Шумът около дебюта на първото BMW с предно предаване очаквано фокусира вниманието на специалисти и обикновени автолюбители към 2er Active Tourer. Не закъсняха и сравненията с други представители на същия сегмент, като засега коментарите по разбираеми причини са съсредоточени предимно върху дизайна на чисто новия баварски миниван.
Само допреди няколко години дори намекът за дизайнерски заемки в посока от Корея към Германия щяха да бъдат приравнени с богохулство. В крайна сметка азиатските дизайнери открай време са обвинявани в плагиатство. В случая с 2er Active Tourer обаче хронологията сякаш не застава на страната на BMW.
Работата по корейския миниван започва през 2011 г., а продажбите стартираха миналата година. Прототип на първото BMW с предно предаване на свой ред бе показан през 2012 г. на Парижкия автосалон, а пазарният му дебют все още предстои.
Особеностите на еднообемните автомобили налагат определени ограничения в работата на дизайнерите, независимо за кой сегмент от този клас возила става дума. Нещо повече - компактните миниванове поставят стилистите в още по-тесни рамки заради габаритите.
Това може би обяснява донякъде изненадващо многото сходства във външното оформление и пропорциите на новото поколение Kia Carens и 2er Active Tourer. Не бива обаче да се забравя, че дизайнер на корейския модел е Петер Шрайер, роден по ирония на съдбата в Бад-Райхенхал, Бавария, а ако миниванът на BMW се бе появил преди Carens, Kia с почти 100-процентова сигурност щеше да бъде обвинена плагиатство - точно както стана с лимузината K9 преди две години.