Отидете към основна версия

6 037 10

Най-мощното Porsche Cayman пристигна в България

  • porsche-
  • cayman-
  • gt4-
  • gt4 rs-
  • българия

Двама човека вече се радват на GT4 RS

По време на специално организирано събитие през изминалия ден, официалният дилър на Porsche за страната ни се похвали с две много интересни коли. Вече двама клиенти са поръчали и получили ключовете за своите чисто нови Cayman-и, и то в най-върховото изпълнение GT4 RS. Това е най-мощната серийна версия на Cayman правена някога с ясна цел, а именно да отидеш да покараш на пистата, а след това да се прибереш вкъщи със същия автомобил. Именно това е и колата, която успя да запише време от 7:04.511 около Нюрбургринг, което е с цели 23 секунди по-добро от това на стандартния Cayman GT4.

Това се дължи основно на подобрената аеродинамика и пониженото тегло. Модификацията RS е с 22 килограма по-лека от стандартния Cayman GT4, като това се дължи на множество карбонови елементи като предния капак например, премахнати елементи в интериора, включително стандартните дръжки на вратите, заменени от колани, по-леки седалки с механични настройки и дори по-леко задно стъкло. По този начин GT4 RS спира кантара на точно 1415 килограма, но това не е и единствената промяна, заради която модификацията е по-бърза.

Освен по-агресивна и спортна визия, допълнителните елементи в екстериора имат отношение и към подобрената аеродинамика. В предната част е поставен допълнителен сплитер под бронята, докато върху задния капка откриваме голямо фиксирано „крило“ и специално разработен дифузьор на задната броня. Това допринася за около 25% повече притискателна сила спрямо стандартното GT4, което оказва сериозно влияние на писта. В комбинация с пакета Weissach, който виждате при сивата кола, получавате още „открити“ карбонови елементи върху предния капак, капаците на огледалата, въздуховодите и задното крило. Допълнителен бонус е титаниевата изпускателна система, логото върху седалките в интериора и 20-цоловите ковани магнезиеви джанти, които заменят стандартните алуминиеви джанти.

Интериорът е максимално опростен с механични седалки, както вече споменахме, волан покрит с алкантара, класически уреди и спортни седалки, които ви придържат изключително добре. Зад тях можем да открием и предпазна клетка, отново изработена от титан, която е и единствената преграда, която ви разделя от атмосферния 6-цилиндров боксер с обем от 4.0-литра. Той генерира 493 конски сили и може да се „развърти“ до 9 хиляди оборота в минута. Максималният въртящ момент от 449 нютон метра се предава единствено към задните колела, а за бързата смяна на предавките се грижи PDK трансмисия със 7 предавки. Тя допринася за времето от 3.4 секунди при спринта до 100км/ч, макар шофирането в права отсечка да не е нещото за което този Cayman е предвиден.

Базовата цена на такава кола започва от 295 721 лева в България, но с добавянето на различни екстри като споменатият Weissach пакет например повишава цената с минимум 31 хиляди лева, магнезиевите джанти добавят още 29 хиляди лева, а списъкът с опции е доста дълъг. Максималната цена до която ние успяхме да достигнем с добавянето на абсолютно всички екстри е 410 хиляди лева.

Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 18 гласа.

Свързани новини