Доскоро бяхме свикнали да вярваме, че германските автомобилни марки са надеждни и сигурни, но напоследък, особено след скандала "Дизелгейт", нещата започнаха да се променят. Знаете ли обаче, че подобни, дори и още по-големи кризи е имало и преди.
Особено застрашени от фалит през миналия век са две от емблематичните германски марки - Volkswagen и Porsche. Колкото и да не ви се вярва те се спасяват на косъм, а техни спасители се оказват два конкретни модела - по един за всяка марка. И докато при Volkswagen моделът, който спасява марката е очакван, то при Porsche е изненадващ.
През 70-те години на миналия век германският производител се намира в големи затруднения въпреки добрите продажби на Beetle. При Porsche кризата настъпва по-късно. В тежка ситуация марката изпада през 90-те години на миналия век и тогава Porsche се опитва по някакъв начин да оцелее.
Както е добре известно и двете марки успяват. Volkswagen с вездесъщия си модел Golf, а Porsche с изненадващ модел с повишена проходимост - Cayenne. И докато Golf бързо става бестселър, на Cayenne му трябва известно време да започне да се продава изключително добре и да извади закъсалата финансово германска марка от калта.
Хардкор феновете на Porsche и до днес не харесват SUV-тата на марката, но именно те позволяват на Porsche да продължи да произвежда култовото си 911. Що се отнася до Volkswagen, то Golf е най-емблематичният им модел, излизал в осем последователни поколения, а незнайно по какви подбуди, сега от VW искат да го затрият.
Девето поколение на модела няма да има или ако има нов Golf, то той ще е съвсем различен и изцяло електрически. От Porsche, макар и по-бавно, преминават към електрификация, а дали тази електрификация отново няма да изиграе лоша шега на двете германски марки - предстои да разберем.