За да намали тежестта на последствията от високоскоростни катастрофи, които често водят до смъртни случаи, Американският застрахователен институт за пътна безопасност (IIHS) въведе нови, по-строги правила за страничните тестове за удар.
Оказа се, че от 20 популярни, включително и у нас, кросоувъра, само един модел е успял да получи оценка "добър". Тази безопасна кола се оказа Mazda CX-5. Седем от останалите кросоувъри бяха оценени като задоволителни. Това са: Audi Q3, Opel Mokka, Honda CR-V, Nissan X-Trail, Subaru Forester, Toyota RAV4 и Volvo XC40.
Останалите модели бяха оценени като „незадоволителни“, като най-зле представилите се са Hyundai Tucson, Kia Sportage, Jeep Compass и Renegade, Chevrolet Equinox, Ford Escape, GMC Terrain и Lincoln Corsair.
Новите правила за странични краш тестове предвиждат по-тежка и по-инертна бариера, която се движи с по-висока скорост. Теглото ѝ вече е сравнимо с масата на среден кросоувър - 1 896 кг, а скоростта е 60 км/ч. Преди това бариерата тежеше 1 497 кг и се движеше със скорост 50 км/ч.