След като Tesla не можа да задържи миналогодишната си победа за най-продаван модел в Европа и дори изпадна от челната тройка на Стария континент, сега американската марка отстъпи позиции и на най-големия автомобилен пазар в света - този в Китай.
В последната класация, касаеща продажбите на нови електромобили в Китай, се видя една много странна, на съвсем очаквана тенденция. А тя е, че Tesla губи китайския пазар, като вече пред нея освен BYD е и Wuling. През третата седмица на януари в Китай са продадени 55 000 автомобила BYD, 11 700 Wuling и само 10 000 Tesla. Предвижданията са, че скоро американската марка ще бъде догонена и задмината и от други китайски марки, които в момента са по петите ѝ - LiXiang (9 500 единици) и Xpeng (9 400 единици).
Седмичната класация на продажбите се публикува от Li Xiang въз основа на данни на застрахователни компании, но от Tesla не харесват много тази статистика. Самите числа обаче не предизвикват съмнение, въпреки че има въпрос относно метода на изчисление: например последователните хибриди се считат за електрически автомобили, тъй като от гледна точка на данъците в КНР те са едно и също.
Фактът, че Tesla губи китайския пазар, вече не е тайна: американската марка отдавна се отказа да се конкурира с автомобилния гигант BYD по отношение на общите продажби. Въпреки това кросоувърът Model Y все пак продължава да е абсолютен лидер на китайския пазар в класацията за 2024 година. За 12-те месеца на миналата година в Поднебесната държава са продадени 480 хиляди екземпляра, а сега с актуализирания бестселър се очаква продажбите да се увеличат.
Успехът на Wuling, който също изпревари Tesla в сегмента на електрически автомобили не е изненадващ, тъй като в портфолиото има цяла гама от много евтини модели, а базовата градска кола на марката струва само 33 хиляди юана (4 500 долара). За сравнение, базовият BYD струва 70 хиляди юана, Xpeng започва от 112 хиляди юана, Tesla - от 236 хиляди юана, LiXiang - от 250 хиляди юана.