Ръководството на руската компания КамАЗ реши да премине изключително към вътрешни компоненти и възли в производството на класически камиони. По този начин компанията планира да избегне недостига на вносни компоненти, с който вече се сблъска заради санкциите на ЕС. От този месец цялата гама K3 ще премине към руски аналози - по-специално говорим за скоростната кутия, двигателите и горивната система.
Това изявление направи Дмитрий Леонов, генерален директор на търговско-финансовата компания КамАЗ, и всички ръководители на представителствата на концерна получиха официално писмо от него. Леонов отбеляза, че ако заводът няма модификации с руски компоненти, ще трябва да затвори.
Засега говорим за класическата линия K3, която се произвежда със кабина на модела от 70-те години. Линиите K4 и K5 използват лицензионни кабини на Mercedes-Benz и на фона на санкциите възникнаха проблеми с тяхното производство, така че производителят ще се съсредоточи върху моделната гама с индекс K3.
По-специално, временно няма да се произвеждат нови камиони КамАЗ с шасита и двигатели на Cummins, които се правят в САЩ, германски ZF скоростни кутии и горивни системи Bosch, които също се произвеждат в Германия. Поради проблеми с доставката на чужди компоненти експертите очакват спад на производството с 10-15 процента през 2022 г.
КамАЗ беше първият сред местните автомобилни производители, изправен пред сериозни санкции от Европейския съюз. По-специално концернът Daimler преустанови сътрудничеството си с компанията, а руският производител не може да продава своите камиони в ЕС.