Водородната Toyota Crown вече се използва като патрулка и такси

4 Декември, 2025 19:16 3 487 11

  • toyota-
  • водород-
  • crown-
  • mirai

Моделът се предлага

Водородната Toyota Crown вече се използва като патрулка и такси - 1

Toyota ускорява внедряването на водородната мобилност в реалния свят, като пуска в експлоатация своя Crown Sedan FCEV 2023 – вторият автомобил на марката с горивни клетки след Mirai – в условия на висока натовареност като такси и полицейска кола в Япония. Това внедряване се разглежда като решаващ експеримент за определяне на ефективността на водорода в мащабния ежедневен транспорт извън потребителското използване.

Основата на системата е горивната клетка от Mirai, която захранва заден електромотор с мощност 180 к.с. (134 кВт) и въртящ момент 300 Нм. От решаващо значение за търговските автопаркове е, че водородът, съхраняван в три резервоара под високо налягане, осигурява изключителен максимален пробег до 820 км с едно зареждане.

Пилотният проект „Tokyo Taxi Pilot“: Флот от тези таксита Crown FCEV вече се движи в гъсто населената градска среда на Токио, като се очаква броят им да достигне около 200 автомобила до края на март 2026 година. С отличителна черна окраска със сини графики и стикери Tokyo H2, автомобилите предлагат първокласно преживяване за пътниците, с просторно пространство за краката на задните седалки, екрани в стил таблет на облегалките, индивидуален климатик, интегриран в подлакътника, и дори вградени масажни функции за задните седалки. Въпреки значителната дължина на автомобила от 5030 мм, шофьорите хвалят плавното, тихо и изтънчено шофиране. Таксиметровите тарифи се запазват на стандартната цена от 500 йени (3 долара), което прави водородната опция напълно достъпна. Изпълнителният директор на Toyota Коджи Сато подчерта, че програмата е „огромна първа стъпка“ към проучването на оптималния баланс между предлагането и търсенето на водород.

Водородната Toyota Crown вече се използва като патрулка и такси

Разширявайки пилотния проект, Toyota достави и полицейска кола Crown Sedan FCEV в префектура Фукушима през декември 2024 година. Тази патрулна версия заменя дискретния вид на таксито с традиционната черно-бяла полицейска схема, допълнена с монтирани на покрива светлинни сигнали, ярки надписи и уникални графики, вдъхновени от планината Фуджи, на капака, като стандартният знак е заменен със златен емблема.

За клиентите, които се колебаят относно водородната инфраструктура, Toyota предлага и стандартния Crown Sedan с традиционна 2,5-литрова самозареждаща се хибридна система, заедно с FCEV версията.


Поставете оценка:
Оценка 4.4 от 9 гласа.


Подобни новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 водородът

    21 1 Отговор
    по-екологичната алтернатива гориво за ДВГ.

    Коментиран от #3, #9

  • 2 Пич

    3 21 Отговор
    Що толкова гризно бе ?! Китайците ли започнаха да диктуват модата в дизайна ?! Вече не може да ги познаеш новите коли !

    Коментиран от #6

  • 3 Водороден цикъл

    3 14 Отговор

    До коментар #1 от "водородът":

    Да, но водородните са на ниво ДВГ от преди сто години. Все още е нова и неразработена технология.
  • 4 авто фен

    17 1 Отговор
    Една от малкото красиви нови Тойоти. Браво на Toyota Crown sedan.
  • 5 Варна 3

    9 0 Отговор
    Страхотна кола. Харесвам я. Също и Краун Викторията на Форд е страхотна
  • 6 Ако това е грозна

    9 0 Отговор

    До коментар #2 от "Пич":

    кола, даже не искам да чета какво китайско ще посочиш за красиво. Тойота не залагат особено много на ефектен външен вид, но тук определено ми допада. Водородът е твърде нова технология за момента, години ще минат преди да стане масова и да има инфраструктура за нея, ако въобще това е бъдещето или една от технологиите на бъдещето.
  • 7 Тесльо=идиот

    2 5 Отговор
    Водорода е пълна глупост.Статистически е доказано.
  • 8 дизелодрогиран

    3 4 Отговор
    Само да не попадне в престрелка.
  • 9 биолог

    2 4 Отговор

    До коментар #1 от "водородът":

    знаеш ли колко енергия ти трябва за пиролиза на водата за да получиш този водород? Ша бъхтиш централите на въглища и газ, за кола бомба на улицата?

    Коментиран от #10

  • 10 Това за електролизата е така

    1 2 Отговор

    До коментар #9 от "биолог":

    Чрез нея се получава "зелен" водород. Но този процес е много скъп. Затова се използва т.н. "сив водород". Той се получава чрез парно конвертиране (SMR) на приподен газ - Метан и се отделя СО2. Така се получава 90% от промишления водород.
    Във водородната горивна клетка се получава електричество и се отделят водни пари, но замърсяване няма.
    С горивната клетка на Мирай се осигуряват около 150 000 мили преди да се наложи рециклиране.
    Целият процес от производството, транспорта, съхранението, получаването на електроенергия е около 45% по скъп при използването на водород в сравнение с директно зареждане на батерията за електромобила.

    Коментиран от #11

  • 11 Съвсем точно

    1 1 Отговор

    До коментар #10 от "Това за електролизата е така":

    Го написа. Когато цената на водорода стане колкото на газта и се продава навсякъде, EV ще останат в историята. Дали ще се стигне до този момент може само да гадаем.