Last news in Fakti

19 Февруари, 2014 12:41 12 268 59

Kia срещу BMW: кой кого копира?

  • kia-
  • bmw-
  • carens-
  • 2er active tourer-
  • k9-
  • 7er

Шумът около дебюта на първото BMW с предно предаване очаквано фокусира вниманието на специалисти и обикновени автолюбители към 2er Active Tourer. Не закъсняха и сравненията с други представители на същия сегмент, като засега коментарите по разбираеми причини са съсредоточени предимно върху дизайна на чисто новия баварски миниван.



Само допреди няколко години дори намекът за дизайнерски заемки в посока от Корея към Германия щяха да бъдат приравнени с богохулство. В крайна сметка азиатските дизайнери открай време са обвинявани в плагиатство. В случая с 2er Active Tourer обаче хронологията сякаш не застава на страната на BMW.



Работата по корейския миниван започва през 2011 г., а продажбите стартираха миналата година. Прототип на първото BMW с предно предаване на свой ред бе показан през 2012 г. на Парижкия автосалон, а пазарният му дебют все още предстои.



Особеностите на еднообемните автомобили налагат определени ограничения в работата на дизайнерите, независимо за кой сегмент от този клас возила става дума. Нещо повече - компактните миниванове поставят стилистите в още по-тесни рамки заради габаритите.



Това може би обяснява донякъде изненадващо многото сходства във външното оформление и пропорциите на новото поколение Kia Carens и 2er Active Tourer. Не бива обаче да се забравя, че дизайнер на корейския модел е Петер Шрайер, роден по ирония на съдбата в Бад-Райхенхал, Бавария, а ако миниванът на BMW се бе появил преди Carens, Kia с почти 100-процентова сигурност щеше да бъде обвинена плагиатство - точно както стана с лимузината K9 преди две години.

 


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Николай Николов

    8 4 Отговор
    Май БМВ копират КИА,като гледам бавареца това е новия модел който ще бъде с предното предаване и май още не е пуснат на пазара.Но само предполагам,след малко ще дойдат специалистите във форума и ще си кажат тежката дума.
  • 2 Христо Христов

    5 13 Отговор
    Пълен т...к е да се подозира, че "БМВ" ще копира от жълтурите. Извинявайте, но когато германците са правили автомобили преди 100 и повече години, тези с дръпнатите очички са се биели с тоягите за ориз! На колко години е фирмата "КИА" - тя няма дори толкова години, колкото десетилетия има "БМВ"! Да не говорим пък за разликата в качеството - все едно да сравняваш по грамотност депутатите Бат Сали и Ивайло Калфин...

    Коментиран от #9, #10, #17

  • 3 BRABUS

    2 5 Отговор
    Има какво да научат от Kia,може към 2090г да ги догонят дори...ама надали (с това 'новаторско' мислене)
  • 4 Виктор Георгиев

    5 3 Отговор
    che sa q kopirali ot kia e qsno ama to tova ne e bmw a nqkva podigravka s predno predavane.....
  • 5 Ivan2909

    2 3 Отговор
    opel astra J>Chevrolet Cruize>Kia>bmw
    opel astra>bmw

    Коментиран от #12

  • 6 Споок Армин

    3 7 Отговор
    Има доста сходства в дизайна но ако погледнем качеството на изработка,материалите и качеството на двигателя ще се отвори една голяма пропаст между двете марки в полза на БМВ.

    Коментиран от #15

  • 7 M_SUX

    7 1 Отговор
    Това ако го бяха направили Мерцедес, щеше да се тенкя по форумите, то какво ли не се говори, че S класа Cupe прилича на Пежо заради стоповете, а тука цялата кола прилича на Киата, но разбираш ли тука баварците не са копирали нищо :)
  • 8 M_SUX

    5 1 Отговор
    Да не говорим, че това Бмв прилича и адски много на Б класата на Мерцедес.
  • 9 ken sheehan

    0 2 Отговор

    До коментар #2 от "Христо Христов":

    ти коч карал ли си?

    Коментиран от #11

  • 10 ken sheehan

    0 2 Отговор

    До коментар #2 от "Христо Христов":

    Имам предвид "Кия''
  • 11 M_SUX

    1 1 Отговор

    До коментар #9 от "ken sheehan":

    Колите които съм имал са Мерцедес Ц180, Голф 3, Фиат Мареа. Демек не съм карал.
  • 12 СМЪРТ-ЗА- ТУРЦИТЕ

    0 0 Отговор

    До коментар #5 от "Ivan2909":

    Ко речи ????
  • 13 Димитър Рупанов

    1 0 Отговор
    Ако се сложи и Сеат Алтеа и там ще се намери сходство. Трябва разликата да е Бмв-квадратна кола, Ауди- кръгла кола, Мерцедес- паралелепипед и т.н. За да няма сходство.
  • 14 Easy ryder

    5 3 Отговор
    Е нищо ново под слънцето БМВ и без това не се слави с нововъведения а обича да преписва от други фирми копирането на чужд дизайн също няма да е необичайно.
  • 15 Easy ryder

    4 4 Отговор

    До коментар #6 от "Споок Армин":

    По качество на двигателя КИА е много по напред в класациите от БМВ.БМВ заедно с Ауди са лидери по дефекти на двигателите.

    Коментиран от #16, #18

  • 16 Никой

    4 4 Отговор

    До коментар #15 от "Easy ryder":

    Стига си повтарял тея дефекти като стар грамофон. Тея класации са жестоко корумпирани, а и не можеш да сравняваш бълхите на КИА с 3-литрови двигатели.

    Коментиран от #25, #29, #30

  • 17 Никой

    2 2 Отговор

    До коментар #2 от "Христо Христов":

    Много си прав. БМВ и Мерцедес тези са едни от най-старите марки автомобили. Те са наложили повечето стандарти, които виждаме във всички коли днес и е тъпо да има такива статии още повече, че новата Дженесис отпред е одрала ламарината на 7ер F01

    Коментиран от #19, #20, #27

  • 18 zendera

    3 6 Отговор

    До коментар #15 от "Easy ryder":

    Да бе.Щом ти го казваш...БМВ сега навлиза в този сегмент и скоро ще доминира както навсякъде го прави.Ти по-добре мисли що любимата Тоѝотка прави сервизна акция.Нали са наѝ-качествените джапанезе коли.Що се отнася до копирането бих признал и бих се съгласил че БМВ са копирали от Киа но нито са първите а и нито ще са последните........

    Коментиран от #26

  • 19 zendera

    4 5 Отговор

    До коментар #17 от "Никой":

    Не се хаби ве пич.Това е наѝ-върлия фен на японското и кореиско автомобилостроене.Тоѝ не знае нищо за БМВ .Чувал това онова по форумите или от приятели...Все едно да сравняваш крастава жаба с красив лебед.Как да му обясняваш на тоз професор че БМВ например има трилитров три турбодизел а Киа и всички японски и кореиски производители дори и не са сънували за такъв агрегат със 381 кс.А когато БМВ въведе каскадното пълнене през 2005та със 535д японците се биеха в гърдите с умрелия си 2.0-140кс на Хонда ако се не лъжа.

    Коментиран от #21

  • 20 Гешшът

    7 2 Отговор

    До коментар #17 от "Никой":

    Ем, то и форд е стара компания за коли, ама пак са боклуци, нали? Това не е никакво сравнение за качество, възраст=/= качество. Не ме разбирай погрешно, харесвам БМВ като компания за коли, и наистина предлагат качество и традиции за автомобилостроенето, но след като си казах това корейците в последните години много напреднаха, Киа/Хюндай са нещо различно от боклуците които произвеждаха преди 10 години. Според мен тук никой никого не копира, това си е дизайн, нормален за този клас коли, както е и Б-Класата и Опел Мерива/Зафира, Така си изглеждат просто. И двете коли си имат собствени черти, въпреки че не ги харсвам. А и японците не ги интересува за дизелови двигатели, понеже в Америка и Япония(те за там си ги произвеждат) не се използват дизелови двигатели.

    Коментиран от #24

  • 21 topfield

    4 2 Отговор

    До коментар #19 от "zendera":

    И ти много ги разбираш нещата.

    Коментиран от #22, #23

  • 22 zendera

    3 4 Отговор

    До коментар #21 от "topfield":

    Поне за БМВ мога да споря не само защото карам трета баварка ами защото само от бмв се интересувам.Просто съм зомбиран беемвист..

    Коментиран от #42

  • 23 zendera

    3 4 Отговор

    До коментар #21 от "topfield":

    Но като споря аз гледам да се аргументирам а не детски да се заяждам както правят повечето хора тук.
  • 24 Никой

    2 2 Отговор

    До коментар #20 от "Гешшът":

    Прав си за дизайна, че то всички коли от този клас изглеждат по този начин, но иначе Американския форд няма нищо общо с Европейския.Форд Т, Форд А, Форд Ф150, Форд Мустанг - все коли, които промениха играта
  • 25 Easy ryder

    3 3 Отговор

    До коментар #16 от "Никой":

    Да бе още малко и ще ти повярвам.Значи Мерцедес си плаща за да е напред в класацията а БМВ не плаща и са с най много дефекти.
    Направи гениално прозрение и този път.
  • 26 Easy ryder

    2 4 Отговор

    До коментар #18 от "zendera":

    Ще ти се да доминира БМВ.БМВ доминира при неграмотни технически и силно комплексирани клиенти.Това е тяхната ниша.Колкот си по зле с интелекта толкова повече те привлича този продукт.
    Колкото до сервизни акции всеки ги прави важното е накрая че Тойота пак си остава много по здрав автомобил от БМВ ама като караш само баварски боклуци нямаш поглед върху други фирми.
    А и да ти кажа Тойота не е викала в сервиза коли защото двигателите им блокират.Това предимно на баварските некадърници се случва.

    Коментиран от #31

  • 27 Easy ryder

    2 2 Отговор

    До коментар #17 от "Никой":

    Опел,Рено,Шкода,Ланча,Фиат,Форд са по стари фирми от БМВ.Сигурно защото има по стари фирми БМВ преписва от тях и нищо не е въвело първо в автомобилостроенето.Естествено преписва и от Мерцедес но както винаги не преписва добре защото Мерцедес прави доста по здрави двигатели.
    Но кой ти чете история,важното е да се качиш на баварския дръгел и да въртиш изтъркани гуми по светофарите.
  • 28 скар фейс

    2 1 Отговор
    До момента няма спор, че БМВ е по-престижната и именита марка, което е и гаранция за по-виока крайна цена на продукта. Киата все още е в период на изграждане на имидж, тъй като е доста млада марка, но пък се развива с бурни темпове. Лично за мен няма (голямо) значение, кой от кого е копирал, защото крайния резултат е много добър. Това безспорно са два добре изглеждащи автомобила с голямо бъдеще.
  • 29 Easy ryder

    2 3 Отговор

    До коментар #16 от "Никой":

    Потенциален проблем с трилитровите шестцилиндрови турбодвигатели ще принуди BMW да отзове близо 151 000 автомобила.В сервизите на компанията ще бъдат поканени собствениците на BMW 335i (2007-2010), BMW 135i (2008-2010), BMW 535i, X6 xDrive35i и Z4 Roadster sDrive35i, произведени през 2009-2010 г.


    Ей това са три литровите двигатели на БМВ

    Коментиран от #32, #33

  • 30 Easy ryder

    2 3 Отговор

    До коментар #16 от "Никой":

    Представители на баварската автомобилна марка отправиха странна молба към собствениците на новите наточени BMW-та с индекси М5 и М6. Те ги посъветваха да не карат своите автомобили, докато не преминат през сервизен преглед.

    Необичайната молба е продиктувана от факта, че инженерите на BMW са открили дефект в 4.4-литровия високотехнологичен битурбодвигател. Моторът с индекс S63TU се монтира на новия седан М5, както и на купе и кабрио версиите на М6.

    Откритият дефект е свързан със спад на налягането на маслото, който може да доведе до сериозни повреди в двигателя.
    На дистрибуторите на марката в САЩ дори им е забранено да продават автомобили с индекси М5 и М6, независимо дали конкретният екземпляр е в списъка, или не. Всеки собственик на ново М5 или М6 ще получи писмо с молба да посети сервиза на марката.
  • 31 zendera

    1 2 Отговор

    До коментар #26 от "Easy ryder":

    То се вижда кой е комплексиран.Тез разговори ги водихме и преди 3-4 години.Не си се променил.Все едно и също дрънкаш.
  • 32 zendera

    0 2 Отговор

    До коментар #29 от "Easy ryder":

    И какво си ми ги написал сега тия кампании-за тях знае всеки.Никога не съм твърдял че БМВ е най-качествената кола.Ти ми кажи защо и Тойота прави сервизни кампании.Ама туй не върви дето го плещиш от сорта че Тойота мислели за клиентите и своевременно изтегляли колите от пазара.Ако се притесняваха за клиентите толкоз много щяха изобщо да не допускат дефекти както беше преди 10 години...
  • 33 zendera

    1 2 Отговор

    До коментар #29 от "Easy ryder":

    Аз питендирам просто че БМВ е премиум автомобил доставящ много удоволствие от шофирането.Карал съм бензинови и дизелови модификации от 150 до 286кс и затова имам преки наблюдения от любимата ми марка а не като тебе да дрънкам на изуст..

    Коментиран от #37

  • 34 Иван Стоев

    1 2 Отговор
    Предно предаване и кражба от корейците?! Dafuq BMW?
  • 35 Easy ryder

    2 3 Отговор
    Ами като не си разбрал нищо от разговорите които сме водили преди 3-4 години явно трябва да ти се повтаря.
    Но спокойно свикнал съм шофьорчетата на БМВ бавно схващат.За тях е важна емблемата.И на контейнер за боклук да сложа надпис БМВ ще тръгнат да обясняват колко е красив интериора,какъв невероятен дизайн с бъбреци и какво невероятно пътно поведение има.
  • 36 Veselin Todorov

    1 1 Отговор
    Колите от едно и също поколение трябва да си приличат една на друга. Това е мода и е задължително. Не може да сравняваш розовия кадилак на ЕЛВИС с Варбурга на Азис.За да има база за сравнение трябва колите от дадено поколение да се приближават по характеристики и само личният избор да кара хората да си купуват определена модна марка.
    Аз лично не съм страстен привърженик на определена марка. Обичам да експериментирам като един пътешественик.Искам да мога да опитам удоволствието от карането на много марки и модели. Преди два месеца например си купих поредната нова кола-VOLVO XC60 и въпреки това, че е по оплювана марка от например МЕРЦЕДЕС МЛ който карах чисто нов около 4 години (а сега го кара жена ми и мога всекидневно да ги сравнявам) Волвото по ме кефи.
  • 37 Easy ryder

    1 2 Отговор

    До коментар #33 от "zendera":

    Е това всеки може да го претендира.Думичката "премиум" трябва ли да оправдава висока степен на дефекти?И като си карал БМВта как точно разбра че са по добри от Лексъс например?Или сигурно и там си карал поне 3 модела с мощност до 300 коня.
    А сега вече и са изказваш как щели да станат лидер в малкия клас.Това сигурно си го сънувал в някой пророчески сън.

    Коментиран от #40

  • 38 zendera

    2 1 Отговор
    Ама тая информация дето си я изтипосал тука си я прочел от нета бе момче.Кога седна в шестак примерно независимо какъв е и да сравняваш с Лексус примерно а...Щото аз съм го правил и зная кои са силните и слабите страни и на двете марки....За разлика от тебе аз уважавам японските премиум марки .....

    Коментиран от #39

  • 39 Easy ryder

    1 2 Отговор

    До коментар #38 от "zendera":

    Е ти какво искаш да карам 150 000 БМВ та за да ти я дам тази информация.Айде не ставай смешен.
  • 40 zendera

    1 1 Отговор

    До коментар #37 от "Easy ryder":

    Няма вече качествени коли-набий си го в главата това.Няма кво да сънувам.Това е днешната действителност.
  • 41 Easy ryder

    3 1 Отговор
    Идеални коли няма има коли които за парите си ти дават повече и такива които ти създават повече проблеми от други.
    Ако помислиш малко ще разбереш какво искам да кажа.А хората за това правят класации за да могат да се ориентират клиентите кой какво обещава и какво се получава после след като си си платил за обещаното.

    Коментиран от #43

  • 42 Veselin Todorov

    2 1 Отговор

    До коментар #22 от "zendera":

    Имаш право да си фен.Аз също бях като 2002г.си купих Е46. Бях на седмото небе.След това минах през някои други марки и сега в момента се радвам на Jaguar xf за добрите дни от годината и Volvo xc60 за снежните дни.
    Въпреки всичко обаче за BMW мога да кажа само хубави думи. Например снощи един приятел си взе Х3 с 3.0дизел и малко го е чипнал и ми даде да го покарам. Въпреки че джипчето не е първа младост направо изриваше асвалта.Определено динамиката я има но вътре липсва глезотията и премерения лукс . А това също е важно.

    Коментиран от #44

  • 43 zendera

    3 2 Отговор

    До коментар #41 от "Easy ryder":

    Кеф цена няма момче.Аз не карам нови автомобили.Но за себе си съм решил че на друго освен на бмв няма да се кача.Но не защото бмв е премиум,не защото бмв е уличен хулиган,не ме интересува изобщо лошия роден имидж на марката-висаджийски т.н.Карам бмв защото ме кефи ,доставя ми удоволствие от шофирането и не ми омръзва независимо че общо с 3-те бмв-та съм минал 1000 000км.Дава ми голям разход на бензин но не се оплаквам-мога да си го позволя.
  • 44 zendera

    3 2 Отговор

    До коментар #42 от "Veselin Todorov":

    Имах 530д Е39-с чип 227кс.Превъзходна кола........цар на магистралата-целогодишен абонамент за крайна лява лента...
  • 45 Кольо Фильов

    3 3 Отговор
    бмв е мечтата на всеки ром

    Коментиран от #47

  • 46 galaxy

    2 1 Отговор
    BMW
  • 47 Никой

    2 1 Отговор

    До коментар #45 от "Кольо Фильов":

    Това го казва всеки завистлив българин. Като е мечтата на ромите, защо в германия най-любимата марка е бмв? Не си прави изводи от някви стари и изтормозени е36-ци. Сигурно го казваш само за да си избиваш комплексите, че не можеш да си я позволиш.Ако покараш примерно е39 или е46 на малко километри няма да говориш така.

    Коментиран от #48, #52

  • 48 I'm back

    1 2 Отговор

    До коментар #47 от "Никой":

    Как разбра коя е любимата марка в Германия?На тия класациите са по-нагласени от нашите избори.Само за сведение ще ти кажа, че Голф беше спечелил кола на годината като ADAC му увеличили гласовете 10 пъти!Сега тече разследване на немските издания и карат всички немски марки да върнат наградите си от 2005г до сега хахахахаха
  • 49 БМВ БЪЛГАРИЯ

    1 3 Отговор
    Ама чакайте малко, защо се казва че е копирано чак, когато е пуснато БМВ-то в производство, като то се разработва от 2 години и има снимки от тогава. Защо киа да не са взели от conceptа на БМВ ?
  • 50 БМВ БЪЛГАРИЯ

    2 1 Отговор
    Аз така мисля, защото киа копираха бая неща от БМВ и това не е от скоро
  • 51 Кобрата

    2 2 Отговор
    Не знам кой кого копира обаче ако ще купувам кола и трябва да избирам между двете марки Kia и BMW и имам достатъчно пари бих взел BMW-то
  • 52 Гешшът

    1 2 Отговор

    До коментар #47 от "Никой":

    Защото има огромно различие между начина на мислене тук и там. Всяко пишлеме на по 18-22 години кара е36 318-20 и се мисли за най-големия, а тези с повече пари си вземат по-новия модел, но продължава да се мисли за най-големия, докато там не ги интересува кой какво кара, там си гледат кефа и избират по качество, не по гъзария, сеш'се?

    Коментиран от #55

  • 53 Xterminatorable .

    1 1 Отговор
    Ненадминати в копирането са хонда и тойота. Хонда леген(д) и лексъс LS от 90-те са чисти REPLICA на S klasse W140. По-късно лексъс започват да крадат от 7-ма серия.
    А по-комплексирани и ограничени от водачи на хонда сивик от 90-те с газова уредба - няма.
  • 54 Монго

    1 0 Отговор
    Двете коли, в "ан фас" /френски израз означаващ-срещу/ нямат нищо общо, в профил /няма да обяснявам, от къде произлиза/-миии ван , като ван, всички си приличат, то за това се казват ванове. Ако БМВ-то беше кран, а "корейката" амфибия...тогава друг въпрос...
  • 55 zendera

    3 0 Отговор

    До коментар #52 от "Гешшът":

    Eй немога да ви разбера какво толкоз имате против Е36-цата..Не всички Е36 са 316 318 318is...За времето си Е36 325 328 М3 бяха големи бегачки а бих казал че и сега не са за подценяване.Лично аз съм сядал зад волана на М3-286кс и бих казал че този автомобил засенчва тогавашната му конкуренция,от немските коли имам предвид.

    Коментиран от #56

  • 56 Гешшът

    1 0 Отговор

    До коментар #55 от "zendera":

    Ако беше обърнал внимание, ще забележиш, че не съм казал нищо лошо относно колата, а хората, които я карат, или поне по-голямата част.
  • 57 триста итридесети

    0 0 Отговор
    zender - ако си ти - поздрави, къде се губи толкова време.


    БМВ ИМА ПОВЕЧЕ УСПЕХИ ВЪВ Ф1 ОТ ВСИЧКИ ЯПОНСКИ ОТБОРИ

    Коментиран от #58, #59

  • 58 zendera

    0 0 Отговор

    До коментар #57 от "триста итридесети":

    Да аз съм.....
  • 59 zendera

    0 0 Отговор

    До коментар #57 от "триста итридесети":

    Не ми се пише пак че бързам-обяснил съм всичко в темата за ФВ-то......