Преди повече от година зашеметяващата концепция Iconic SP развълнува феновете със своя елегантен дизайн и мощен двуроторен двигател. От дебюта си на Японското изложение за мобилност Mazda намеква за потенциалното му производство.
В неотдавнашно интервю за Automotive News главният изпълнителен директор на Mazda, Масахиро Моро, категорично намекна, че двуместният спортен автомобил се обмисля активно. Макар и да не е окончателно потвърждение, изявлението му: „Все още държим да го осъществим и вървим към него стъпка по стъпка“, със сигурност е окуражаваща новина.
Въпреки това серийната версия може да бъде по-малка от заоблената концепция. Главният дизайнер Масаши Накаяма по-рано спомена възможността за намаляването му до „пропорции, подобни на тези на Miata“, което породи спекулации, че Iconic SP може да е предварителен вариант на следващото поколение MX-5, а не възраждане на RX. Дали RX ще се разположи над MX-5 или ще го замени изцяло, остава неясно.
Конкретните подробности за работния обем на роторния двигател все още са в тайна, но като се има предвид, че електрифицираният кросоувър използва еднороторна конструкция, малко вероятно е двуроторният да измести точно 1,6 литра. Освен това концептуалната му мощност от 365 к.с. вероятно ще бъде намалена за серийния RX, което допълнително затвърждава тезата за отделен модел RX, а не за заместник на MX-5, който вероятно ще използва наскоро представения двигател Skyactiv-Z.
Отдадеността на Mazda към роторния двигател се доказва и от възстановяването на „Групата за разработка на RE“ през февруари 2024 г. Този екип от 36 инженери бележи първото специализирано звено за разработване на роторни двигатели на автомобилния производител от 2018 г. насам, подчертавайки техния „дух на претендент“ и ангажимент към „атрактивни автомобили, които вълнуват клиентите“.