Статистиката за януари 2013-а сочи, че в т.нар. премиум сегмент има нов лидер по продажби. Със 107 276 реализирани автомобила (12% повече в сравнение с миналата година) BMW е отстъпила първото място на Audi, която е продала 111 750 коли (ръст от 16%). Баварците окупираха върха през 2005-а и от тогава досега бяха несменяем шампион сред луксозните производители.
Първото място на Audi се дължи най-вече на огромния скок на продажбите в Китай. Ръстът от 39% е рекорден за компанията, чиято популярност в Поднебесната нарасна неимоверно след представянето на удължената версия на A4. Положителните резултати на BMW също са резултат от увеличените продажби в Китай, който се превърна в най-големия им пазар.
Третият немски състезател в престижната гонка Mercedes-Benz е реализирал 94 895 коли през януари, с което също отчита ръст от 9%. Заслуга за резултатите имат най-вече A- и B-Klasse, както и всъдеходите на марката.
През тази година Audi, BMW и Mercedes-Benz се надяват да компенсират негативните тенденции на европейския пазар, наваксвайки на други пазари. Голямата немска тройка планира инвазия в Индия с по-евтини модели. В средата на годината Mercedes-Benz ще представи на индийците A-Klasse. Малко по-късно в страната ще се появи BMW 1er, а през 2014 г. стартират продажбите на Audi A3.