Шумът около дебюта на първото BMW с предно предаване очаквано фокусира вниманието на специалисти и обикновени автолюбители към 2er Active Tourer. Не закъсняха и сравненията с други представители на същия сегмент, като засега коментарите по разбираеми причини са съсредоточени предимно върху дизайна на чисто новия баварски миниван.
Само допреди няколко години дори намекът за дизайнерски заемки в посока от Корея към Германия щяха да бъдат приравнени с богохулство. В крайна сметка азиатските дизайнери открай време са обвинявани в плагиатство. В случая с 2er Active Tourer обаче хронологията сякаш не застава на страната на BMW.
Работата по корейския миниван започва през 2011 г., а продажбите стартираха миналата година. Прототип на първото BMW с предно предаване на свой ред бе показан през 2012 г. на Парижкия автосалон, а пазарният му дебют все още предстои.
Особеностите на еднообемните автомобили налагат определени ограничения в работата на дизайнерите, независимо за кой сегмент от този клас возила става дума. Нещо повече - компактните миниванове поставят стилистите в още по-тесни рамки заради габаритите.
Това може би обяснява донякъде изненадващо многото сходства във външното оформление и пропорциите на новото поколение Kia Carens и 2er Active Tourer. Не бива обаче да се забравя, че дизайнер на корейския модел е Петер Шрайер, роден по ирония на съдбата в Бад-Райхенхал, Бавария, а ако миниванът на BMW се бе появил преди Carens, Kia с почти 100-процентова сигурност щеше да бъде обвинена плагиатство - точно както стана с лимузината K9 преди две години.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Николай Николов
12:50 19.02.2014
2 Христо Христов
Коментиран от #9, #10, #17
13:19 19.02.2014
3 BRABUS
13:29 19.02.2014
4 Виктор Георгиев
13:37 19.02.2014
5 Ivan2909
opel astra>bmw
Коментиран от #12
14:26 19.02.2014
6 Споок Армин
Коментиран от #15
14:28 19.02.2014
7 M_SUX
15:59 19.02.2014
8 M_SUX
16:01 19.02.2014
9 ken sheehan
До коментар #2 от "Христо Христов":
ти коч карал ли си?Коментиран от #11
16:23 19.02.2014
10 ken sheehan
До коментар #2 от "Христо Христов":
Имам предвид "Кия''16:25 19.02.2014
11 M_SUX
До коментар #9 от "ken sheehan":
Колите които съм имал са Мерцедес Ц180, Голф 3, Фиат Мареа. Демек не съм карал.18:00 19.02.2014
12 СМЪРТ-ЗА- ТУРЦИТЕ
До коментар #5 от "Ivan2909":
Ко речи ????18:43 19.02.2014
13 Димитър Рупанов
19:32 19.02.2014
14 Easy ryder
19:37 19.02.2014
15 Easy ryder
До коментар #6 от "Споок Армин":
По качество на двигателя КИА е много по напред в класациите от БМВ.БМВ заедно с Ауди са лидери по дефекти на двигателите.Коментиран от #16, #18
19:39 19.02.2014
16 Никой
До коментар #15 от "Easy ryder":
Стига си повтарял тея дефекти като стар грамофон. Тея класации са жестоко корумпирани, а и не можеш да сравняваш бълхите на КИА с 3-литрови двигатели.Коментиран от #25, #29, #30
19:54 19.02.2014
17 Никой
До коментар #2 от "Христо Христов":
Много си прав. БМВ и Мерцедес тези са едни от най-старите марки автомобили. Те са наложили повечето стандарти, които виждаме във всички коли днес и е тъпо да има такива статии още повече, че новата Дженесис отпред е одрала ламарината на 7ер F01Коментиран от #19, #20, #27
19:57 19.02.2014
18 zendera
До коментар #15 от "Easy ryder":
Да бе.Щом ти го казваш...БМВ сега навлиза в този сегмент и скоро ще доминира както навсякъде го прави.Ти по-добре мисли що любимата Тоѝотка прави сервизна акция.Нали са наѝ-качествените джапанезе коли.Що се отнася до копирането бих признал и бих се съгласил че БМВ са копирали от Киа но нито са първите а и нито ще са последните........Коментиран от #26
19:59 19.02.2014
19 zendera
До коментар #17 от "Никой":
Не се хаби ве пич.Това е наѝ-върлия фен на японското и кореиско автомобилостроене.Тоѝ не знае нищо за БМВ .Чувал това онова по форумите или от приятели...Все едно да сравняваш крастава жаба с красив лебед.Как да му обясняваш на тоз професор че БМВ например има трилитров три турбодизел а Киа и всички японски и кореиски производители дори и не са сънували за такъв агрегат със 381 кс.А когато БМВ въведе каскадното пълнене през 2005та със 535д японците се биеха в гърдите с умрелия си 2.0-140кс на Хонда ако се не лъжа.Коментиран от #21
20:29 19.02.2014
20 Гешшът
До коментар #17 от "Никой":
Ем, то и форд е стара компания за коли, ама пак са боклуци, нали? Това не е никакво сравнение за качество, възраст=/= качество. Не ме разбирай погрешно, харесвам БМВ като компания за коли, и наистина предлагат качество и традиции за автомобилостроенето, но след като си казах това корейците в последните години много напреднаха, Киа/Хюндай са нещо различно от боклуците които произвеждаха преди 10 години. Според мен тук никой никого не копира, това си е дизайн, нормален за този клас коли, както е и Б-Класата и Опел Мерива/Зафира, Така си изглеждат просто. И двете коли си имат собствени черти, въпреки че не ги харсвам. А и японците не ги интересува за дизелови двигатели, понеже в Америка и Япония(те за там си ги произвеждат) не се използват дизелови двигатели.Коментиран от #24
20:51 19.02.2014
21 topfield
До коментар #19 от "zendera":
И ти много ги разбираш нещата.Коментиран от #22, #23
21:13 19.02.2014
22 zendera
До коментар #21 от "topfield":
Поне за БМВ мога да споря не само защото карам трета баварка ами защото само от бмв се интересувам.Просто съм зомбиран беемвист..Коментиран от #42
21:23 19.02.2014
23 zendera
До коментар #21 от "topfield":
Но като споря аз гледам да се аргументирам а не детски да се заяждам както правят повечето хора тук.21:27 19.02.2014
24 Никой
До коментар #20 от "Гешшът":
Прав си за дизайна, че то всички коли от този клас изглеждат по този начин, но иначе Американския форд няма нищо общо с Европейския.Форд Т, Форд А, Форд Ф150, Форд Мустанг - все коли, които промениха играта21:39 19.02.2014
25 Easy ryder
До коментар #16 от "Никой":
Да бе още малко и ще ти повярвам.Значи Мерцедес си плаща за да е напред в класацията а БМВ не плаща и са с най много дефекти.Направи гениално прозрение и този път.
21:50 19.02.2014
26 Easy ryder
До коментар #18 от "zendera":
Ще ти се да доминира БМВ.БМВ доминира при неграмотни технически и силно комплексирани клиенти.Това е тяхната ниша.Колкот си по зле с интелекта толкова повече те привлича този продукт.Колкото до сервизни акции всеки ги прави важното е накрая че Тойота пак си остава много по здрав автомобил от БМВ ама като караш само баварски боклуци нямаш поглед върху други фирми.
А и да ти кажа Тойота не е викала в сервиза коли защото двигателите им блокират.Това предимно на баварските некадърници се случва.
Коментиран от #31
21:56 19.02.2014
27 Easy ryder
До коментар #17 от "Никой":
Опел,Рено,Шкода,Ланча,Фиат,Форд са по стари фирми от БМВ.Сигурно защото има по стари фирми БМВ преписва от тях и нищо не е въвело първо в автомобилостроенето.Естествено преписва и от Мерцедес но както винаги не преписва добре защото Мерцедес прави доста по здрави двигатели.Но кой ти чете история,важното е да се качиш на баварския дръгел и да въртиш изтъркани гуми по светофарите.
22:10 19.02.2014
28 скар фейс
22:11 19.02.2014
29 Easy ryder
До коментар #16 от "Никой":
Потенциален проблем с трилитровите шестцилиндрови турбодвигатели ще принуди BMW да отзове близо 151 000 автомобила.В сервизите на компанията ще бъдат поканени собствениците на BMW 335i (2007-2010), BMW 135i (2008-2010), BMW 535i, X6 xDrive35i и Z4 Roadster sDrive35i, произведени през 2009-2010 г.Ей това са три литровите двигатели на БМВ
Коментиран от #32, #33
22:22 19.02.2014
30 Easy ryder
До коментар #16 от "Никой":
Представители на баварската автомобилна марка отправиха странна молба към собствениците на новите наточени BMW-та с индекси М5 и М6. Те ги посъветваха да не карат своите автомобили, докато не преминат през сервизен преглед.Необичайната молба е продиктувана от факта, че инженерите на BMW са открили дефект в 4.4-литровия високотехнологичен битурбодвигател. Моторът с индекс S63TU се монтира на новия седан М5, както и на купе и кабрио версиите на М6.
Откритият дефект е свързан със спад на налягането на маслото, който може да доведе до сериозни повреди в двигателя.
На дистрибуторите на марката в САЩ дори им е забранено да продават автомобили с индекси М5 и М6, независимо дали конкретният екземпляр е в списъка, или не. Всеки собственик на ново М5 или М6 ще получи писмо с молба да посети сервиза на марката.
22:27 19.02.2014
31 zendera
До коментар #26 от "Easy ryder":
То се вижда кой е комплексиран.Тез разговори ги водихме и преди 3-4 години.Не си се променил.Все едно и също дрънкаш.22:32 19.02.2014
32 zendera
До коментар #29 от "Easy ryder":
И какво си ми ги написал сега тия кампании-за тях знае всеки.Никога не съм твърдял че БМВ е най-качествената кола.Ти ми кажи защо и Тойота прави сервизни кампании.Ама туй не върви дето го плещиш от сорта че Тойота мислели за клиентите и своевременно изтегляли колите от пазара.Ако се притесняваха за клиентите толкоз много щяха изобщо да не допускат дефекти както беше преди 10 години...22:38 19.02.2014
33 zendera
До коментар #29 от "Easy ryder":
Аз питендирам просто че БМВ е премиум автомобил доставящ много удоволствие от шофирането.Карал съм бензинови и дизелови модификации от 150 до 286кс и затова имам преки наблюдения от любимата ми марка а не като тебе да дрънкам на изуст..Коментиран от #37
22:43 19.02.2014
34 Иван Стоев
22:45 19.02.2014
35 Easy ryder
Но спокойно свикнал съм шофьорчетата на БМВ бавно схващат.За тях е важна емблемата.И на контейнер за боклук да сложа надпис БМВ ще тръгнат да обясняват колко е красив интериора,какъв невероятен дизайн с бъбреци и какво невероятно пътно поведение има.
22:47 19.02.2014
36 Veselin Todorov
Аз лично не съм страстен привърженик на определена марка. Обичам да експериментирам като един пътешественик.Искам да мога да опитам удоволствието от карането на много марки и модели. Преди два месеца например си купих поредната нова кола-VOLVO XC60 и въпреки това, че е по оплювана марка от например МЕРЦЕДЕС МЛ който карах чисто нов около 4 години (а сега го кара жена ми и мога всекидневно да ги сравнявам) Волвото по ме кефи.
22:52 19.02.2014
37 Easy ryder
До коментар #33 от "zendera":
Е това всеки може да го претендира.Думичката "премиум" трябва ли да оправдава висока степен на дефекти?И като си карал БМВта как точно разбра че са по добри от Лексъс например?Или сигурно и там си карал поне 3 модела с мощност до 300 коня.А сега вече и са изказваш как щели да станат лидер в малкия клас.Това сигурно си го сънувал в някой пророчески сън.
Коментиран от #40
22:56 19.02.2014
38 zendera
Коментиран от #39
22:56 19.02.2014
39 Easy ryder
До коментар #38 от "zendera":
Е ти какво искаш да карам 150 000 БМВ та за да ти я дам тази информация.Айде не ставай смешен.22:58 19.02.2014
40 zendera
До коментар #37 от "Easy ryder":
Няма вече качествени коли-набий си го в главата това.Няма кво да сънувам.Това е днешната действителност.23:01 19.02.2014
41 Easy ryder
Ако помислиш малко ще разбереш какво искам да кажа.А хората за това правят класации за да могат да се ориентират клиентите кой какво обещава и какво се получава после след като си си платил за обещаното.
Коментиран от #43
23:07 19.02.2014
42 Veselin Todorov
До коментар #22 от "zendera":
Имаш право да си фен.Аз също бях като 2002г.си купих Е46. Бях на седмото небе.След това минах през някои други марки и сега в момента се радвам на Jaguar xf за добрите дни от годината и Volvo xc60 за снежните дни.Въпреки всичко обаче за BMW мога да кажа само хубави думи. Например снощи един приятел си взе Х3 с 3.0дизел и малко го е чипнал и ми даде да го покарам. Въпреки че джипчето не е първа младост направо изриваше асвалта.Определено динамиката я има но вътре липсва глезотията и премерения лукс . А това също е важно.
Коментиран от #44
23:08 19.02.2014
43 zendera
До коментар #41 от "Easy ryder":
Кеф цена няма момче.Аз не карам нови автомобили.Но за себе си съм решил че на друго освен на бмв няма да се кача.Но не защото бмв е премиум,не защото бмв е уличен хулиган,не ме интересува изобщо лошия роден имидж на марката-висаджийски т.н.Карам бмв защото ме кефи ,доставя ми удоволствие от шофирането и не ми омръзва независимо че общо с 3-те бмв-та съм минал 1000 000км.Дава ми голям разход на бензин но не се оплаквам-мога да си го позволя.23:17 19.02.2014
44 zendera
До коментар #42 от "Veselin Todorov":
Имах 530д Е39-с чип 227кс.Превъзходна кола........цар на магистралата-целогодишен абонамент за крайна лява лента...23:21 19.02.2014
45 Кольо Фильов
Коментиран от #47
00:39 20.02.2014
46 galaxy
07:38 20.02.2014
47 Никой
До коментар #45 от "Кольо Фильов":
Това го казва всеки завистлив българин. Като е мечтата на ромите, защо в германия най-любимата марка е бмв? Не си прави изводи от някви стари и изтормозени е36-ци. Сигурно го казваш само за да си избиваш комплексите, че не можеш да си я позволиш.Ако покараш примерно е39 или е46 на малко километри няма да говориш така.Коментиран от #48, #52
11:14 20.02.2014
48 I'm back
До коментар #47 от "Никой":
Как разбра коя е любимата марка в Германия?На тия класациите са по-нагласени от нашите избори.Само за сведение ще ти кажа, че Голф беше спечелил кола на годината като ADAC му увеличили гласовете 10 пъти!Сега тече разследване на немските издания и карат всички немски марки да върнат наградите си от 2005г до сега хахахахаха13:59 20.02.2014
49 БМВ БЪЛГАРИЯ
14:52 20.02.2014
50 БМВ БЪЛГАРИЯ
14:54 20.02.2014
51 Кобрата
15:11 20.02.2014
52 Гешшът
До коментар #47 от "Никой":
Защото има огромно различие между начина на мислене тук и там. Всяко пишлеме на по 18-22 години кара е36 318-20 и се мисли за най-големия, а тези с повече пари си вземат по-новия модел, но продължава да се мисли за най-големия, докато там не ги интересува кой какво кара, там си гледат кефа и избират по качество, не по гъзария, сеш'се?Коментиран от #55
00:13 21.02.2014
53 Xterminatorable .
А по-комплексирани и ограничени от водачи на хонда сивик от 90-те с газова уредба - няма.
13:27 21.02.2014
54 Монго
19:50 22.02.2014
55 zendera
До коментар #52 от "Гешшът":
Eй немога да ви разбера какво толкоз имате против Е36-цата..Не всички Е36 са 316 318 318is...За времето си Е36 325 328 М3 бяха големи бегачки а бих казал че и сега не са за подценяване.Лично аз съм сядал зад волана на М3-286кс и бих казал че този автомобил засенчва тогавашната му конкуренция,от немските коли имам предвид.Коментиран от #56
19:56 22.02.2014
56 Гешшът
До коментар #55 от "zendera":
Ако беше обърнал внимание, ще забележиш, че не съм казал нищо лошо относно колата, а хората, които я карат, или поне по-голямата част.23:07 22.02.2014
57 триста итридесети
БМВ ИМА ПОВЕЧЕ УСПЕХИ ВЪВ Ф1 ОТ ВСИЧКИ ЯПОНСКИ ОТБОРИ
Коментиран от #58, #59
22:42 24.02.2014
58 zendera
До коментар #57 от "триста итридесети":
Да аз съм.....18:24 25.02.2014
59 zendera
До коментар #57 от "триста итридесети":
Не ми се пише пак че бързам-обяснил съм всичко в темата за ФВ-то......18:26 25.02.2014