4 97010

Най-мощното Porsche Cayman пристигна в България

  • porsche-
  • cayman-
  • gt4-
  • gt4 rs-
  • българия

Двама човека вече се радват на GT4 RS

Най-мощното Porsche Cayman пристигна в България - 1

По време на специално организирано събитие през изминалия ден, официалният дилър на Porsche за страната ни се похвали с две много интересни коли. Вече двама клиенти са поръчали и получили ключовете за своите чисто нови Cayman-и, и то в най-върховото изпълнение GT4 RS. Това е най-мощната серийна версия на Cayman правена някога с ясна цел, а именно да отидеш да покараш на пистата, а след това да се прибереш вкъщи със същия автомобил. Именно това е и колата, която успя да запише време от 7:04.511 около Нюрбургринг, което е с цели 23 секунди по-добро от това на стандартния Cayman GT4.

Най-мощното Porsche Cayman пристигна в България

Това се дължи основно на подобрената аеродинамика и пониженото тегло. Модификацията RS е с 22 килограма по-лека от стандартния Cayman GT4, като това се дължи на множество карбонови елементи като предния капак например, премахнати елементи в интериора, включително стандартните дръжки на вратите, заменени от колани, по-леки седалки с механични настройки и дори по-леко задно стъкло. По този начин GT4 RS спира кантара на точно 1415 килограма, но това не е и единствената промяна, заради която модификацията е по-бърза.

Най-мощното Porsche Cayman пристигна в България

Освен по-агресивна и спортна визия, допълнителните елементи в екстериора имат отношение и към подобрената аеродинамика. В предната част е поставен допълнителен сплитер под бронята, докато върху задния капка откриваме голямо фиксирано „крило“ и специално разработен дифузьор на задната броня. Това допринася за около 25% повече притискателна сила спрямо стандартното GT4, което оказва сериозно влияние на писта. В комбинация с пакета Weissach, който виждате при сивата кола, получавате още „открити“ карбонови елементи върху предния капак, капаците на огледалата, въздуховодите и задното крило. Допълнителен бонус е титаниевата изпускателна система, логото върху седалките в интериора и 20-цоловите ковани магнезиеви джанти, които заменят стандартните алуминиеви джанти.

Най-мощното Porsche Cayman пристигна в България

Интериорът е максимално опростен с механични седалки, както вече споменахме, волан покрит с алкантара, класически уреди и спортни седалки, които ви придържат изключително добре. Зад тях можем да открием и предпазна клетка, отново изработена от титан, която е и единствената преграда, която ви разделя от атмосферния 6-цилиндров боксер с обем от 4.0-литра. Той генерира 493 конски сили и може да се „развърти“ до 9 хиляди оборота в минута. Максималният въртящ момент от 449 нютон метра се предава единствено към задните колела, а за бързата смяна на предавките се грижи PDK трансмисия със 7 предавки. Тя допринася за времето от 3.4 секунди при спринта до 100км/ч, макар шофирането в права отсечка да не е нещото за което този Cayman е предвиден.

Най-мощното Porsche Cayman пристигна в България

Базовата цена на такава кола започва от 295 721 лева в България, но с добавянето на различни екстри като споменатият Weissach пакет например повишава цената с минимум 31 хиляди лева, магнезиевите джанти добавят още 29 хиляди лева, а списъкът с опции е доста дълъг. Максималната цена до която ние успяхме да достигнем с добавянето на абсолютно всички екстри е 410 хиляди лева.

Най-мощното Porsche Cayman пристигна в България


Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 18 гласа.

Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Притежател

    14 6 Отговор
    Това е джобно оръжие за писта.
    Не случайно Порше е определяна като най- драйвърският" автомобил.

    Коментиран от #3, #7

  • 2 кеф

    6 16 Отговор
    Хаха порше о драйвърски най добре Кларксън ги нарежда за 911 че е ФВ Биитъл което си е инженерен факт Биитъл с турбо.

    Коментиран от #9

  • 3 дай да видим бе педаал

    7 7 Отговор

    До коментар #1 от "Притежател":

    Данъците плати ли си?

    Коментиран от #4

  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 Иво

    10 3 Отговор
    Ръчна скоростна кутия щеше да му пасне по добре.

    Коментиран от #6

  • 6 Притежател

    6 5 Отговор

    До коментар #5 от "Иво":

    Има и вариант с 6 степенна ръчна скоростна кутия, освен PDK, зависи как го конфигурираш.
    Относно ком.3- мисля че става пределно ясно какви дегенерати пишат тук.
  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 Въй въй чуек

    1 0 Отговор
    И кво, бедна държава сме, а?
  • 9 Цецо

    0 0 Отговор

    До коментар #2 от "кеф":

    Не знам дали разбираш британския хумор
  • 10 Цецо

    0 0 Отговор
    От сладкия мотор на 981 до прецаквацията с туботата на 718 релийса - трябваше да се реваншират със тая удивителна пистова играчка GT3-под-прикритие. Като цяло посланието тука е - мaйната им на дърветата, не можеш да създадеш емоции чрез фотосинтеза!
    Отностно скоростите, автоматични ще са повечето защото смисъла на колата е да оди на пистата, има S, GTS(2021) и GT4 които ще задоволстват всеки почитател на ръчката. Най-накрая барнаха и предавките - края на дългата 2ра, но вместо да ги ъпгрейднат просто ре-инженираха GT3 предавките за mid-engine платформата. И ако това наистина е вярно, значи по-скоро е играл кирша при одобрението на тази идея.
    Хайде стига толкова . . .
    Честито на всеки успял да се докопа до този инвестиционен уред, хем ще има кеф, хем след години ще се продава на колекционерски цени :)

    Искрени благодарности на Галин и екипа на Авто за статийката!