Nissan представи настоящото, трето поколение Qashqai на пазарите в Европа и Азиатско-тихоокеанския регион преди 3 години и компанията вече се подготвя да представи фейслифт версия, целяща да запази конкурентната си позиция на ожесточения пазар на компактни кросоувъри.
Освежаванията в средата на жизнения цикъл обикновено са скромни актуализации, но популярният SUV ще претърпи доста значителна промяна в предната част. Шпионски снимки разкриват елегантна нова естетика, вдъхновена от Ariya EV на Nissan, с обтекаема радиаторна решетка със стилни декоративни панели. Фаровете вече могат да се похвалят с отделни светодиодни дневни светлини (DRL), а долната част на бронята демонстрира свеж дизайн.
Въпреки, че промените в страничните части и задната част са минимални, забележителните актуализации включват хромирани лайстни на долната облицовка на вратите и преработена задна броня. Въпреки че външната форма на задните светлини остава непроменена, вътрешните светлинни елементи ще бъдат с нов характерен LED модел.
Отвътре Qashqai до голяма степен ще запази сегашното си оформление, макар и с нови опции за тапицерия и цветове на тапицерията. 12,3-инчовата информационно-развлекателна система, чийто размер може да бъде увеличен, и цифровият инструментален панел ще получат актуализирани интерфейси. Стандартните функции ще включват безжично зареждане, свързани услуги на Nissan, съвместимост с Apple CarPlay и Android Auto.
Продължавайки настоящия модел, Qashqai ще предлага редица усъвършенствани функции, като 10,8-инчов head-up дисплей, система с 360-градусова камера, панорамен стъклен покрив, функция за масаж на предните седалки и премиум аудио Bose. Ще бъдат включени и технологии за безопасност като асистент за поддържане на лентата на движение, предупреждение за напречно движение отзад и динамичен адаптивен круиз контрол.
Що се отнася до вариантите на задвижване, цялата гама ще включва някакво ниво на електрификация. 1,3-литров бензинов двигател с турбокомпресор, генериращ 157 к.с. ще задвижва вариантите с мек хибрид, като мощността ще се предава на предните колела (по избор със задвижване на всички колела) чрез CVT трансмисия.
За тези, които търсят пълна електрификация, ще се предлага вариант e-Power, използващ 1,5-литров бензинов двигател, генериращ 156 к.с.. Този двигател действа единствено като генератор за зареждане на батерията, която от своя страна захранва електрически двигател с мощност 188 к.с. за задвижване.
Освен това се очаква след 2025 г. към гамата да се присъедини изцяло електрическа версия, базирана на изцяло нова, специална платформа за електрически автомобили.