Отидете към основна версия

49 184 48

Българинът, създал Dacia Duster, вече прави летящи коли

  • емануил клисаров-
  • evtol-
  • klissarov design

Помните ли Емануил Клисаров - млад и изключително способен българин, станал известен със създаването на дизайна на второто поколение на румънския бестселър Dacia Duster? Подробно за себе си и за работата по Duster, Емануил разказа пред нашия екип преди шест години, но ако не помните, то можете да прочетете и видите ТУК.

Сега, шест години по-късно, кариерата на успешният български дизайнер се е развила до неподозирани висоти. Свързахме се с Емо, който ни разказа за най-новия си проект. Той вече не работи за румънската автомобилна марка, има свое собствено дизайн студио, базирано в Монако. Имено му е Klissarov Design и най-кратко се описва, като независимо студио за дизайн на превозни средства.

Базираното на Френската Ривиера студио, разкри пред екипа ни проекта „Acro“ - първото по рода си концептуално превозно средство eVTOL, насочено към света на яхтите. Клисаров описва творението си така: „Нова порода изживяване с яхта и 3D радост от полета“

С цел да отговори на процъфтяващото търсене на нови изживявания и приключения, свързани с яхтинга, и въз основа на бързото технологично развитие в сектора на eVTOL - електрически превозни средства с вертикално излитане и кацане, „Acro“ е ултралеко концептуално превозно средство за развлечение, предоставящо най-доброто изживяване от развлекателен полет, но същевременно и от висшия пилотаж. Стратегията е да се привлече бъдещото поколение потребители на яхти чрез предоставяне на това ново емоционално обвързващо изживяване.

Системата за задвижване на превозното средство се основава на авангардна циклоидна роторна технология, която позволява пълно векторизиране на тягата на 360°, изключителна маневреност и стабилност. Тази нова порода летателни апарати не само ще осигури най-доброто удоволствие от полета и безопасността над водата, но и възможността за кацане на яхти при почти всякакви метеорологични условия. Много ниското шумово замърсяване, електрическата задвижваща система и компактният форм-фактор няма да изискват необходимостта от традиционна хеликоптерна площадка.

Характеристики на превозното средство:

- Авариен балистичен парашут в горната част
- 3D отпечатана структурна конструкция на самолета
- „Структурен колан“ задържа пилота и увеличава структурната цялост на корпуса
- Работа без каска
- Управление с двоен джойстик, като не са необходими педали
- Двойни странични екрани HMI, за подобрена видимост на околната среда
- Накланящ се структурен поликарбонатен навес с интегриращи джойстици и екрани
- Безпроблемен преден достъп
- Лесен и бърз контрол на величината и ориентацията на всепосочната тяга
- Изключителна маневреност
- Променлива позиция/ъгъл на полета
- Режими на полет: режим под ъгъл, режим хоризонт, режим Acro (подпомогнат от изкуствен интелект AI)
- Интегрирано “dock-in” зареждане в долната част на самолета.

Разбивка на масата на превозното средство: Максималното тегло при излитане се равнява на общата тяга на висене или приблизително на 62% от максималната обща тяга, която всеки циклоротор може да осигури.

Маса на превозното средство

Пилот 80кг
Корпус 40 кг
Авионика 5 кг
Акумулатори 58 кг
Задвижваща система 97 кг
MTOW 280 кг
Обща тяга при зависване 2748 N
Макс. обща тяга 4398 N

Системата за задвижване е базирана на еволюиран и оптимизиран циклоротор Cyclo Tech CR-60, като специална доработка позволява дори при 2 едновременни повреди в двигателите, превозното средство да може да кръжи и да кацне безопасно.

Cyclo Tech CR-60 (6 цикло ротора с коефициент на резервиране 1:3)

Ширина на обхвата [mm] 600
Диаметър [mm] 500
Макс. тяга [N] 733
Тяга при зависване [N] 458
Съотношение тяга/тегло 4.6

Габаритни размери

Дължина [mm] 3850
Широчина [mm] 4000
Височина [mm] 1600

Поставете оценка:
Оценка 4.7 от 57 гласа.

Свързани новини