Както вече е известно и сме писали по темата десетки пъти, ЕС иска да забрани новите двигатели с вътрешно горене през 2035 година, а всички служебни автомобили трябва да бъдат електрически до 2030-а. Но не всички от представителите в Брюксел са съгласни с това. Изданието Table-Media разкри, че корупцията в ЕС тече с пълна сила и пари от Европейската комисия текат към привидно нестопански организации, за да повлияят на поведението при гласуване на парламентаристите.
Европейската комисия прехвърля пари на лобистки организации, за да могат те да окажат натиск върху политиците в ЕС да разпространяват електромобилността
Това се отнася до взривоопасни договори между Европейската комисия и екологични неправителствени организации, които изпълнителната агенция на Комисията, CINEA, сключи по програмата „LIFE“ на многогодишната финансова рамка. Това съобщава новинарската служба Table-Media в актуалния си брифинг, цитиран от focus.de. Според тези данни Комисията възлагала на различни НПО-та да препоръчат определено поведение при гласуване на представителите на ЕС.
Лобистките групи получават пари, за да прокарат програмата за електромобили
Лобистката дейност на организацията „Транспорт и околна среда“ (T&E) трябва да се оцени най-критично, тъй като тя обикновено се възприема в политическата среда и в медиите като независим, повече или по-малко научно работещ орган. Според проучване на Table.Media именно T&E са получили финансиране от Европейската комисия на стойност 700 000 евро, като в замяна T&E трябва да прокара дневния ред на Европейската комисия, озаглавен „Автомобили с нулеви емисии“. Целта: До 2030 да бъде приет закон, който да гарантира, че 100 процента от служебните превозни средства ще са нулеви емисии, като това се отнася за всички фирмени автомобилни паркове на всички страни в ЕС“.
Комисията на ЕС – между другото подложена на сериозна критика от страна на учени – класифицира само електрическите автомобили като „превозни средства с нулеви емисии“, независимо от техния действителен CO2 баланс
И това от своя страна означава, че всички нови бензинови, дизелови и хибридни превозни средства от 2030 г. ще се считат за негодни за служебни автомобили, т.е. пет години преди действителната забрана на ЕС за двигатели с вътрешно горене за нови автомобили. Изискване, което обаче по никакъв начин не отразява текущите пазарни дялове и следователно волята на купувачите в повечето страни от ЕС.