Германското издание Handelsblatt твърди, че поточната линия на Golf може да се премести от Германия в Мексико. Висшето ръководство обсъжда продължаването на производството на бензинови хечбеци по аналогия с модела Beelte. След 50 години в основния завод монтажът ще бъде преместен в чужбина. Според запознати сглобяването на задвижвани с гориво автомобили VW Golf е малко вероятно да остане във Волфсбург, въпреки историята на модела.
Окончателното решение за преместването на производството на Volkswagen Golf все още не е взето. Бъдещето на модела трябваше да бъде решено на среща през ноември, но на дневен ред бяха по-важни преговори със синдикатите за съкращаване на персонала и затваряне на заводи. В същото време проблемите на колите с ДВГ не са изчезнали: маржовете на VW Golf падат, включително поради скъпия труд.
Източниците на Handelsblatt твърдят, че преместването на производството от Германия вече е решено. Обмислят се обаче различни варианти: конвейерът може да се премести не само в Мексико, но и в Полша. Актуализираният план на Volkswagen не изключва производството на задвижвания с гориво Golf до 2035 година, но електрическият ID.Golf ще бъде пуснат през 2028 година и ще замени своя предшественик на поточната линия във Волфсбург.
Освен във Волфсбург хечбеците Volkswagen Golf се сглобяват и в Китай, но износът от тази страна е затруднен поради защитни мита. Ако немският концерн спре да произвежда Golf в Германия, тогава тенденцията за прехвърляне на производството на емблематични модели ще продължи. Наскоро Passat започна да се произвежда в Братислава (Словакия), а Polo се премести в Южна Африка.