На фронта на двигателите с вътрешно горене Mazda представя ново поколение двигатели Skyactiv-Z, които обещават подобрена горивна ефективност и производителност. Тези двигатели ще използват усъвършенствана технология на горене за постигане на по-висока топлинна ефективност и по-ниски емисии.
Макар че Mazda приема електрификацията, тя остава ангажирана с усъвършенстването на двигателя с вътрешно горене. Компанията активно разработва нови технологии за двигатели, включително ротационни двигатели, за да осигури устойчиво бъдеще за своите автомобили.
Също така, компанията се подготвя да представи следващото поколение на популярния си кросоувър CX-5. Този нов модел ще отбележи значителна стъпка напред за автомобилния производител, включвайки нови технологии и фокус върху електрификацията.
Един от ключовите акценти на следващото поколение CX-5 е въвеждането на нов хибриден задвижващ агрегат, разработен от самата компания. Тя ще замени сегашната хибридна система, която се намира в CX-50. Новата хибридна система ще повиши горивната ефективност и производителността, съобразявайки се с ангажимента на Mazda за устойчива мобилност.
За да рационализира производството и да намали разходите, Mazda планира да опрости гамата на CX-5. Това означава по-малко нива на оборудване и конфигурации, което ще позволи на автомобилния производител да се съсредоточи върху основните характеристики и да предостави по-последователен продукт.
В допълнение към хибридния CX-5, Mazda разработва и специална платформа за електромобили, която ще бъде в основата на нов електрически кросоувър през 2027 г. Компанията също така проучва възможността за плъг-ин хибридни варианти за бъдещите си модели, като по този начин ще разшири още повече електрифицираните си предложения.