Отидете към основна версия

12 227 26

Тествахме Honda-та с аквариум в интериора

  • honda-
  • honda e-
  • e-
  • renault zoe

Honda e един от най-големите автомобилни производители в света, но противно на някои основни конкуренти, „яхна“ вълната на електромобилите едва през лятото на миналата година, когато доставките на електрическата Honda E започнаха в някои по-големи европейски държави. Същата тази кола пристигна в България съвсем скоро, а ние имахме възможността да я тестваме за няколко дни и да проверим как японците са се справили с технологиите в един от най-технологичните сегменти на пазара в момента.

Серийната версия на Honda E бе представена на изложението във Франкфурт през 2019 година, а визията на модела е базирана на концепта Honda Urban EV от 2017 година, който от своя страна отдава почит на първата генерация Honda Civic от 1973 година. Това изцяло обяснява интересната външност на Honda E. Именно екстериорът разделя хората на двата полюса и оставя някои влюбени в нея, докато пък други твърдо опонират на решенията на японските дизайнери. Тестовият ни екземпляр бе в по-сдържания черен цвят и въпреки това обръщаше главите на хората след нас.

Екстериор

Липсата на решетка в предната част е логична и там можем да намерим панел в който се съдържат кръглите фарове с интересни дневни светлини и LED технология, между които е разположен и голям сензор за различните функции на колата. Върху предния капак е и портът за зареждане, който е скрит под малък прозрачен отвор, отделен от основния капак на колата.

Страничната част е максимално изчистена с прибиращи се във вратите дръжки в предната част в стил Nissan GT-R, както и рационално интегрирани дръжки на задните врати в колонката зад задните прозорци. Впечатление прави и липсата на огледала, които са заместени от компактни камери, серийни за модела.

Задницата на практика копира предната част с идентични "стоп" светлини и черен панел в който са разположени.

Интериор

Както споменахме още в началото, Honda E е един от най-технологичните автомобили на пазара и основна заслуга за това имат шестте екрана в интериора. Пет от тях са разположени по продължението на таблото и на практика заемат по-голямата част от него, докато шестия е разположен в централното огледало и иззема неговата функция, разчитайки на камера в задната част.

Връщайки се на петте екрана на таблото, два от тях, в двата му края, са запазени за камерите, които заемат страничните огледала. Дисплеят пред водача играе ролята на километраж и показва всичката нужна информация на шофьора и все пак остават два екрана, които заемат централната част и тази пред пасажера.

Те могат да бъдат използвани и комбинирани за показване на различна информация относно пътуването, използването на енергия, навигация и други „класически“ инфотеймънт неща, включително Apple CarPlay и Android Auto свързаност.

Освен това, двата екрана предлагат и някои по-интересни функции, като например отглеждането на рибки във виртуален аквариум. Можете да избирате вида аквариум и броя рибки, които да отглеждате и храните. Разбира се, тази функция е достъпна единствено когато колата е спряла и е по-скоро, за да се изфукате пред приятели или да съберете децата на всички комшии и да ги забавлявате.

Друга интересна функция на многото екрани е възможността за свързване на игрова конзола, компютър, фотоапарат или всякакво устройство с вградения HDMI порт. В комбинация с пълноразмерния 220V контакт и допълнителните USB портове, спокойно може да включите PlayStation и да „разцъкате“ FIFA с приятели, докато чакате на зарядната станция.

Въпреки наличието на толкова много дисплеи, от Honda все пак са оставили контролите на климатичната система на отделен панел с класически врътки и бутони, което много ни допадна като решение. Пред дисплеите са поставени и няколко бързи бутона с кръгъл контролер.

Седалките са големи и удобни, воланът е двуспицов и с доста големи размери за модерна кола, а върху него могат да бъдат намерени контроли за автопилота, както и за музиката. Двете седалки са с механично регулиране, а шофьорската предлага и контрол на височината.

Поради дизайна на таблото и плаващата централна конзола, мястото в предната част е изключително просторно, дори и за хора с ръст от 1.90 метра като нас.

В задната част мястото за краката е нормално за този клас автомобили, а като минус бихме отбелязали ъгъла на облегалката, който не е от най-удобните за седене. Багажникът е с компактни размери и обем от 171 литра при нормална конфигурация и 571 литра при сгънати седалки.

Двигател и ходови характеристики

Honda E се задвижва от електромотор с мощност от 136 конски сили или 154 конски сили и максимален въртящ момент от 315 нютон метра. Моторът е разположен върху задната ос и задвижва задните гуми.

Батерията е с капацитет от сравнително малките 35кВч, които според спецификациите на Honda са достатъчни за изминаването на около 222 километра с едно зареждане. Благодарение на малката батерия, Honda E запазва сравнително ниско тегло за електромобил от около 1.5 тона. Това допринася и за ускорение от 0 до 100км/ч в рамките на 8.3 секунди за по-мощната версия, както и максимална скорост ограничена на 145км/ч.

Ниското разположение на батериите в комбинацията със задното предаване правят колата изключително пъргава и приятна за шофиране, а в комбинация със спортния режим на работа и наличието на всичкия въртящ момент още от нулата, задницата почти винаги иска да „избяга“.

И все пак този тип шофиране не е това за което тази Honda е направена. Нейното върхово представяне е в града, където може да се похвали с най-малкия радиус на завиване в класа си, който наистина е впечатляващ, не само на хартия.

В комбинация с регенеративното спиране, можем да кажем, че Honda E измина около 190 километра пробег при нашия тест, но с уговорката, че това се случва при внимателно шофиране и без резки ускорения.

Няма как да не се похвалим, че изминахме и разстоянието от София до Плевен, през Ловеч с 91% от капацитета на батерията, разбирайте около 170 километра, голяма част от които по магистрала. Макар това да не е най-подходящата кола за тази цел и пътуването ни да беше с максималната скорост на камионите, то все пак сме длъжни да отбележим, че го направихме.

Тук можем да отбележим и един от минусите, а именно, че при по-висока скорост, разбирайте при скорости над 120км/ч, колата се усеща доста нестабилна и лека, но така или иначе тези скорости не са предвидени точно за нея.

Връщайки се отново на шофирането в града, бихме похвалили Honda за асистента за паркиране, който работи адекватно, както за паркиране, така и за излизане от паркоместа. Заедно с него разполагате и с 360-градусови камери, които да помогнат с цялата ситуация и липсата на традиционни огледала.

Тяхната липса е по-скоро въпрос на навик и със сигурност първите часове без тях си бяха малко по-особени, но бързо се свиква с екраните в двата края на таблото. Минуси, които бихме отбелязали са трудното преценяване на дистанция при паркиране, както и качеството при дъжд през нощта в комбинация с „прекрасните“ фарове на голяма част от шофьорите по пътя.

Макар малката батерия да има своите минуси по отношение на максималния пробег, то пък има и своите плюсове по отношение на зареждането си. При зареждане от бърза станция с мощност от 50кВч, това отнема около час за зареждане от 5% до 97%.

Цена

Цената на Honda E започва от 66 990 лева с ДДС за по-слабата версия и 74 990 лева за версията със 154 конски сили, а с доплащането на единствената „екстра“ – цвят, цената може да достигне близо 78 хиляди лева.

Заключение

Honda E е един от най-технологичните автомобили на пазара към момента, който предлага изключителни качества в града и може да се използва за извънредни ситуации извън него.

Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 33 гласа.

Свързани новини