Глобалният недостиг на микросхеми продължава да оказва негативно влияние върху производствените графици на автомобилната индустрия. През първите няколко месеца на 2021 г. автомобилните производители по света започнаха да изпитват остър недостиг на чипове и фабриките една след друга спряха производството за различни периоди. Сега, Daimler стана поредната жертва на кризата. Шефът на концерна обяви, че Mercedes-Benz е принуден да кара купувачите да чакат колите си повече от година.
Ръководителят на Mercedes-Benz Ола Калениус заяви пред Ройтерс, че поради глобалния недостиг на микроелектроника, марката е принудена сериозно да увеличи времето за изчакване за автомобили, поръчани от клиентите. „Търсенето на Mercedes-Benz е огромно и в същото време, за съжаление, има сериозни ограничения. За някои модели времето за изчакване е по-дълго, отколкото бихме искали - в някои случаи повече от година “, каза Калениус.
Според него, кризата с недостиг на чипове е малко вероятно да приключи до 2023 г. Според анализаторите на индустрията ще са необходими поне още 15-20 месеца, за да преодолее недостига на полупроводници, въпреки че следващата година въздействието ѝ върху производството трябва да бъде по-малко сериозно. „Доставчиците на микроелектроника посочват структурни проблеми с търсенето“, каза ръководителят на Mercedes-Benz на автомобилното изложение в Мюнхен.
Ситуацията ще продължи през 2022 г., но може да стане по-малко напрегната през 2023 г., отбеляза топ мениджърът. Ръководителят на концерна Volkswagen Хърбърт Диес също е съгласен с него и заяви, че през следващите месеци и дори години ситуацията с недостига на микроелектроника няма да се нормализира, тъй като полупроводниците все още са много търсени, а тази тенденция ще се разраства.