Rivian изглежда се справя с големи поражения, за да се включи в битка с конкуренцията, като според информация на Carscoops, компанията губи по около 30 хиляди евро за всеки произведен автомобил от моделите R1T и R1S. С цени започващи от около 71 хиляди евро, моделите на Rivian съвсем не са евтини, но изглежда излизат доста скъпо, не само на клиентите, а и на компанията.
Wall Street Journal посочва в неотдавнашен анализ, че голяма част от 18-те милиарда долара, които фирмата разполага в брой вече се изразходват. Част от тези финансови щети се дължат на това, че заводът на Rivian в Нормал, Илинойс, работи само с една трета от пълния си капацитет, за да изпълни прогнозата за производство на 52 000 броя, която компанията публикува за тази година. Пикапите също така са по-сложни за производство от конкуренти като F-150 Lightning на Ford.
Към това се прибавят и лошите сделки, които Rivian сключи с доставчици на части преди няколко години, в резултат на което компанията плаща прекалено високи цени на компонентите. Съобщава се, че главният изпълнителен директор на Rivian е поискал от инженерите си да намалят разходите за всеки автомобил с 40 000 долара, като проверят както разходите за части, така и производствените разходи, въпреки че компанията не е потвърдила тази цел.