Отидете към основна версия

17 044 11

Единствено по рода си: Чували ли сте за BMW M5 E39 с двигател от... Volkswagen

  • bmw-
  • m5-
  • e39-
  • volkswagen-
  • двигател

В края на 90-те години концернът Volkswagen започва работа върху многоцилиндрови двигатели с голям работен обем. 4.0-литровият W8 е използван във Volkswagen Passat, 6.0-литровият W12 се монтира в Audi A8, Bentley Continental GT и VW Phaeton, а 8.0-литровият W16 е под капака на Bugatti Veyron и Chiron.

Малко хора обаче знаят, че 4,6-литров W10 мотор с турбокомпресор също е в процес на разработка по онова време. Създаден е от два петцилиндрови двигателя с обем 2.3 литра и развива мощност от 507 конски сили и 550 Нм въртящ момент.

За тестване на двигателя обаче е необходим голям седан. Тъй като по това време новите Volkswagen Phaeton и Audi A8 не са готови, за прототип е избрано BMW M5 E39 с 6-степенна механична скоростна кутия. Стандартният баварски седан е с осмак с мощност 400 конски сили, тоест с W10-ката на VW право автомобила по-мощен и по-бърз.

Въпросният W10 така и не стига до серийно производство, като вместо него от Волсбург пускат V10 мотор, разработен от Lamborghini. А опитното BMW M5 е взето от тогавашния шеф на Volkswagen Group Фердинанд Пиех, който известно време използва прототипа като ежедневна кола. Към днешна дата този седан е много запазен и сега собствениците му смятат да го продадат на търг.

Поставете оценка:
Оценка 4.7 от 18 гласа.

Свързани новини