Преди повече от година зашеметяващата концепция Iconic SP развълнува феновете със своя елегантен дизайн и мощен двуроторен двигател. От дебюта си на Японското изложение за мобилност Mazda намеква за потенциалното му производство.
В неотдавнашно интервю за Automotive News главният изпълнителен директор на Mazda, Масахиро Моро, категорично намекна, че двуместният спортен автомобил се обмисля активно. Макар и да не е окончателно потвърждение, изявлението му: „Все още държим да го осъществим и вървим към него стъпка по стъпка“, със сигурност е окуражаваща новина.
Въпреки това серийната версия може да бъде по-малка от заоблената концепция. Главният дизайнер Масаши Накаяма по-рано спомена възможността за намаляването му до „пропорции, подобни на тези на Miata“, което породи спекулации, че Iconic SP може да е предварителен вариант на следващото поколение MX-5, а не възраждане на RX. Дали RX ще се разположи над MX-5 или ще го замени изцяло, остава неясно.
Конкретните подробности за работния обем на роторния двигател все още са в тайна, но като се има предвид, че електрифицираният кросоувър използва еднороторна конструкция, малко вероятно е двуроторният да измести точно 1,6 литра. Освен това концептуалната му мощност от 365 к.с. вероятно ще бъде намалена за серийния RX, което допълнително затвърждава тезата за отделен модел RX, а не за заместник на MX-5, който вероятно ще използва наскоро представения двигател Skyactiv-Z.
Отдадеността на Mazda към роторния двигател се доказва и от възстановяването на „Групата за разработка на RE“ през февруари 2024 г. Този екип от 36 инженери бележи първото специализирано звено за разработване на роторни двигатели на автомобилния производител от 2018 г. насам, подчертавайки техния „дух на претендент“ и ангажимент към „атрактивни автомобили, които вълнуват клиентите“.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 такива работи
Коментиран от #3
15:13 05.12.2024
2 1111
15:22 05.12.2024
3 Знайко
До коментар #1 от "такива работи":
Май не го разбираш много бизнеса.Просто мазда имат патент за този двигател и да не използват патента е си е чиста загуба на кинти.
Има и 4 подробности:
1. Провалът на старите версии на роторния двигател от миналиявек е свързан с липсата на износоустойчиви материали , които вероятно вече са налични.
2. По този начин мазда се позиционира като производител , който произвежда нещо, което никой друг не може.
3. Това е цял един сегмент от пазара, в който нямат никаква конкуренция и ако имат успех с по-малки коли, могат да пробват и да лансират "състезателен" пикап примерно.
4. Компактния размер и ниското тегло на роторния двигател създават възможности пространството да се ползва по друг начин, да се интегрира роторния в хибриди , работейки като генератор за ток или в малолитражки-бегачки , а защо не и да спечелят победи в реномирани състезания за малко повече имидж?
Коментиран от #4
16:16 05.12.2024
4 такива работи
До коментар #3 от "Знайко":
Клавиатурни познания. Ако по-задълбочено разберете проблемите на ванкеловия мотор, вероятно тези клиширани точки няма да ги напишете.Лош инат имат японците, примери много, а края на войната е емблематичен.
Проблеми с харч(принудително горене) на масло, недобро горене в камерата, ВИБРАЦИИ, повишен разход, лоша характеристика на върт момент. Вероятно и доста други, забравям вече.Срещу много малко предимства. Нищо не са решили Мазда, само са подобрили. И да, проблем с вибрации при роторно-хибридната нова Мазда има. Тридесет и шест инженера се занимават с обречено на неуспех начинание, водещо до големи разходи.
19:07 05.12.2024
5 такива работи
Коментиран от #6
19:18 05.12.2024
6 Мдааааааа
До коментар #5 от "такива работи":
Така са говорили хората и за първите автомобили. Казвали, че това е глупост, грешка и че няма бъдеще. Съвсем друго и сигурно нещо си е конската каруца.Коментиран от #7
20:29 05.12.2024
7 ганю
До коментар #6 от "Мдааааааа":
обикновено и надеждно но материалите са проблемумно е
23:31 05.12.2024
8 Тони
14:03 06.12.2024