно разходът да бъде свален под 15 на 100. А ако решите да се правите на състезател, то разходът ще надхвърли 25 литра на 100 километра пробег.

Цена

Но както се казва, този, който е решил и може да отдели толкова пари за автомобил, едва ли се интересува от разход на гориво. А колко пари всъщност струва най-наточената и най-бърза "четиривратка" на баварците? Отговорът на този въпрос може да е стресиращ за мнозина. Стартовата цена на M8 Gran Coupe започва от 303 500 лева, а пакетът Competition добавя още 35 000 лева. Така най-наточеното четириврато BMW ще ви струва минимум 338 000 лв. Но пък за тези пари получавате една, наистина впечатляваща и с размери, и с динамика, и с външен вид, кола.

Поставете оценка:
Оценка 4 от 24 гласа.

Свързани новини