Българските превозвачи се заканиха да затворят българско-гръцката граница за почивните дни по Великден, като отговор на продължилите доста време блокади по границата от страна на гръцките фермери.
Блокада на българско-гръцката граница по Великден ще се отрази трагично на родните туроператори и хотелиери, предупреди пред БНР Здравка Чимева – представител на туроператор в Благоевград. Тя призова автомобилните превозвачи, които се канят да отмъстят по този начин на гръцките фермери, да преосмислят намеренията си.
Чимева поясни, че всички туроператори, които имат групи за Гърция в този период, са предплатили или цялата сума, или са направили някакъв депозит от 30,40 или 50%:
Да не стане така, че вместо да изпишем вежди, да извадим очи, защото аз съм абсолютно убедена, че хотелиерите няма да възстановяват суми, абсолютно съм убедена, че колегите туроператори сме платили, включително и транспорта. Едно такова затваряне на границата предполага струпване на туристически автобуси и тук не говорим вече за домати, краставици или портокали, които ще се развалят на границата, а говорим за хора. Тук не говорим вече само за финансови загуби, защото няма да са малко, а за чисто емоционални, човешки взаимоотношения и състояния. Така че трябва да се направи много внимателно.
Председателят на Националното сдружение на българските превозвачи Красимир Лалов заяви пред БНР, че неговата организация е против блокадата на границата, защото това ще възпрепятства работата и на българските превозвачи, а и няма да върне финансовите им загуби, претърпени по време на гръцката блокада.
"Решихме да блокираме българо-гръцката граница по време на великденските и гергоьвденските празници като отговор на блокадата, която беше извършена от гръцките фермери". Това заяви по Нова телевизия изпълнителният директор на Съюза на международните превозвачи Йордан Арабаджиев.
„40 дни българските превозвачи бяха подложени на много сериозен тормоз, бяха поставяни в нечовешки условия", изтъкна той.
"Считаме, че най-приемливият вариант ще бъде за четири часа да бъдат затворени пунктовете, два часа да бъдат отворени. Така през една трета от денонощието ще се осигурява пропускане на превозни средства", уточни Арабаджиев
"Видяхме, че никой не иска и не може да ни помогне, включително и Еврокомисията", допълни той.
„40 дни българските превозвачи бяха подложени на много сериозен тормоз, бяха поставяни в нечовешки условия", изтъкна Арабаджиев.