Отидете към основна версия

7 514 7

Тествахме новата моделна гама на Mini

  • mini-
  • mini countryman-
  • mini cooper-
  • mini john cooper works

През изминалата година събитията на живо бяха ограничени до минимум, но пък за сметка на това видяхме много премиери на нови модели, до повечето от които успяхме да се докоснем само онлайн. Подобен е и случаят с Mini, при които видяхме обновените Cooper и Countryman за 2021 година. По-голямата част от ограниченията вече паднаха, а от Mini България решиха да ни зарадват с тест на цялата си обновена гама от различни модели. Успяхме да се докоснем до Mini Cooper, Mini John Cooper Works във вариант на кабриолет и двуврато купе, както и до Mini Countryman John Cooper Works за който ви разказахме по-рано тази година.

Започвайки с най-обикновеното Mini от всички представени на теста, а именно класически Cooper с 5 врати в ярко червен цвят, можем да отбележим и промените, които са настъпили по външния вид при повечето модели. Главният акцент на обновените коли за 2021 година са предните светлини, които разполагат с доста красиви кръгли LED светлини по вътрешността на фара, както и стоповете с така наречения Union Jack дизайн, които вече пристигат стандартно при всички модели. В зависимост от това коя модификация сте избрали, то промените варират, но при всяка една от тях можем да отбележим различните брони, добавянето на нови отвори за въздух, макар и някои от тях фалшиви.

В интериора също се откриват няколко новости, като те започват още от средната част на таблото, където дисплеят на инфотеймънт системата заема централна част. Екранът, макар и с правоъгълни форми се вписва много добре в кръглото оформление, благодарение на нови панели в черен пиано лак около него, които създават илюзия за кръглата му форма.

Пред водача е монтиран нов километраж с овална форма, който както ви споменахме и при теста на Countryman, предлага дисплей само в средната част, а от двете му страни има аналогови прибори с подсветка и светлинна индикация за горивото, които се вписват идеално, въпреки разликите в технологията.

Връщайки се на червения Cooper, той разполага с 1.5-литров двигател със 136 конски сили и 220 нютон метра, който можем да намерим и при някои от моделите с предно предаване на BMW. В комбинация с автоматичната трансмисия с двоен съединител, можем да кажем, че колата се усеща доста пъргава и перфектна за градски условия.

Всъщност освен добро поведение в града, колата може да се похвали и с добро поведение извън него. Двигателят е напълно достатъчен за спокойни извънградски разходки, като дори и при по-високи скорости няма да усетите съществена липса на мощност.

Един от красивите бутони под дисплея отговаря за смяната на режими на работа, като може да избирате между Green, Mid и Sport, които в конкретния случай не променят чак толкова поведението на колата, а по-скоро променят работата на кутията и двигателя. Все пак съществена разлика не се усеща, което пък не е така при следващите два модела, които тествахме.

Може би не обърнахме толкова голямо внимание на стандартния Mini Cooper, защото на наше разположение бяха обновените Мini Cooper John Cooper Works във вариантите на двуврато купе и кабриолет. Колите, оборудвани с 2.0-литров бензинов мотор с 231 конски сили и 320 нютон метра, впечатляват с динамика, а два от автомобилите дори бяха оборудвани и с механична трансмисия, което да си признаем е все по-голяма рядкост в наши дни.

John Cooper Works моделите се отличават с по-агресивен дизайн на броните, а два отвора за въздух в централната решетка загатват за нещо наистина интересно. Мнението се потвърждава и когато погледнете задната част, където могат да се открият и централно разположените накрайници на ауспусите, които също противно на новите тенденции са истински и са свързани към изпускателната система. Външната визия се допълва и от джанти с размер от 18 цола, както и от малък спойлер над багажната врата. Опциите за конфигурация на цветове са безкрайни, което се доказва и от разноцветните екземпляри, които ние тествахме.

Същата тенденция за различни конфигурации се запазва и в интериора, където клиентите могат да избират между класически седалки и разнообразни десени или пък да продължат със спортното усещане и да се доверят на спортните кресла в комбинация от кожа и алкантара. Те се предлагат с изцяло механична или електрическа настройка, отново според предпочитанията на клиента. Карбонови акценти, алакантара по корите на вратите и контрастни шефове допълват спортното усещане в интериора, което продължава и в задната част. При хечбек версията задните седалки може би са използваеми за кратки преходи или возене на малки деца, но при кабирото това по-скоро е невъзможно. В комбинация с дефлектора, който се монтира именно над задните седалки, можем да кажем, че кабриолетът е по-скоро двуместен, а задните седалки чудесно допълват мястото за багаж.

Допълнението пък идва точно на място, тъй като багажникът с обем от 215 литра не е от най-практичните, а при свален таван и обем от 150 литра, в него може да съберете един голям или два по-малки куфара. Ако си мислите, че при хечбека нещата са по-добре, то отново не разчитайте на огромен багажник, въпреки че обемът от 211 литра може да се увеличи при сгъване на седалките. И все пак купувайки си Mini едва ли го вземете заради практичността му, а още повече в John Cooper Works изпълнение.


Така стигаме и до най-интересното и най-отличително за тези коли - пътното поведение. Колата стои като залепена за пътя, като това най-отчетливо се усеща при спортен режим, където окачването се втърдява значително, а в комбинация със спортния режим на кутията, обортомерът се изпълва до краен предел.

За феновете на механичната трансмисия се предлага и такава с 6 предавки, като тук по-скоро се залага на усещането, отколкото на ускорението, което е с 0.2 секунди по-бавно от това на “автомата”. При кабриолета има леко завишение в теглото, което пък се компенсира от усещането без таван и звука на четирицилиндровия двигател, който изненадва приятно особено във високите обороти.

Цените
Тук може би е мястото където Mini отстъпва най-много срещу конкурентите си. Базовият Cooper започва от 43 950лв, докато за по-мощните John Cooper Works ще трябва да се разделите с поне 63 650 лв, които обаче определено си заслужават ако търсите забавна кола за различни преходи, но пък и едва ли е най-доброто решение за единствена кола в семейството.

Поставете оценка:
Оценка 5 от 8 гласа.

Свързани новини