„Концесията е полезна за държавата”, категоричен е пред „Тази сутрин” по бТВ министърът на транспорта Ивайло Московски. Той припомни, че именно благодарение на концесии летищата във Варна и Бургас в момента изглеждат по съвсем различен начин, за разлика от София.
„Ако имаме некоректно поведение на концесионери, концесиите се прекратяват за броени дни. Държавният интерес е максимално защитен”, поясни Ивайло Московски.
Факти.бг припомня, че първоначалните планове бяха летище „София” да бъде отдадено на концесия до края на 2015 г. В края на октомври същата година тя беше отложена за пролетта на 2016-а. В средата на месец май миналата година правителството реши концесията за бъде за срок от 35 години, а концесионерът да се определи чрез открита процедура. Тогава спечелилият кандидат трябваше да плати за правото да управлява столичния аеропорт 1.2 млрд. лв. на държавата.
Към средата на 2016-а интерес към столичното летище имаха почти всички големи европейски летища, сред които това във Франкфурт, Мюнхен, Дъблин и компания, която седи зад лондонското „Хийтроу”, както Цюрих, Лион и Ванси. През ноември миналата година концесионната процедура беше удължена до 31 януари 2017 г., а на 5 април прекратена от служебното правителство на проф. Огнян Герджиков.