Last news in Fakti

30 Май, 2013 10:43 21 534 29

Първи тестове на обновената Skoda Superb

  • skoda-
  • superb-
  • тест
Едва ли на някого преди двайсетина години му е минавало през ума, че чешката марка Skoda ще се превърне в синоним на качество и продукцията й няма да отстъпва на останалите именити западноевропейски и японски автомобили. Това обаче отдавна е факт, като чехите - не без помощтта и покровителството на немския концерн VAG - вече могат спокойно да заявят, че произвеждат наистина конкурентноспособни автомобили. Що се отнася до по-горните класове, и там нещата изглеждат много добре. Именно за един такъв модел, явяващ се флагман на чешката компания, ще си говорим сега. Става дума за най-голямата Skoda, носеща моделното име Superb, и по-конкретно за нейният обновен вариант. Първите тестове на Skoda Superb 2013 се проведоха във Виена и наш екип беше на мястото на събитието. Автомобилите, които изпробвахме, бяха два - най-наточеното, мощно и скъпо изплълнение Superb V6 3.6 FSI DSG 4х4 Laurin&Klement и по-стандартната Skoda Superb 2.0 TDI. Ето и първоначалните ни впечатления.
 
Екстериор

На пръв поглед може да се каже, че фейслифтът не е преобразил много Superb. Това обаче е до голяма степен подвеждащо впечатление, защото стилът наистина е останал предишният, но измененията в детайлите не са никак малко. Основните промени са засегнали предницата и сега обновеният Superb е придобил същия корпоративен вид като този на новите Octavia и Rapid. Следвайки вълните на модата Superb се е обзавел с нови, вградени във фаровете диодни дневни светлини. Те са три на брой и са С-образни. Като цяло предните светлини и радиаторната решетка са различни, а новото лице се допълва от видоизменената броня. Отзад различия се откриват в мястото за регистрационния номер, което е преместено от бронята на т.нар. пета врата. Тя пък се характеризира с усъвършенствана Twindoor система, която отваря петата врата на лифтбека на две части - със и без стъклото. За обновената флагманска Skoda са достъпни и два нови цвята - сив и бял металик. Изменено е и фирменото лого, а екстериорна картина се завършва от три нови вида лети джанти. 
 
Интериор

Интериорното пространство също не е претърпяло революционни изменения. Мястото за водача е организирано типично по немски - ергономично и функционално. Измененията засягат волана. В интериора на лифтирана версия се открояват новите четириспицови волани и значително по-качествените материали (особено в луксозното изпълнение Laurin&Klement). Впечатление правят и изменени малки детайли като дублирането на бутона за централно заключване. Той е разположен на шофьорската врата , но го има и на вратата на предния пасажер. Това е направено в случай, че водача го няма, за да не се налага на пътника отпред да се пресяга през и без това доста широкия салон. Екстри като чадър в задната врата, степенки, повдигащи стъпалата на пасажерите отзад и още куп други глезотии допълват комфорта в огромния салон. В своя клас Superb  е лидер по пространство в задната част на купето. Освен това седалките са големи и удобни, а грамадния панорамен таван при версията комби още повече увеличава усещането за простор. За багажното пространство и при двете версии няма какво да се говори - гигантско е.
 
Двигател и ходови характеристики

В гамата от мотори и скоростни кутии, налични за обновения Superb, може да се намери подходящ вариант за всеки. Така например 1.6-литровият Green Line дизел харчи 4.2 литра на 100 километра, а най-мощният 3.6 FSI (260 к.с.) предлага завидна динамика. Последният, заедно с автоматичната скоростна кутия и предаването на въртящия момент на четирите колела, е истинско удоволствие за по-агресивните водачи. Ускорението е отлично за подобен род возила, а звукът от шестака допълва впечатляващата картина. Въпреки определено меката возия ниският център на тежестта има основна заслуга за намаляване на крена в завои. Като цяло обаче Superb е автомобил, предназначен за по-спокойно каране. Приоритет при него са комфортът и функционалността. Затова и настройките на останалите възли и агрегати като скоростни кутии, окачване и т.н. са регулирани в тази насока. Като цяло обновеният Superb предлага отлично качество на материалите, прецизна сглобка и най-вече комфорт, при това на атрактивни цени. Ценова листа за обновения модел все още не е налична за България, но парите едва ли ще са повече от тези, необходими за сегашния Superb.

Цените на предходните поколения на Superb можете да видите ТУК.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 skier

    7 1 Отговор
    И преди беше добър, но сега е станал направо зашеметяващ. Класи над Пасат, а и по-евтин от него. Браво на чехите.
  • 2 Shmeker

    1 5 Отговор
    Няма как да е класи над пасат.

    Коментиран от #6

  • 3 Симеон Тасев

    3 1 Отговор
    абе класи над пасат надали ама става горе долу не е бмв ама стааа да кажем че е уж добре че послед ще почнат едни бесни коментари как бмв били кофи и кошери ама имат такива мотори преди доста време а докато такива като фолц и шкода чак сега дигат мощността на моторите
    иначе евала на шкода де няма лошо след 100 години ще вкарат и автопилот сигурно или адаптивно въздушно
  • 4 Симеон Тасев

    2 1 Отговор
    абе класи над пасат надали ама става горе долу не е бмв ама стааа да кажем че е уж добре че послед ще почнат едни бесни коментари как бмв били кофи и кошери ама имат такива мотори преди доста време а докато такива като фолц и шкода чак сега дигат мощността на моторите
    иначе евала на шкода де няма лошо след 100 години ще вкарат и автопилот сигурно или адаптивно въздушно

    Коментиран от #21

  • 5 Petar Kamenov

    1 1 Отговор
    Kakvi klasi nad Passat kakvi 5 leva.Prosto dobyr avtomobil s dobra cena !!
  • 6 Славчо Димитров

    8 1 Отговор

    До коментар #2 от "Shmeker":

    По-голям и по-комфортен е от пасат, а цената по-ниска. Качеството е същото. Ти си прави изводите има или няма как

    Коментиран от #8

  • 7 Димитър Стоянов

    4 1 Отговор
    Симеон Тасев ти да не си новия Дошо? Само дето акъла ти е 10 пъти по-малко и от неговия хаха
  • 8 Shmeker

    2 1 Отговор

    До коментар #6 от "Славчо Димитров":

    Няма как да е по-качествена, а пък на по-ниска цена.
  • 9 Петър Петров

    6 1 Отговор
    От всички марки, които са към VW , Ауди губи и става посредствена кола , а примерно Шкода стана една симпатична , практична и изгодна кола . Браво

    Коментиран от #22

  • 10 Николо Макиавелски

    1 4 Отговор
    RE:Superb Ценова листа за обновения модел все още не е налична за България,
    но парите едва ли ще са повече от тези, необходими за сегашния Superb.

    ------------------------------
    Ако цените на Супърб са същите - и Продажбите им ще са същите!
    НЕ виждам Шкоди по шосетата , с изключение на баничарки.
    Вероятно не им вървят продажбите .

    Шкода си остана с имиджа на соц. возило.

    За да се продават - трябва да си сверяват часовниците
    с Дачия и Грейт Уол- НЕ с Фолсваген

    но Вносителят си знае работата !

    Коментиран от #11

  • 11 Славчо Димитров

    1 5 Отговор

    До коментар #10 от "Николо Макиавелски":

    Отиди на очен лекар- Супърблите са по-малко, но фабия и октавия могат да се определят като почти масови модели в БГ

    Коментиран от #26

  • 12 PROFESIONALISTA

    0 1 Отговор
    Не е лоша, както и десетки други... всичко е въпрос на баланс между цена/издръжливост във времето/способност за лесна продажба. А точно при тая шкода продажбата като стара е най-трудната задача, а ресурса и въобще не може да се сравни с колегите и от Ауди и Бмв...
  • 13 Пламен Пепелов

    1 1 Отговор
    и кво й е новото,че не що не е ясно, малки разлики с предишния модел, а с тоя издри..ан километраж се излагат, след 200км/ч всяко деление през 30 все едно 43792509кс. и високите скорости са и в душата и сърцето
  • 14 Симеон Тасев

    1 1 Отговор
    САМО Б М В МАШИНАТА

    Коментиран от #16

  • 15 Troll

    1 3 Отговор
    Толкова завист в коментарите... И аз завиждам, но благородно. Не вярвах, че можа да се подобри този модел, който и без това си беше перфектен, но дизайнерите на Шкода са направили чудеса.
  • 16 Troll

    1 3 Отговор

    До коментар #14 от "Симеон Тасев":

    Особено новата Х5-ца с гуми като аспиринчета и бъбреци като орбитата на земята около слънцето.
  • 17 Нема Бира

    1 1 Отговор
    Единственото което чехите не направиха е само волана!! Все е нещо недодялан.. а и тънък. Хич не е приятен за държане!!!
  • 18 мария спасова

    1 1 Отговор
    Аре стига с тези кошници! Това са коли за бедни.Шкодата винаги си е била аутсайдер.
  • 19 Петър Петков

    0 1 Отговор
    то ние българите нали масово сме богати.....

    Коментиран от #20

  • 20 мария спасова

    1 1 Отговор

    До коментар #19 от "Петър Петков":

    Точно защото не сме богати трябва да внимаваме за какво си харчим парите.Тази Шкода не става за нищо.

    Коментиран от #24

  • 21 Easy ryder

    1 2 Отговор

    До коментар #4 от "Симеон Тасев":

    Симеончо и в тази тема ли си дошъл да цапаш?
    Не си компетентен да се изказваш след като знанията ти са ограничени до E34 и лафа "БМВ си е БМВ".

    Или пак искаш да ни покажеш колко е акъла на собствениците на баварски колиби?
    Хайде давай озари ни с някоя баварска простотия с български привкус.

    Коментиран от #23

  • 22 Shmeker

    0 1 Отговор

    До коментар #9 от "Петър Петров":

    Да бе ама като вземеш Суперб с оборудване като на Ауди май става същите пари. Нито е поцинкована с технологията, която ползва Ауди, нито е толкова обезшумена, нито дава това удоволствие.
    Да не говорим, че моторите на Шкода са събрани едвам в допуските, за това се случва чисто нови шкоди да горят масло. Не ми приказвайте глупости, на които само вие си вярвате.

    Коментиран от #27, #29

  • 23 Shmeker

    0 1 Отговор

    До коментар #21 от "Easy ryder":

    И колко е акъла на собствениците на БМВ-та? Нали се сещаш, че има и собственици на голфове, мерцедеси, алфи, ферарита, аудита, хонди, тойоти, ситроени, пежа и т.н. с малко акъл и то не са по-малко от тия с БМВ-тата

    Коментиран от #28

  • 24 Иво Йотов

    1 1 Отговор

    До коментар #20 от "мария спасова":

    Ти кога я пробва вече ???
  • 25 СМЪРТ-ЗА- ТУРЦИТЕ

    0 1 Отговор
    Кенеф с голям но слаб двигател !
  • 26 Николо Макиавелски

    0 0 Отговор

    До коментар #11 от "Славчо Димитров":

    RE:
    фабия и октавия могат да се определят като почти масови модели в БГ
    ==========

    Ти ли си вярваш , или аз трябва да ти вярвам !
    иди на Орлов мост и преброй преминаващите Октавии и Фабии за един чак........гледай какви Марки минават най-често !!

    Шкода е посредствен автомобил на цена поне 50 % по -висока от нормалната - за това не се продават !
  • 27 Easy ryder

    0 0 Отговор

    До коментар #22 от "Shmeker":

    Хайде за Ауди да не си говорим , че техните двигатели са ги дали като най дефектиращи след БМВ.А скоро ги дадоха и като най големите лъжци за деклариран занижен разход пак след БМВ.
    А между другото в класациите за дефекти Шкода е по добре от Ауди и Фолксваген.
    Просто в Чехословакия не работят толкова турци,пакистанци и тям подобни "технически" нации които сглобяват уж немски коли.
    Да не говорим от къде им идват самите части за сглобяване.
  • 28 Easy ryder

    0 1 Отговор

    До коментар #23 от "Shmeker":

    Понеже обичаш да говориш общи приказки ето ти едно проучване ти си отговори сам на въпроса какви са собствениците на БМВ и колко им е културата на поведение

    Собствениците на автомобили BMW са най-лошите шофьори на пътя, пише ДПА, като се позовава на резултатите от проучване, направено от специализираното издание "Моторвелт" на германския автомобилен клуб ADAC.

    Почти всички участници в допитването са казали, че са били свидетели на агресивно, грубо и невнимателно шофиране по пътищата на Германия, в това число "агресия на пътя" и неспазване на дистанция с автомобила опред.

    Най-застрашително било поведението на пътя на шофьорите на мощни коли, пише БТА.

    На първо място с 50.6% са поставени собствениците на BMW, следвани от тези на Mercedes (32,2%), Audi (25,9%), Porsche (8.7%) и Volkswagen (5,4%).

    Скорошно проучване, направено във Великобритания от сайта Compucars.co.uk за автомобили "втора ръка", показа, че и британските собственици на BMW не спазват добрия етикет по пътищата на страната.

    Според наблюденията на останалите водачи на МПС шофьорите на BMW най-често карат така, все едно са сами на пътя, и не са достатъчно концентрирани.
  • 29 Николо Макиавелски

    0 1 Отговор

    До коментар #22 от "Shmeker":

    RE:
    Да не говорим, че моторите на Шкода са събрани едвам в допуските, за това се случва чисто нови Шкоди да горят масло.

    ====================================

    Абсолютно точен си , още повече за Шкодите-произвеждани за БГ
    Имаше един форумист във форума на Дневник-който живеел в Млада Болеслав - там ги правят Шкодите ........
    разказваше много кофти неща за Шкодите!

    а и то си вижда какво се движи по пътя

    Шкода трябва да се изравни с Дачия и Грет Уол по цена-тогава може да се пордават