През това лято германците от KBA започнаха разследване на някои родни автомобилни компании, подозирайки неправилни данни за разхода на гориво за превозни средства с бензинов двигател. По данни на Business Insider броят на засегнатите превозни средства е "не е много по-малък". По-интересното обаче е колко харчат най-"лакомите" германски автомобили.
Въпросът с разхода на гориво днес е по-актуален от всякога. Тази тема тревожи не само пестеливите собственици на автомобили, и производителите, които се стремят да надминат конкурентите по ефективност на двигателя, но също така и данъчни служители в областта на транспорта, икономисти, еколози, метеоролози, океанографи и други хора, загрижени за въздействието на петролните продукти върху затворената система, наречена Земя.
Светът уверено се движи към чиста енергия - целта е да се спре изгарянето на гориво с помощта на двигатели с вътрешно горене и да се спрат емисиите на вредни вещества в околната среда. Но докато бензиновите и дизеловите автомобили не са се превърнали в история, разходът на гориво остава един от основните критерии за купувачите при избора на модел. Независимо дали те са водени от екологичното самосъзнание или спестяват пари.
Оказва се, че реалният разход на гориво е средно с 30% повече, отколкото е посочено в документите. Разбира се, най-икономични са хибридите, както и двугоривните автомобили, работещи с биогорива и природен газ. Чистите бензинови двигатели показват най -висок разход на гориво, въпреки че са приети всички методи за неговото намаляване.
Разходът на гориво естествено зависи много и от мощността на двигателите. Диаграмата по-долу показва именно това (отгоре - среден разход л / 100 км, отдолу - мощност на двигателя в kW). Първата таблица показва разход на дизелови автомобили, а втората - разход на бензинови.
А ето и германските автомобили, характеризиращи се с най-висок разход на гориво. Имайте предвид, че тези данни са измерени при оптимални условия, като в зависимост от ситуацията те могат да се покачат още.