Отидете към основна версия

2 433 13

Разказ от първо лице:Собственик на Tesla обяснява как на два пъти едва не е умрял заради системата за автономно шофиране

  • tesla-
  • автономно шофиране

Собственик на Tesla Model 3, която е оборудвана със система за автономно шофиране, разказва, че през времето, откакто управлява колата, тя веднъж го е спасила и два пъти се е опитала да го убие.

Изпълнителният директор на Tesla Илон Мъск заяви още през 2016 г., че всеки нов автомобил на Tesla ще бъде оборудван с цялото оборудване, необходимо за автономно шофиране.

Компанията първоначално обеща, че може да превърне колите си в „самоуправляващи се, които ви отвеждат от точка А до точка Б без намесата на водач“, но това, както е известно, все още не се е случило.

Вместо това Tesla пусна системата за пълно самоуправление (FSD). Тази функция позволява на превозното средство да навигира самостоятелно по кръстовища, градски улици и магистрали. Превозното средство на практика се движи само.

Tesla обаче не носи отговорност за произшествия, които могат да възникнат (функцията е в бета версия). Шофьорът винаги е отговорен и трябва да е готов да поеме контрола над автомобила, ако пътните условия станат опасни.

Струва си да се отбележи, че системата успешно разпознава сложни кръстовища и избягва аварийни ситуации, но също така често претърпява опасни повреди. Тези системни "грешки" причиняват инциденти на пътя.

Авторът на видеото, който тества системата на труден участък от пътя в планински район, става свидетел на точно такива неуспехи на автономното шофиране. Всичко върви изненадващо добре, докато FSD на Tesla не решава да изправи волана в остър завой.

Добре, че шофьорът от видеото е нащрек и натиска спирачките навреме. Кой знае как можеха да завършат събитията иначе. Въпреки това, както отбелязва авторът, това не е първият и единствен случай, когато системата се държи странно.

Друг подобен инцидент се случва, когато авторът кара по магистралата с помощта на FSD. Колата поддържа скорост от около 118 км/ч. Системата решава да се премести в друга лента, за да пропусне колата отзад.

Когато двете коли се изравняват, системата започва да дърпа колата още по-наляво. Както се оказа, причината за такова странно поведение е така наречената "аварийна лента", създадена, за да могат колите за спешна помощ да се движат.

Основният проблем е, че цивилни автомобили нямат право да влизат в такива пътни участъци, но FSD на Tesla бърка този участък от пътя за друга лента и почти влиза в завоя с пълна скорост.

Авторът обаче разказа и как тази система го е спасила. Когато е заседнал в задръстване на светофар, чакайки зелена светлина, системата FSD на неговия Tesla Model 3 се представя много добре. Когато движението е разрешено, шофьорът на колата отзад сигурно е бързал и е започнал да натиска клаксона.

Това разсейва автора и той механично хвърля поглед към огледалото за обратно виждане. В това време шофьорът на друга Tesla решава да се престрои от дясната в средната лента, засичайки собственика на Model 3.

Дискусиите за безопасността на автономното шофиране продължават. Някои шофьори абсолютно не го харесват и затова изискват от правителствата на различни страни, както и от производителите на автомобили, да забранят системата. Заслужава обаче да се отбележи, че има много повече поддръжници на тази система, а сега FSD технологията на Tesla вече получи версия 12 на софтуера си. Вижте и видеото.

Поставете оценка:
Оценка 4.7 от 11 гласа.

Свързани новини