През есента на миналата година американското тунинг ателие AMS Performance извади на пистата сериозно доработен Nissan GT-R. Автомобилът беше напомпан до чудовищните 1 100 к.с. и успя да измине стандартното драг разстояние от 402 метра за 9.33 секунди, като достигна максимална скорост от 246 км/ч.
За чикагските виртуози на силовия тунинг обаче това явно не се е оказало достатъчно, защото сега те представахи своята нова доработка, наречена AMS Alpha 12 Nissan GT-R. Главната особеност на новия проект се явява радикалната преработка на 3.8-литровия двигател. На практика инженерите от AMS са изработили мотора наново.
Работата започва с монтаж на нов разпределителен вал, бутала и мотовилки, като изцяло са подменени и всмукателна и изпускателни системи. Освен това се налага и пълно препрограмиране на електронния блок, управляващ агрегата. Инженерите монтират и доста по-производителен турбокомпресор.
Резултатът от тези действия е изумителен. Мощността нараства до 1 318 к.с., а максималният въртящ момент - до 1 375 Нм. Както може да се предположи, трансмисията също е подложена на кардинална доработка с цел да може да издържи на огромния въртящ момент, който през нея се предава и на четирите колела.
Окачването също търпи промени. Инженерите от AMS Performance използват скъсени спортни пружини Eibach, заради които клиренсът е намален с 20 мм отпред и с 13 мм отзад. По автомобила са направени още куп по-незначетелни подобрения, съвкупността от които води до уникални динамични показатели.
Новото творение на американците изминава четвърт миля (402 метра) за 9.05 секунди. Скоростта, която развива за това разстояние, пък е 268 км/ч. Най-интересното е цената на този силов тунинг, която според специалистите съвсем не е висока.
Доработката на двигателя излиза $13 999. Комплектът за усилване на скоростната кутия е дело на Dodson Motorsport и струва $9 424. Новата изпускателна система се предлага на цена от $2 648, а самата работа на специалистите от AMS е оценена на $4 000. Така общата сума за цялостен тунинг излиза около $30 000.
Авторите на проекта уверяват, че въпреки впечатляващите характеристики автомобилът може да се използва и за ежедневни нужди и дори да се движи с обикновен бензин с минимум 93 октана.
В последния случай обаче мощността спада до 1 000 к.с. Максималните 1 318 кончета се достигат единствено с помощта на специално състезателно гориво. От туниг компанията не уточняват какъв ресурс ще има агрегатът след тяхната зверска анаболна интервенция.
21 Юли, 2011 10:24 14 153 96
GT-R продължава да чупи рекорди
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Дошо
16:04 08.09.2011
2 xaus
16:04 08.09.2011
3 deso
Коментиран от #4
16:04 08.09.2011
4 десо
До коментар #3 от "deso":
пернишки* :D16:04 08.09.2011
5 GERMAN MACHINES
Коментиран от #9, #93
16:04 08.09.2011
6 THUNDERBID
Коментиран от #14
16:04 08.09.2011
7 az
16:04 08.09.2011
8 mali
16:04 08.09.2011
9 Боби
До коментар #5 от "GERMAN MACHINES":
Нищо не знаеш за японски коли.16:04 08.09.2011
10 user
Коментиран от #23
16:04 08.09.2011
11 az
16:04 08.09.2011
12 az
16:04 08.09.2011
13 Име:
JAPAN POWER
16:04 08.09.2011
14 STFU ;]
До коментар #6 от "THUNDERBID":
напълно те подкрепям колега, няма място при McLaren-a :)Коментиран от #16
16:04 08.09.2011
15 Ra22b
16:04 08.09.2011
16 Име:
До коментар #14 от "STFU ;]":
McLaren-a е колата на 90те въпреки че не е моя фаворит ама изобщо. Сега сме 2011 така че GT-R има място. Хем е бърз хем е по-евтин от конкуренцията. Какво друго му трябва?16:04 08.09.2011
17 mediator37
16:04 08.09.2011
18 maksito
16:04 08.09.2011
19 111
Коментиран от #26
16:04 08.09.2011
20 PlimP
16:04 08.09.2011
21 Фанатик
16:04 08.09.2011
22 wtf?!
Аз лично 100% предпочитам Nissan GT-R.
16:04 08.09.2011
23 sf
До коментар #10 от "user":
"мечтата на жълтите фенове - от 1 000 кубика 1000 к.с."mechtata na nemskite fenove - ot 8 000 kubika - 200 k.s. Strahoten si.
Коментиран от #27
16:04 08.09.2011
24 :))
финишира с 301.5км/ч
.....................................
МЪЛЧИШ
Коментиран от #92
16:04 08.09.2011
25 deutsche autos
Коментиран от #35
16:04 08.09.2011
26 М_SUX
До коментар #19 от "111":
Плащаш си престиж... ще ти дам прост пример .... в момента си купуваме апартамент в София спряхме се на 2 ... един на добро место, но малък и един на лошо место и голям... Ние избрахме малкия... въпреки високата цена.. просто защото никога няма да се чувстваме добре в големия.. келфайда, че е по-голям.Същото е и при колите... просто от Мерцедес, БМВ и Ауди лъха престиж ... говорим за последни модели.... докато при нисан и другите фирми не е така... Нито съм фен на БМВ, а още по-малко на ауди... Винаги ще чувстваш, че ти липсва нещо.Коментиран от #28, #29, #30, #37, #40
16:04 08.09.2011
27 xa
До коментар #23 от "sf":
Това е по-скоро на американците - сетете се за V6 мотора на Мустанг от 2006 - 4 литра и 211 коня :D16:04 08.09.2011
28 Огорого
До коментар #26 от "М_SUX":
Значи сте избрали кибритената кутиика щото е в центъра и това в наше село се счита за престижно, а големия апартамент не го искате, защото е на странично място ...б..и хората.Коментиран от #53
16:04 08.09.2011
29 Митака
До коментар #26 от "М_SUX":
Ми като си олигофрен,така е16:04 08.09.2011
30 111
До коментар #26 от "М_SUX":
Като застанеш с който и да е мерцедес до този нисан, ти ще имаш чувството че ти липсват: скорост, ускорение, и много, много повече пари, дадени за едно име - "Мерцедес".Коментиран от #32
16:04 08.09.2011
31 Ra22b
16:04 08.09.2011
32 Ra22b
До коментар #30 от "111":
По-точно не знам дали може да се каже! (bow)16:04 08.09.2011
33 Дошо
Коментиран от #34, #71
16:04 08.09.2011
34 Ra22b
До коментар #33 от "Дошо":
Ставаш досаден като имитираш Дошо16:04 08.09.2011
35 Дошо
До коментар #25 от "deutsche autos":
Не е вярно, аз по светофарите редовно дигам 0-300 за 7сек и спирам 300-0 за 20метра.Купете си Нисан, да видиче, че е истина16:04 08.09.2011
36 Paradox
16:04 08.09.2011
37 Име:
До коментар #26 от "М_SUX":
Какъв престиж от ауди бе ахахаххахахахаххахахахах леле току що ме уби. Знаеш ли колко е престижно в САЩ да караш лексус? Ауди боже господи ужас.Коментиран от #56
16:04 08.09.2011
38 gazar4e
16:04 08.09.2011
39 Марио
16:04 08.09.2011
40 520 zender
До коментар #26 от "М_SUX":
По принцип имаме разногласия мен обаче стане ли на въпрос за премиум съм съгласен с теб-първо мерцедес,второ бмв, трето ауди-е аз избирам бмв ти мерцедес но това е премиум а не нисан-той е за обикновенните хора на запад които могат да си го позволят новКоментиран от #46, #54
16:04 08.09.2011
41 lubomir
Коментиран от #44
16:04 08.09.2011
42 FFF
16:04 08.09.2011
43 Evolution
16:04 08.09.2011
44 520 zender
До коментар #41 от "lubomir":
е..въпроса е не дали ще откажеш тези коли а дали можеш да си ги позволиш-щото коли за подаръци се правят най-много но жени..16:04 08.09.2011
45 lubomir
16:04 08.09.2011
46 Име:
До коментар #40 от "520 zender":
Къде слагаш ауди на 3то място в Премиум. За тебе няма ли Ролс Ройс - номер 1 премиум, Ягуар, Бентли, Майбах, Мазерати и чак после МБ и БМВ, Лексус, Инфинити и т.н. Дори американските хонди (акура) са по-добри в премиум класа от ауди. Умишлено оставям на страна американските премиум коли, защото тука ги няма (Lincoln, Buick, Cadilac и т.н) Не съм фен на мазда, но предпочитам това пред което и да е ауди.http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11310729983935978&f1=details
Коментиран от #47, #48, #51, #60
16:04 08.09.2011
47 520 zender
До коментар #46 от "Име:":
Говоря за ауди А4-например-не може да се сравнява със каквото и да е бентли16:04 08.09.2011
48 520 zender
До коментар #46 от "Име:":
Абе ти замисляш ли се каква е разликата между бмв и ролс ройс..16:04 08.09.2011
49 .
Качваш семейството и мачкаш всемогъщия GTR.
Коментиран от #52
16:04 08.09.2011
50 Paradox
16:04 08.09.2011
51 М_SUX
До коментар #46 от "Име:":
Ти правиш ли разлика между премиум и супер луксозен клас?.... А до ауди може колите да са им чупливи, но нито са зле като динамика, нито са зле като дизайн, нито са зле като лукс... (друг е въпросът, че са ВАГ)... напомнят ми за италианските коли... хубави, но за кратко.16:04 08.09.2011
52 520 zender
До коментар #49 от ".":
ако имаш семеиство не би ти хрумнало да мачкаш гтр16:04 08.09.2011
53 М_SUX
До коментар #28 от "Огорого":
Грешна ти е логиката... в наше село се гледа размера, не качеството. Предпочитам 70квадрата на централно место отколото 100 в покрайнините.16:04 08.09.2011
54 M_SUx
До коментар #40 от "520 zender":
Прав си колега.... и се пак трябва да е ясно, че уважаваме и японскте коли.16:04 08.09.2011
55 Stoyan
Сигурно диното е било развалено.
Само твоята трябва да се пипне от кого трябва.
16:04 08.09.2011
56 М_СУѝ
До коментар #37 от "Име:":
http://www.automedia.bg/news/article_12666_cp10.html ... Кои са лексус... една доста скучна марка... like toyota ;)16:04 08.09.2011
57 Maurice
Коментиран от #58, #59, #67
16:04 08.09.2011
58 520 zender
До коментар #57 от "Maurice":
прав си пич-еми няма да ги карам....16:04 08.09.2011
59 Име:
До коментар #57 от "Maurice":
Остави ги бе те не познават дори 30% от цялата гама японски коли, които се произвеждат ама тръгнали да плюят. Японските автомобилни производители са много повече от немските , произвеждат много повече модели и съответно продават много повече бройки в много повече държави. Единствено БМВ и Мерцедес все оше се държат на ниво, въпреки че и тяхната конкуренция е много жестока последните години. А за вагени и опели не искам и да чувам.....Коментиран от #69
16:04 08.09.2011
60 dankata
До коментар #46 от "Име:":
Точно тази Мазда,която е на линка един приятел си я взе 2008г. чисто нова към 25 000 евро.Значи 140 кс.,дизел в града му гори 12 на 100!Което е много според мен за кола 140 кс!Сега не може да я продаде повече от 8000 евро!Аз лично се возих един път на магистралата и като вдигна 120 км/ч все едно бях със 300!!Първото,което супер много друса,на 120 супер много ръмжи,за 3 години губи близо 20 000 евро!!!Е извинявай ама аз ако съм ще си взема бмв 530д е60 на 2 години за тия пари!!И в града ще гори около 10.Така,че не ми ги хвалете тия Мазди!!Коментиран от #61, #70, #80
16:04 08.09.2011
61 Име:
До коментар #60 от "dankata":
Не съм фен на мазда, даже днес за първи път виждам такава, но ми хареса визията и и интериора. Направих си сравнение с прехвалените ауди за горе долу същите пари и година и не ми харесва нито интериора нито отвън в сравнени е маздата.16:04 08.09.2011
62 жужи
16:04 08.09.2011
63 фен на Вартбург
16:04 08.09.2011
64 J20A
Относно ГТР.Всеки си има мнение.Лично аз с удоволствие бих карал Нисана,както и Х6 примерно.Всеки модел си има и хубави и лоши страни.Не всичко се върти около една единствена марка.Погледнете малко и на страни.Помага понякога:)
Коментиран от #65
16:04 08.09.2011
65 J20A
До коментар #64 от "J20A":
До коментар 6016:04 08.09.2011
66 Prelude
16:04 08.09.2011
67 Evolution
До коментар #57 от "Maurice":
Нямаше да е лошо да направиш и разликата между това което казваш и това което показваш...16:04 08.09.2011
68 rado
16:04 08.09.2011
69 Stoyan
До коментар #59 от "Име:":
Това не е вярно.Не е лошо да проверяваш нещата преди да ги твърдиш.
Подобни твърдения показват доколко някои нямат представа от реалният пазар.
Тoyota от японските е реално голям производител, даже може да е станал и най-големият, следван от VAG.
GM и Ford загубиха позиции, бяха водещи. GM все още се държи в тройката но основно заради американския пазар.
Що се отнася до BMW и MB, та заедно и с Оpel не могат да достигнат половината от произведените от VAG автомобили.
И сега за коментарите как gt-r мачка, явно не са погледнали филмчето което постнах, с А4-ката с двигател 1.8 която е по-бърза на драг, от точно този gt-r, дело на американските тунери.
И точно такава кола има Дошо.
Коментиран от #76, #82
16:04 08.09.2011
70 sky
До коментар #60 от "dankata":
Сигурен ли си, че имаш в предвид мазда 6? При дизелът 2.0 този разход от 12 литра не ми се вярва, дори градско. Приятелят ти доста трябва да се постарае според мен да го постигне. До колкото знам, този мотор е доста икономичен, но ако все пак някой има такава кола или преки наблюдения, нека да пише.Коментиран от #73
16:04 08.09.2011
71 Дошо
До коментар #33 от "Дошо":
Ти моето момче може да ореш само на нивата.16:04 08.09.2011
72 borikata
ТИЯ ХОРА КАТО ПРААААТ КОЛИ ВЪОБЩЕ НЕ СИ ДАВАТ СМЕТКА КАКВО ПРАВАТ !!!!!
16:04 08.09.2011
73 Дошо
До коментар #70 от "sky":
Колега не обръщай внимание на момчето, то онзи ден ми обясняваше колко надеждни автомобили са Ауди и колко им е здраво окачването.Сега е на вълна БМВ явно.Чуло е и то за германските коли колко са добри.Интересно, че тук повечето дето пишат все са с много пари , с много коли и все скъпи пък и богати приятели имат и те със скъпи нови коли.Чак да не повярва човек :-)Коментиран от #74
16:04 08.09.2011
74 dankata
До коментар #73 от "Дошо":
Пич нещо се бъркаш!!Аз никога не съм харесвал ауди и знам,че те не са здрави автомобили!За бмв мога да кажа,че ако се поддържа както трябва и ако се кара както трябва е здрав автомобил!Е извинявай ама един пич има s420 дизел 2009г и карал със 250 км/ч около 5-10 мин.(според него де,защото е малко невъзможно)и след това загасил веднага двигателя и строшил дясната турбина.Мисълта ми е,че ако се карат като хората и ако се поддържат както трябва бмв-тата са здрави автомобили.Коментиран от #75
16:04 08.09.2011
75 Дошо
До коментар #74 от "dankata":
Колега здравей!Извинявай объркал съм се.Онзи дето си мислех, че си ти се е писал Дидката.Още веднъж извинявам се!Поздрави!
16:04 08.09.2011
76 Име:
До коментар #69 от "Stoyan":
Кое не е вярно бе??Събери всички (като брой) всички модели произведени от Тойота (Scion), Lexus, Нисан, Infinity, Митсубиши, Хонда (Acura), Субару, Мазда, Исузу, Дайхатсу, Suzuki и това са само по-известните извън Япония. И после събери всички модели произвеждани в Г-я. НЕ ТИ ГОВОРЯ за ПРОДАЖБИ, защото там Тойота е номер 1 следвана от VAG или GM. А останалите немски производители са далеч след другите японски по продажби. Така че гамата от модели им е огромна и покрива огромна част от пазара. От немските производители единствено VW имат всякакви модели, Дай пример за ауди pick-up примерно или ауди бус, миниван. Сега ще кажеш да ама ауди е част от VAG, е да ама в Toyoya също влизат 4-5 различни марки, но аз гледам само моделите на Toyota примерно. Така че това, което казах си е абсолютно вярно.
16:04 08.09.2011
77 До 76
Коментиран от #78, #79
16:04 08.09.2011
78 Име:
До коментар #77 от "До 76":
МООООЛЯ кога съм казал че Инфинити и Субару са на Тойота?????16:04 08.09.2011
79 Име:
До коментар #77 от "До 76":
Исках да кажа всички произведени от тойота, всички произведени от нисан, всички произведени от инфинити и така нататък. СЕГА ПО-ЯСНО ЛИ ТИ Е?16:04 08.09.2011
80 Mаздю
До коментар #60 от "dankata":
Стига лъга бе ей.Имам същата кола и това,което казваш е чиста и откровена лъжа. В града гори не 12, а на половина при нормално каране,а при настъпване може и 15 да стане. Тва за друсането,магистралата и другите глупости няма да коментирам, защото са повече от смешни. Лъжи, лъжи и пак лъжи...Другият път лъжи малко по-малко и може някой да ти се върже!
16:04 08.09.2011
81 Годзила
Няма друг такъв, който за такива пари да ти предложи подобно нещо.
Японците много вдигнаха този път летвата и не виждам в близките години някой да се приближи до нея, а камо ли да е прескочи...
16:04 08.09.2011
82 Prelude
До коментар #69 от "Stoyan":
Вообще и не искам да гледам филмчето ти за А4ката :)) Предполагам си постнал някой драгстер с празен ход 4000 оборота, парашут, и без нужда от волан :)). Тука хората са ти казали (а то се и вижда)"Авторите на проекта уверяват, че въпреки впечатляващите характеристики автомобилът може да се използва и за ежедневни нужди ..."
та, сравнението ти е неуместно. ГТ-Ра и в сток изпълнение е уникална кола - който отрича/не разбира очевадното е или слепец или глупак.
16:04 08.09.2011
83 speedart
16:04 08.09.2011
84 A8C
Коментиран от #86
16:04 08.09.2011
85 :)
Коментиран от #87, #88
16:04 08.09.2011
86 Prelude
До коментар #84 от "A8C":
С едно нещо не съм съгласен с Джереми - че това ... е красиво. С всичко друго съм. Малко изненадващо филмче, смятах че Алфа могат повече.16:04 08.09.2011
87 Prelude
До коментар #85 от ":)":
Абе когато става въпрос за тоя Нисан, тези три букви не ги споменавай че е смешно.16:04 08.09.2011
88 Дошо
До коментар #85 от ":)":
Я посочи едно БМВ, което да може да се сравни с този Нисан16:04 08.09.2011
89 БМВ
Коментиран от #90
16:04 08.09.2011
90 Prelude
До коментар #89 от "БМВ":
Когато излезе тоя Mclaren японците съвсем не са се чудели какъв е този автомобил а току що бяха покорили Ф1. Хонда беше вече 6 кратен шампион и като такъв Гордън Мъри многократно ги е молил да разработят двигателя за Макларъна. След като му отказват Мъри се спира на втория вариант - БМВ.Коментиран от #91
16:04 08.09.2011
91 БМВ
До коментар #90 от "Prelude":
А защо след като са толкова добри, Mclaren толкова дълго време беше най-бързата кола, защо ненаправиха нещо по добро. Тогава Скайлайна и супрата нямаха никакъв шанс срещу него.Коментиран от #95
16:04 08.09.2011
92 ddd
До коментар #24 от ":))":
kvi 9 sekundi be boje to golqmo pompane xax smeshkovci taq m3 ot 90-te godini 1/4 milq q vzema za 7.83sec / 289.3km/h boje golqm tuning :D:DКоментиран от #94
16:04 08.09.2011
93 VVV
До коментар #5 от "GERMAN MACHINES":
Това се отнася в по-голяма сила за немските !16:04 08.09.2011
94 gosho
До коментар #92 от "ddd":
http://www.youtube.com/watch?v=EFFp5KCE5UM16:04 08.09.2011
95 Prelude
До коментар #91 от "БМВ":
Защото Макларъна струва МНОГО повече. Освен Скайлайна и Супрата имаше и Хoнда NSX от която Мъри е взел не малко идеи (по негови думи) при проектирането на Ф1.Суперколите се правят от малки компании не защото големите компании не могат да ги правят! Могат и то прекрасно - доказателство е Нисан ГТ-Р. Не ги правят защото пазарът за тях е малък и голяма компания не може да се изхранва от тях.
Втория проблем е у хората - много от тях няма да си купят уникално добра суперкола ако под същото име се продававт коли масово - доказателството е пак Нисан ГТ-Р. И в този форум има много такива за които ГТ-Р не е добър колкото Порше (примерно) защото Нисан правел и евтини коли а Порше, не :))
16:04 08.09.2011
96 Хараламби
http://vbox7.com/play:0ee467ca7c
16:04 08.09.2011