Отидете към основна версия

10 023 21

Тествахме VW Arteon Shooting Brake. Може ли едно комби да е стилно и практично?

  • volkswagen arteon-
  • arteon shooting brake

Volkswagen Arteon е сравнително нов модел на германската марка, който за първи път бе показан през 2017 година, а през изминалите месеци получи фейслифт, който освен външни промени, донесе и изцяло нов Shooting Brake модел.

На практика Volkswagen Arteon е една по-дизайнерска версия на Passat, която жертва част от практичността си за сметка на по-красивите форми. Shooting Brake версията от своя страна има за цел да върне част от тази практичност, но отново запазвайки дизайнерските решения. Крайният резултат както може да видите от снимките е едно стилно комби с практичност която е поставена под въпрос?

Екстериор

Фесйслифтът на Arteon от тази година донесе няколко минимални промени по външността на модела, като най-отличителна е LED лентата между двата фара, подобна на тази при други модели на германската марка. При тестовата версия можем да видим и R-Line оборудване, което се изразява в различни брони, джанти със специфичен дизайн и размер от 19-цола, както и елементи в интериора за които ще стане дума по-късно.

В задницата също можем да открием нови светлини, като при по-високите нива на оборудване, като нашето, можем да намерим и стопове с 3D елементи във вътрешността им, които също така предлагат и интересно светлинно шоу при отключване и заключване. Няма как да не споменем и нещо което ни направи лошо впечатление, а именно имитацията на ауспухни накрайници в задната броня, точно зад които са и истинските тръби на ауспусите.

Поради купеобразната форма на традиционния модел, вратите са без рамки на стъклата, като същото важи и за Shooting Brake, което от своя страна изглежда доста красиво, особено при отваряне на вратите със свалени стъкла. Промените при фейслифтовия модел са допълнени също така и от ново изписване на модела под емблемата, както и новото лого на Volkswagen.

Интериор

В интериора е налична конфигурация, която е идентична с тази при Passat. Дигитален дисплей пред водача пристига базово при всички модели, а в средната част е наличен тъчскрийн дисплей на инфотейнмънт системата, както и тъч контроли на климатичната система, заедно с подгряването на седалките.

Що се отнася до инфотейнмънт системата, тя е типичната за всички нови модели на Volkswagen, като предлага безжичнo функциите Apple Car Play и Android Auto, които работят доста добре. Минус който можем да отбележим е липсата на традиционен USB Type-A порт, като единствено има два USB Type-C в подлакътника.

R-Line oборудването при нашата версия продължава и при седалките в комбинация от кожа и алкантра, както и на волана със специфична форма и R табелка. Шофьорската седалка разполага с функция за масаж, както и с електрическо преместване на облегалката, като останалите функции се контролират механично, подобно на тези при пасажерската седалка,

Позицията на седене е сравнително ниска, като поради спецификата на купето таванът е леко снижен, но въпреки това предлага доста място, дори и за по-високи хора. Същото се отнася и за втория ред седалки, където мястото за главата е повече от това при обикновения Arteon и спокойно могат да седнат трима човека с лек дискомфорт за краката на средния, поради повдигната част на пода.

Може би най-важното при Shooting Brake версията е багажника. Поглеждайки характеристиките на модела откриваме, че той предлага обем от 565 литра, което на хартия е с 3 литра повече от обикновения модел и с 85 литра по-малко от това на класическия Passat.

Все пак трябва да отбележим, че багажника предлага доста обем, имайки предвид специфичната форма, като при сгънати седалки той нараства до 2 092 литра. Автоматичното отваряне и затваряне на петата врата е серийно, заедно с функцията за отварянето ѝ, чрез „размахване“ на крак под задната броня. Функция, която е доста удобна и изненадващо работи много добре.

Двигател и ходови характеристики

Под капака на тестовата версия работи 2.0-литров дизелов двигател с мощност от 200 конски сили и максимален въртящ момент от 400 нютон метра, които достигат до четирите колела, благодарение на 4motion системата на марката. Трансмисията е автоматична с двоен съединител и 7 предавки.

Що се отнася до поведението на пътя, то в голяма степен зависи от режима на шофиране, като конкретния екземпляр разполага и с регулируеми по твърдост амортисьори с три режима на работа. В комфортен режим на шофиране, колата предлага доста меко окачване, въпреки сравнително ниските гуми, а поведението на кутията и двигателя са идеални за пътуване от точка A до точка Б, без да се притеснявате за нищо. В комбинация с адаптивния круиз контрол и системата за следене на лентите, дори можем да кажем, че шофирането все повече се превръща в комфортно возене.

Все пак ако отидем в другата крайност и включим на режим Sport, като същото се отнася за кутията и окачването, то колата става доста по-„нервна“ и държи двигателя в обороти. Воланът се втвърдява и отчита всяко едно движение, а окачването е способно да отрази повечето неравности по нашите пътища. Въпреки това, ускорението и шофирането с по-висока скорост не са толкова забележими в купето, което отчасти се дължи на добра шумоизолация и многопластовите стъкла. Въпреки всички тези акустични подобрения, липсата на рамки на вратите все пак се отразява и при по-високи скорости може да се долови лек аеродинамичен шум, който е типичен за този тип купеобразни автомобили.

Няма как да не отразим и разхода, който честно да си признаем доста ни изненада. По време на теста шофирахме по различни пътища, включително магистрала, градско, извънградско и дори попаднахме в задръстване. Средния разход за целия тест варираше около 6 литра на 100км, като най-ниските стойности които видяхме при извънградско шофиране в нормален режим и спокойно шофиране достигаха до 4.7 литра на 100 километра. Все пак в контрастния стил на шофиране и постоянното спиране и тръгване разхода надминаваше 7 литра на 100 километра.

От Volkswagen предлагат още няколко опции на 2.0-литровия дизелов мотор, включително варианти с предно задвижване и 150 конски сили, като той може да се комбинира и с механична трансмисия.

Бензиновите варианти започват от 1.5-литров мотор с механична трансмисия и 150 конски сили и завършват с най-мощната R версия с 2.0-литров двигател и 320 конски сили.При хибридния тракт задвижването се осигурява от електромотор в комбинация с 1.4-литров бензинов двигател, чиято системна мощност достига 218 конски сили.

Цените започват от 57 хиляди лева за 1.5-литровия бензин и 61 хиляди за дизеловия вариант със 150 конски сили. Разбира се с добавянето на екстри и покачването на конските сили се покачва и цената, която лесно може да надмине 100 хиляди лева.

Поставете оценка:
Оценка 4.4 от 13 гласа.

Свързани новини