В стремежа си да запази фискалния баланс и същевременно да насърчи въвеждането на електрически превозни средства, френското правителство намали с 20% субсидиите, предоставяни на купувачи на автомобили с по-високи доходи, които се интересуват от закупуването на електрически и хибридни превозни средства. Тази корекция има за цел да предотврати превишаването на бюджетните средства, отпуснати за увеличаване на присъствието на електрически превозни средства по пътищата на страната.
Съгласно новия регламент субсидията за 50 % от хората с най-високи доходи е намалена от 5000 евро на 4000 евро, като същевременно се запазва субсидията от 7000 евро за лицата с по-ниски доходи. Кристоф Бечу, министърът на екологичния преход, подчерта стратегията на правителството да достигне до повече хора с намалено финансиране по време на интервю за радио franceinfo.
Франция, подобно на много други държави, прилага различни стимули за насърчаване на въвеждането на електромобили. Тя обаче се стреми да балансира тази инициатива в рамките на отпуснатия за тази цел бюджет от 1,5 млрд. евро, още повече че общите цели за публичните разходи са застрашени.
Едновременно с това субсидиите за електрически служебни автомобили постепенно се прекратяват, както и стимулите за замяна на по-старите и по-замърсяващи автомобили с двигатели с вътрешно горене. Въпреки намаляването на държавните субсидии за покупка, регионалните правителства продължават да предлагат допълнителни стимули за електромобили. Например в района на Париж тези стимули могат да варират от 2 250 до 9 000 евро в зависимост от нивото на доходите на отделния човек.
Тази неотдавнашна корекция на политиката следва спирането на нова програма, насочена към субсидиране на лица с ниски доходи, които вземат на лизинг електрически автомобили, до края на годината, тъй като търсенето надхвърли първоначалните прогнози. Решението на Франция да намали субсидиите за електрически превозни средства е отражение на подобни действия, предприети от Германия, която прекрати програмата си преждевременно през декември поради бюджетни ревизии, предизвикани от решение на Конституционния съд, засягащо разходите за екологичен преход.