През 2007 г., година след дебюта на Audi RS4 (B7), спортното подразделение на BMW M пусна вълнуващо купе, към което по-късно се присъединиха кабриолет и седан (съответно с фабрични обозначения E92, E93 и E90).
Любопитното е, че до тогава светът никога не бе виждал такива „емки“! За първи и единствен път в историята те получават 4.0-литров двигател с мощност от 420 конски сили. Става дума за мотора S65B40, който е атмосферен V8.
Агрегатът впечатлява с доста високотехнологични решения за онези години - индивидуални дросели, двойно VANOS променливо газоразпределение и високооборотен характер (червената зона на оборотомера започва над 8000 об./мин.).
„По дяволите феноменално“, казва тогава кратко и ясно американското списание Road & Track. Разбира се, старото купе с V8 няма да победи сегашното M4 Competition, но нужно ли е това?
Основното е, че говорим за компактна кола, осемцилиндров V-образен атмосферен двигател, задвижване на задните колела и шестстепенна механична скоростна кутия, които са съчетани в едно. Днес няма такива автомобили, даващи чисто концентрирано усещане.
За пистови дни и клубни състезания е проектиран и по-лек M3 GTS с 4.4-литров двигател (450 к.с.), модифицирано окачване, по-мощни спирачки, сплитер и задно антикрило. За съжаление днес мястото на тези автомобили е само в музеи и частни колекции - издадени са общо 135 екземпляра.