Отидете към основна версия

21 547 29

Първи тестове на обновената Skoda Superb

  • skoda-
  • superb-
  • тест
Едва ли на някого преди двайсетина години му е минавало през ума, че чешката марка Skoda ще се превърне в синоним на качество и продукцията й няма да отстъпва на останалите именити западноевропейски и японски автомобили. Това обаче отдавна е факт, като чехите - не без помощтта и покровителството на немския концерн VAG - вече могат спокойно да заявят, че произвеждат наистина конкурентноспособни автомобили. Що се отнася до по-горните класове, и там нещата изглеждат много добре. Именно за един такъв модел, явяващ се флагман на чешката компания, ще си говорим сега. Става дума за най-голямата Skoda, носеща моделното име Superb, и по-конкретно за нейният обновен вариант. Първите тестове на Skoda Superb 2013 се проведоха във Виена и наш екип беше на мястото на събитието. Автомобилите, които изпробвахме, бяха два - най-наточеното, мощно и скъпо изплълнение Superb V6 3.6 FSI DSG 4х4 Laurin&Klement и по-стандартната Skoda Superb 2.0 TDI. Ето и първоначалните ни впечатления.
 
Екстериор

На пръв поглед може да се каже, че фейслифтът не е преобразил много Superb. Това обаче е до голяма степен подвеждащо впечатление, защото стилът наистина е останал предишният, но измененията в детайлите не са никак малко. Основните промени са засегнали предницата и сега обновеният Superb е придобил същия корпоративен вид като този на новите Octavia и Rapid. Следвайки вълните на модата Superb се е обзавел с нови, вградени във фаровете диодни дневни светлини. Те са три на брой и са С-образни. Като цяло предните светлини и радиаторната решетка са различни, а новото лице се допълва от видоизменената броня. Отзад различия се откриват в мястото за регистрационния номер, което е преместено от бронята на т.нар. пета врата. Тя пък се характеризира с усъвършенствана Twindoor система, която отваря петата врата на лифтбека на две части - със и без стъклото. За обновената флагманска Skoda са достъпни и два нови цвята - сив и бял металик. Изменено е и фирменото лого, а екстериорна картина се завършва от три нови вида лети джанти. 
 
Интериор

Интериорното пространство също не е претърпяло революционни изменения. Мястото за водача е организирано типично по немски - ергономично и функционално. Измененията засягат волана. В интериора на лифтирана версия се открояват новите четириспицови волани и значително по-качествените материали (особено в луксозното изпълнение Laurin&Klement). Впечатление правят и изменени малки детайли като дублирането на бутона за централно заключване. Той е разположен на шофьорската врата , но го има и на вратата на предния пасажер. Това е направено в случай, че водача го няма, за да не се налага на пътника отпред да се пресяга през и без това доста широкия салон. Екстри като чадър в задната врата, степенки, повдигащи стъпалата на пасажерите отзад и още куп други глезотии допълват комфорта в огромния салон. В своя клас Superb  е лидер по пространство в задната част на купето. Освен това седалките са големи и удобни, а грамадния панорамен таван при версията комби още повече увеличава усещането за простор. За багажното пространство и при двете версии няма какво да се говори - гигантско е.
 
Двигател и ходови характеристики

В гамата от мотори и скоростни кутии, налични за обновения Superb, може да се намери подходящ вариант за всеки. Така например 1.6-литровият Green Line дизел харчи 4.2 литра на 100 километра, а най-мощният 3.6 FSI (260 к.с.) предлага завидна динамика. Последният, заедно с автоматичната скоростна кутия и предаването на въртящия момент на четирите колела, е истинско удоволствие за по-агресивните водачи. Ускорението е отлично за подобен род возила, а звукът от шестака допълва впечатляващата картина. Въпреки определено меката возия ниският център на тежестта има основна заслуга за намаляване на крена в завои. Като цяло обаче Superb е автомобил, предназначен за по-спокойно каране. Приоритет при него са комфортът и функционалността. Затова и настройките на останалите възли и агрегати като скоростни кутии, окачване и т.н. са регулирани в тази насока. Като цяло обновеният Superb предлага отлично качество на материалите, прецизна сглобка и най-вече комфорт, при това на атрактивни цени. Ценова листа за обновения модел все още не е налична за България, но парите едва ли ще са повече от тези, необходими за сегашния Superb.

Цените на предходните поколения на Superb можете да видите ТУК.

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини

  • Skoda представи всъдеходен Superb

    Чешката компания Skoda представи всъдеходен вариант на обновената версия на флагмана си Superb. Новата модификация се нарича Outdoor и се отличава ...
    22.01.2014
    7 563
    5