Когато се заговори за престижни мотоциклетни марки, крайно несправедливо би било да се пропусне името на създадената през 1950 година италианска компания Cagiva. Конструкторите на апенинската гордост неведнъж са изпълвали с радост сърцата на почитателите си, а собствениците на двуколесно с италиански гени в него може би не се нуждаят от допълнително убеждаване, защо южняшките возила се славят като безкомпромисни адреналинови хищници. Ако пък едновременно по екстремните удоволствия си падате и по преодоляването на внушителни пътни отсечки с цел опознаването на природните забележителности, значи мотоциклетът от този брой няма да остане чужд на мераците ви. Двуколесното се нарича Cagiva Raptor 650 и смело може да се твърди, че не е лишен от силни черти в характера си.
Raptor 650 е предназначен за хора със специални предпочитания
Това в голяма степен се дължи на факта, че италианският симпатяга се счита за доста радикална концепция в класа на т.нар. “туристически мотоциклети”. “Странната” птица обаче в никакъв случай не е пострадала от своето по-особено статукво. Красивата є външност и отличните технически характеристики го превръщат в наистина сериозен конкурент.
Двигателят е добре познат на почитателите на Cagiva. При Raptor 650 италианците залагат на изпитания при по-големия събрат - Raptor 1000, агрегат. Последният е V-образен четиритактов хищник с два цилиндъра. Ъгълът между тях е 90 градуса. Коляновият вал е напречно разположен, като разпределителните валове са два и задвижвани от верига. При по-малкото братче обаче работният обем е намален до 645 кубически сантиметра. Значително редуцирани са и пъргавите италиански кончета, като при Raptor 650 те са сведени до 70. В оборудването е използвана и шестстепенна скоростна кутия. Съединителят е хидравличен многодисков.
Рамката е изработена от тръбни профили
Отпред италианците залагат на Upside-down-вилка, която осигурява висока маневреност и стабилност на двуколесното. Амортисьорът отзад е двураменен и е изработен изцяло от алуминий. При спирачките конструкторите залагат на два спирачни диска отпред и един диск отзад. Спирачните апарати са съответно с четири и два цилиндъра. При тестовте Brembo за пореден път доказват качествата си, като спирачният път на мотоциклета от 100 км/ч е 39.1 метра, което не е никак лоша стойност при този клас мотоциклети.
При изработването на рамата и шасито конструкторите отново ползват достиженията, внедрени при Raptor 1000, но само донякъде. Значително по-малката мощност, както и ниското тегло на младока 650 (180 кг) изискват да се направят съответните корекции. Промени са внесени при предното и задното окачване, като ауспухът и задното колело са подменени изцяло, което донякъде намялава агресивното излъчване на мотоциклета и му придава по-скоро леко миролюбив вид.
Максималната скорост, която можете да изцедите от грабливата птица е 205 км/ч., а ускорението от 0 до 100 км/ч отнема прилично малко време - 4.7 секунди. Пилотирането на мотоциклета не би следвало да създава излишни трудности.
Двуколесното е изключително чувствително към всяко изменение на позицията на предницата, а стабилността при наклон на корпуса в завой е впечатляваща. Возилото следва без проблеми зададената от пилота траектория и не проявява особено силни стремежи да я “напусне”. Седалката се отличава с добра ергономичност и предлага комфортно возене за пилота, независимо от неговия ръст.
Цената, срещу която можете да се превърнете в следващия собственик на Cagiva Raptor, е повече от скромна. С чаровното двуколесно ще бъдете свързани завинаги, ако прежалите само 6780 евро...
Станислав Гавазов
gavazov@avto.bg