Отидете към основна версия

2 158 0

Грабливата птица

  • cagiva-
  • cagiva raptor 650-
  • cagiva raptor

Когато се заговори за престижни мотоциклетни марки, крайно несправедливо би било да се пропусне името на създадената през 1950 година италианска компания Cagiva. Конструкторите на апенинската гордост неведнъж са изпълвали с радост сърцата на почитателите си, а собствениците на двуколесно с италиански гени в него може би не се нуждаят от допълнително убеждаване, защо южняшките возила се славят като безкомпромисни адреналинови хищници. Ако пък едновременно по екстремните удоволствия си падате и по преодоляването на внушителни пътни отсечки с цел опознаването на природните забележителности, значи мотоциклетът от този брой няма да остане чужд на мераците ви. Двуколесното се нарича Cagiva Raptor 650 и смело може да се твърди, че не е лишен от силни черти в характера си.

Raptor 650 е предназначен за хора със специални предпочитания

Това в голяма степен се дължи на факта, че италианският симпатяга се счита за доста радикална концепция в класа на т.нар. “туристически мотоциклети”. “Странната” птица обаче в никакъв случай не е пострадала от своето по-особено статукво. Красивата є външност и отличните технически характеристики го превръщат в наистина сериозен конкурент.

Двигателят е добре познат на почитателите на Cagiva. При Raptor 650 италианците залагат на изпитания при по-големия събрат - Raptor 1000, агрегат. Последният е V-образен четиритактов хищник с два цилиндъра. Ъгълът между тях е 90 градуса. Коляновият вал е напречно разположен, като разпределителните валове са два и задвижвани от верига. При по-малкото братче обаче работният обем е намален до 645 кубически сантиметра. Значително редуцирани са и пъргавите италиански кончета, като при Raptor 650 те са сведени до 70. В оборудването е използвана и шестстепенна скоростна кутия. Съединителят е хидравличен многодисков.

Рамката е изработена от тръбни профили

Отпред италианците залагат на Upside-down-вилка, която осигурява висока маневреност и стабилност на двуколесното. Амортисьорът отзад е двураменен и е изработен изцяло от алуминий. При спирачките конструкторите залагат на два спирачни диска отпред и един диск отзад. Спирачните апарати са съответно с четири и два цилиндъра. При тестовте Brembo за пореден път доказват качествата си, като спирачният път на мотоциклета от 100 км/ч е 39.1 метра, което не е никак лоша стойност при този клас мотоциклети.

При изработването на рамата и шасито конструкторите отново ползват достиженията, внедрени при Raptor 1000, но само донякъде. Значително по-малката мощност, както и ниското тегло на младока 650 (180 кг) изискват да се направят съответните корекции. Промени са внесени при предното и задното окачване, като ауспухът и задното колело са подменени изцяло, което донякъде намялава агресивното излъчване на мотоциклета и му придава по-скоро леко миролюбив вид.

Максималната скорост, която можете да изцедите от грабливата птица е 205 км/ч., а ускорението от 0 до 100 км/ч отнема прилично малко време - 4.7 секунди. Пилотирането на мотоциклета не би следвало да създава излишни трудности.

Двуколесното е изключително чувствително към всяко изменение на позицията на предницата, а стабилността при наклон на корпуса в завой е впечатляваща. Возилото следва без проблеми зададената от пилота траектория и не проявява особено силни стремежи да я “напусне”. Седалката се отличава с добра ергономичност и предлага комфортно возене за пилота, независимо от неговия ръст.

Цената, срещу която можете да се превърнете в следващия собственик на Cagiva Raptor, е повече от скромна. С чаровното двуколесно ще бъдете свързани завинаги, ако прежалите само 6780 евро...

Станислав Гавазов
gavazov@avto.bg

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини

  • Cagiva V Raptor - динозавърът

    Мощният двуцилиндров V-образен двигател на Suzuki със 125 к.с. не е новост на мотоциклетния пазар. Любителите на “двете колела” вече имаха ...
    10.04.2000
    7 349
    0