Повечето млади хора се увличат по различни модни течения, но в крайна сметка следват определени стереотипи и не се отличават от тълпата. Ако сте от феновете на облекло тип кецове, изтъркани дънки и суичър, колата ви също трябва да е различна. От доста време насам марките, които се определят като "fashion" градски возила, са MINI, Smart и FIAT 500. Наскоро един модел на Nissan, наречен Juke преобърна представите за различен градски автомобил и бързо настига гореспоменатите законодатели в сегмента.
Сега обаче корейците от Kia също вадят на пазара едно нестандартно возило, което има претенции да се намести сред нетрадиционните младежки коли. Става дума за модела Soul, чието първо поколение не успя да се утвърди на пазара в Европа, но сега на ход е втората генерация, разработена под зоркия поглед на доказалия се шеф дизайнер Петер Шрайер. От пръв поглед се вижда, че новата Kia е далеч по-атрактивна от предшественика си. Моделът вече се продава у нас, а екипът ни имаше възможността първи да направи обстоен тест.
Екстериор
Умелите корекции, които нанася екипът на Шрайер, правят така, че колата да наподобява предшественика, но в същото време да е далеч по-авангардна, динамично изгледаща и същевременно стилна. Модерната визия е подчертана от новите фарове, далеч по-агресивната радиаторна решетка и от контрастния въздухозаборник в предната броня. Иначе пропорциите на каросерията са почти незабележимо изменени. Новият Soul е по-дълъг, по-широк и по-нисък съответно с 35, 15 и 5 мм. Междуосието пък е нараснало с 20 мм. Като цяло формите са запазени, но чрез прецизни козметични операции визията определено е далеч по-атрактивна.
Интериор
Първото поколение на модела предизвика много противоречия. Критиките бяха насочени към яркия контраст между заоблени и изключително остри форми, както и към ниското качество на използваните материали. Сега корейците са си взели бележка и интериорът е станал определено стилен и значително по-качествен. Материалите в купето, както и самата сглобка са на далеч по-високо ниво. Стилистиката в салона е малко по-консервативна, дизайнът е изчистен, а информативността на уредите е повишена. Последните са компилация от аналогови циферблати и електронни дисплеи, мултимедийната система е значително по-качествена, а ергономията на бутоните за управление на системите от волана е подобрена. Седалките предлагат оптимална странична поддръжка, ергономични и достатъчно комфортни са предвид класа, в който се позиционира Soul. Отзад мястото също е просторно, а багажното отделение не е голямо, но е функционално и добре организирано. Като цяло интериорът е изчистен, стилен и същевременно модерен.
Двигател и ходови характеристики
Автомобилът се продава у нас с два двигателя - един бензинов и един дизелов. И двата мотора предлагат добра динамика, но по-икономичният естествено е дизеловият. Мощността на бензиновия мотор е 132 к.с., а на дизела - 128. По-добрият въртящ момент обаче прави дизеловата алтернатива по-удачна за подобен род возила. Возията е по-скоро твърда, но в никакъв случай не е некомфортна. При завои, които се взимат на висока скорост, кренът е минимален, а воланът е информативен. Той има три режима на действие (комфорт, нормал и спорт), които се превключват само с натискането на един бутон от кормилото. Единственият минимален проблем е липсата на достатъчно мощност преди турбокомпресорът да се включи. Тоест налична е по-голяма турбо дупка. Всички останали възли и агрегати работят без забележки.
Трудно е да се намери пряка алтернатива на Soul. Както вече стана ясно моделът има претенции да се намеси при т.нар. "fashion" автомобили като MINI и Nissan Juke. Предвид това, както и на фона на базовото оборудване на модела, цената може да бъде определена като атрактивна. Ако сте млад човек с активен начин на живот и вкус към атрактивното, определено трябва да обърнете внимание на новата Kia Soul. Колко ще ви струва това, можете да видите в ценовата листа на модела.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 skier
09:44 07.05.2014
2 ярослав станчев
12:34 07.05.2014
3 ярослав станчев
12:35 07.05.2014
4 Виктор Христов
18:09 07.05.2014
5 Славчо Димитров
Коментиран от #6, #7
19:45 07.05.2014
6 Нема Бира
До коментар #5 от "Славчо Димитров":
На живо кубчето изглежда даже по-добре...21:17 07.05.2014
7 Споок Армин
До коментар #5 от "Славчо Димитров":
50000лв ? КО? НЕ!23:15 07.05.2014
8 Иван Петров
01:33 08.05.2014
9 Симеон Тасев
10:35 08.05.2014
10 Нен Нен
00:32 10.05.2014