През есента на миналата година американското тунинг ателие AMS Performance извади на пистата сериозно доработен Nissan GT-R. Автомобилът беше напомпан до чудовищните 1 100 к.с. и успя да измине стандартното драг разстояние от 402 метра за 9.33 секунди, като достигна максимална скорост от 246 км/ч.
За чикагските виртуози на силовия тунинг обаче това явно не се е оказало достатъчно, защото сега те представахи своята нова доработка, наречена AMS Alpha 12 Nissan GT-R. Главната особеност на новия проект се явява радикалната преработка на 3.8-литровия двигател. На практика инженерите от AMS са изработили мотора наново.
Работата започва с монтаж на нов разпределителен вал, бутала и мотовилки, като изцяло са подменени и всмукателна и изпускателни системи. Освен това се налага и пълно препрограмиране на електронния блок, управляващ агрегата. Инженерите монтират и доста по-производителен турбокомпресор.
Резултатът от тези действия е изумителен. Мощността нараства до 1 318 к.с., а максималният въртящ момент - до 1 375 Нм. Както може да се предположи, трансмисията също е подложена на кардинална доработка с цел да може да издържи на огромния въртящ момент, който през нея се предава и на четирите колела.
Окачването също търпи промени. Инженерите от AMS Performance използват скъсени спортни пружини Eibach, заради които клиренсът е намален с 20 мм отпред и с 13 мм отзад. По автомобила са направени още куп по-незначетелни подобрения, съвкупността от които води до уникални динамични показатели.
Новото творение на американците изминава четвърт миля (402 метра) за 9.05 секунди. Скоростта, която развива за това разстояние, пък е 268 км/ч. Най-интересното е цената на този силов тунинг, която според специалистите съвсем не е висока.
Доработката на двигателя излиза $13 999. Комплектът за усилване на скоростната кутия е дело на Dodson Motorsport и струва $9 424. Новата изпускателна система се предлага на цена от $2 648, а самата работа на специалистите от AMS е оценена на $4 000. Така общата сума за цялостен тунинг излиза около $30 000.
Авторите на проекта уверяват, че въпреки впечатляващите характеристики автомобилът може да се използва и за ежедневни нужди и дори да се движи с обикновен бензин с минимум 93 октана.
В последния случай обаче мощността спада до 1 000 к.с. Максималните 1 318 кончета се достигат единствено с помощта на специално състезателно гориво. От туниг компанията не уточняват какъв ресурс ще има агрегатът след тяхната зверска анаболна интервенция.
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.