Прекратената заради открити от агенцията по обществени поръчки нарушения процедура за избор на строител на най-дългия тунел в България - "Железница", отново е стартирана. В четвъртък агенция "Пътна инфраструктура" обяви нов търг за проектирането и строителство на тунела, който е част от магистрала "Струма", пише в. „Капитал дейли“.
Прогнозната цена остава 250 млн. лв. без ДДС, както и предишния път, а самата поръчка е разделена отново на три позиции - строителство на пътя преди и след тунела, както и на самото съоръжение.
В края на септември Пътната агенция спря поръчката за строителство на тунел "Железница" месец преди срока за оферти, което е вторият провал на тази процедура. Поводът беше, че "в движение" са били променени изисквания за предишен опит и технически възможности на кандидатите, заради което и агенцията по обществени поръчки е обявила, че няма как процедурата да продължи по законен начин - новите изисквания променят кръга от потенциалните участници. Така поръчката бе спряна, а новият срок, който сега Пътната агенция дава за набиране на оферти, е 27 ноември.
Тунел "Железница", който ще се намира в района на Симитли, ще бъде с дължина 2 км, което го прави почти двойно по-дълъг от сегашния най-дълъг тунел в България - "Витиня", който е част от магистрала "Хемус". Заради сложността на съоръжението първоначално се предвиждаше строителството му да продължи 1400 дни. Досегашните провали на процедурите за избор на изпълнител обаче намалиха този срок на 1000 дни. Причината е, че тунел "Железница" трябва да бъде завършен най-късно до 2023 г. заедно с цялата магистрала "Струма", тъй като в противен случай България ще загуби европейското финансиране за нея.